ik zie altijd overal staan, spelen met je baby. maar HOE speel je met je baby van bijna 2 maanden? na het geven van de fles ligt ze wel lekker bij me en praat ik lekker met haar en knuffelen enzo maar dat is toch geen spelen. als ik haar in de box leg dan vind ze dat wel even leuk (als de mobiel aan staat) maar na een paar minuten heeft ze het wel weer gezien en zet ze het op een brullen. snap dat dat verandert als ze ouder word hoor maar hoe spelen jullie met jullie baby's????
Wat wij rond die leeftijd veel deden was op de bank zitten met je benen opgetrokken, waar je dan je kleine op legt. Ze ligt dan met haar gezicht naar je toe. Wat wij meestal deden was spelen met een rammelaar of knuffeltje, dat mijn zoontje dan uiteindelijk pakte, of speelden kiekeboe, zongen liedjes. Mijn zoontje vond het ook heel leuk om met mijn handen te spelen.
rammelaar voor het gezichtje, matje op de grond buikligoefeningen doen, benen opgetrokken en haar op m,n benen leggen oogcontact maken... liedjes zingen... ja vanalles...
Zingen voor je kindje, op het gezichtje kriebelen, dat soort dingetjes. Maar idd, echt spelen is het natuurlijk nog niet.
Ik had haar veel op schoot, zong liedjes, deed 'er komt een muisje aangelopen', etc. Ritmes met een rammelaartje slaan, gewoon veel knuffelen. En op buikje leggen (Renske haat dat nogsteeds haha). Echt spelen is er nog niet bij dan, maar over een tijdje gaat ze een babygym leuk vinden, en kan je meespelen of haar gewoon zelf laten spelen (Renske kan zich prima alleen vermaken, erg fijn als je op mamadagen ook een beetje werkt).
Tja spelen kan je het niet noemen vind ik. Maar lekker bij je op schoot en zachtjes liedjes voor hem zingen, met een rammelaartje bewegen, in de box leggen en muziekmobieltje aanzetten etc
Vanaf 3 maanden begon ze hier zelf te spelen en nu steeds meer maar meest van tijd speelt ze zelf en ik geef haar tussendoor wat aandacht
Soms denk ik wel eens heb ik niet te weinig met mijn zoontje gespeeld?? Toen we in de gaten kregen dat we hem eigenlijk te lang op hielden waardoor hij niet meer in slaap kwam zijn we een strak schema aan gaan houden. Wakker, fles, knuffelen en daarna in de box 'alleen spelen' eerste teken van moe zijn naar bed. Meestal al na 15 minuten in de box. Soms had ik echt het gevoel hij slaapt alleen maar en ik verveelde me kapot! Achteraf erg lekker natuurlijk en ik mag helemaal niet klagen. Nu haal ik de schade van het spelen weer helemaal in en het wordt ook steeds leuker om samen te spelen vind ik zelf.
Je kindje betrekken bij huishoudelijke activiteiten terwijl hij in de relax of draagdoek zit, vond en vind ons zoontje erg leuk! Zingen en dansen samen met hem. Met mijn vingers spelen. (ik geloof zo niet in de sprongetjes maar in het boek 'Oei, ik groei' staan wel erg leuke tips om met je kindje te spelen, vind ik. )
Liedjes zingen, dat vond Irem al vrij snel leuk en nu echt favoriet, vooral als ik de bewegingen met mijn handen erbij doe (in de maneschijn, klap eens in je handjes etc). Verder samen op het tweepersoonsbed liggen, haar op haar buik leggen, helpen met omrollen, speeltjes laten zien, tegen haar kletsen.... Maar het is lastig hoor als ze nog zo klein zijn! Nu Irem wat ouder is kan je al zoveel meer met haar doen, echt een wereld van verschil
thanks allemaal voor jullie reactie, nu weet ik dus dat ik goed bezig ben. het zijn allemaal dingen wat ik al wel doe maar waar ik dan nog niet echt een reactie op krijg. ja tuurlijk een dikke glimlach (en daar doen we het allemaal voor he) ze word al wat ouder dus nu kan je wat meer met je beebje "doen" en ligt ze niet alleen maar te slapen. kan niet wachten tot ze lekker gaat kruipen!
Hier ook de voorgaande dingen maar ik heb ook een mobiel met vilten visjes opgehangen zo dat hij erbij kan. Ik heb het even opgezocht maar met acht weken vond hij die al waanzinnig. Proberen er tegen aan te slaan enz. En soms pakte ik de visjes en liet ik die juist aan hem zien e.d.
Het imiteren is hier een groot succes en dat kan ze eigenlijk al vanaf 1-2 weken oud. Ik steek mijn tong uit en zij doet het na of andersom. Mond open hetzelfde, kort lang, snel etc. Dolle pret hier . Verder liedjes zingen, er komt een muisje aangelopen, kiekeboe, gekke stemmetjes en geluidjes, schilderijen bekijken (vindt ze leuk ), de babygym en de mobiel is sinds 7-8 weken oud leuk (ze kan er nu ook wat mee), zachte stofjes tegen haar wang strijken, met een knuffel tegen haar praten en als ik voorlees zit ze me aandachtig te bestuderen en moet ze vaak lachen. Ook met ons meekijken is leuk, zoals kijken hoe papa het gras maait, mama de was ophangt, mama die tandenpoetst etc. Lekker vanuit de draagdoek meegluren.
Ja dat klopt, rond deze tijd gaan ze tegen speeltjes aanslaan. Wat hier (nog steeds overigens) een enorm succes was, is speeltjes ophangen zodat ze ertegen kan slaan, bijvoorbeeld aan een latje boven de box. Is echt Irem's favoriete tijdverdrijf. Of in haar wipstoeltje in de box zetten zodat ze bij haar mobile kan.
ze begint nu idd de mobiel die boven de box hangt ook heel interessant te vinden, ze gaat hem nu helemaal volgen. en boven de wipstoel hebben we een box spiraal hangen daar probeert ze ook tegen aan te slaan (gaat meer per ongeluk haha) maar is wel leuk om te zien. en papa en mama volgen dat is ook heeel leuk