Tips om uit serieuze dip te geraken

Discussie in 'De lounge' gestart door bereke, 12 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Ah oké, nu ben ik mee! Thanx.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    90% geven is ook de mentaliteit hebben, lukt het niet om dat vandaag af te werken dan is het voor morgen. Maar da's een knopje omdraaien. Hier heeft dat even geduurd maar dat is nu mijn mentaliteit op het werk. Ze verhogen de werkdruk, prima. Maar ik werk 4/5 met ouderschapsverlof, mijn 1/5 wordt niet opgevangen. Ene collega heeft nog maar een parttime gekregen, andere collega is al een half jaar uit. En nu lukt het mij weer om 's morgens uit mijn bed te gaan om te gaan werken.

3. bereke

bereke Niet meer actief

Ik krijg dat knopje niet omgedraaid. Allee misschien nu wel, nu ik ziek gevallen ben...

Oh da's geen fijne situatie he Nijntje. Wat is dat toch met al die druk maar op werknemers te blijven leggen?!

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Tja ze ontslaan niemand, tijdelijke contracten worden niet meer verlengd en ze vervangen niemand meer. De rest mag blij zijn dat ze werkzekerheid geven voor de komende 5 jaren (legislatuur gemeentebestuur). We hopen alleen maar dat de burgers het snel gaan voelen en gaan klagen. In de hoop dat ze eindelijk inzien wat ze teweeg brengen.
    Maar ik zeg het, bij mij is de klik gemaakt. Andere collega met tijdelijk contract heeft na 1 week parttime al maag- en darmklachten. Het duurt even maar als je het kan, is het een verlichting.

5. bereke

bereke Niet meer actief

Ik ga het proberen...

6. bereke

bereke Niet meer actief

Kleine update: het gaat hier nog steeds wat op en af maar toch al een lichte verbetering volgens mij. Ben sowieso deze week ook nog ziek gemeld.
    Straks een gesprek met de psychiater. Ben nu spontaan even aan het nadenken over waar ik heen wil met mijn leven en wat mij hierbij helpt en tegenwerkt. Kan ik dit straks meenemen en even bespreken. Beetje proberen zo om wat uit deze passieve staat te raken...

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    En hoe gaat het met je? Heeft de psychiater je weer wat kunnen helpen?

8. bereke

bereke Niet meer actief

Ja eigenlijk wel. We hebben een afspraak gemaakt over wat ik zou proberen te doen per dag. Gisteren niks van in huis gekomen maar vandaag met goeie moed begonnen.

Bedankt dat je ernaar informeert! Lief van je!

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Da's al goed, als je vol goede moed start ;) De wil begint dan stilaan terug te komen. En het geeft je ook weer voldoening denk ik als je weer iets bereikt hebt. Als is het maar iets heel kleins. Elk stapje vooruit is er een...

10. bereke

bereke Niet meer actief

Da's waar. Vandaag geraak ik niet echt in gang... Dan moet ik deze namiddag maar mijn taken doen!
    Volgens mij heeft het weer toch een invloed. Gisteren scheen de zo'n en ik voelde me echt ineens een pak vrolijker en fitter.

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat van het weer, dat hebben veel mensen. Ik heb er zelfs in het najaar last van gehad, terwijl ik dat anders nooit heb. En sinds profiteer ik er in het weekend van om naar buiten te gaan als het niet regent. Kleine meid in de buggy, zoonlief op zijn loopmoto en de velden in. Zoonlief energie kwijt en rustiger als we thuis komen en tegelijk profiteren we van het zonlicht. ;) En even wat quality time met de kindjes, want dat schiet er hier ook vaak aan in de dagen dat ik moet werken.

12. bereke

bereke Niet meer actief

Ja dan gaan we hier ook invoeren denk ik! Is goed voor het hele gezin :).

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja je maakt weer tijd om met elkaar te babbelen. Zondag zaten ze allebei in de bolderkar, je moest eens zien wat een plezier ze hadden :D Da's genieten dan. En dat zijn de momenten waardoor het weekend voor mij soms langer aanvoelt. Gewoon leuke dingen plannen, hoofd leegmaken. Huishouden loopt (jammer genoeg) niet weg ;)

Krijg je veel steun ook van je gezin? Heb ook al gehoord dat dat erg belangrijk is.

14. bereke

bereke Niet meer actief

Awel die dingen kwamen er niet van omdat ik zo opgebrand was tijdens de week dat ik in het weekend enkel rust wou. Maar zo geraak je niet opgeladen he. Ik word al blij van alleen je berichtje te lezen. Dus zoiets wil ik ook. Voor mij maar ook voor mijn gezin!

Ze proberen maar begrijpen het niet echt helemaal denk ik. Maar mijn man en schoonvader zijn wel heel behulpzaam!

Deel Deze Pagina