Tips om weeen op te wekken

Discussion in 'De bevalling' started by Sunshine88, May 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laartje

Laartje Actief lid

Feb 16, 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was 10 dagen overtijd en heb toen een arts accupunctuur laten toepassen om 20:00 uur 's avonds. Het was wat pijnlijk (ze stimuleren met naaldjes op je onderrug de juiste punten) maar die avond om 12 uur begonnen de weeën. Het is nooit te bewijzen dat het daarvan gekomen is natuurlijk. Maar goed persoonlijk heb ik wel het idee dat dat net het setje was wat mijn lijf nodig had om de bevalling op gang te brengen. Je lijf moet er ook wel klaar voor zijn.
    Je kan ook speciale massages doen voor zwangere vrouwen die overtijd zijn. Schijnt ook wel te helpen. Drukpuntstimulatie.
    Nou succes ermee en anders maar wachten.....

2. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

Aug 3, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja omdat ik er allerlei verhalen over hoor dat het pijnlijker is dan een normale bevalling omdat de weeen dan worden opgewekt en ik ken ook meerdere mensen die zijn ingeleid die t een hel vonden, vandaar.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Ja het beste is natuurlijk toch dat de baby uit zichzelf wil. Ik duim voor je dat komende week de bevalling uit zichzelf begint :) en dat je maar snel je kindje in je armen mag houden.

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

Feb 26, 2009
    6,291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Hoor je die verhalen van mensen die een keer zijn ingeleid en een keer "normaal" zijn bevallen? Of alleen van vrouwen die zijn ingeleid?

5. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Geen tips.

Maar bij mijn jongste dochter ben ik ingeleid.
    Ik moet zeggen,dat het best wel is meegevallen.
    En als ik het vergelijk met mijn 1e bevalling,die wel zelf op gang kwam,merk ik geen verschil.was niet pijnlijker.
    Ik moet er wel bij zeggen,dat ik 11 Januari ingeleid werd en de 12e beviel.
    En ik had bij beide dames een snelle bevalling

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Je hebt nog 1 week, houd moed. :)
    Ik ben dus begonnen met gel en inderdaad heb ik er 2 dagen over gedaan, maar maar 13,5 uur met weeen ;). Bij mijn dochter ben ik wel dezelfde dag bevallen (in 6,5 uur) overigens, ook opgewekt met gel.
    Ik moet er wel bijzeggen dat ik dus geen weeenopwekkers gehad heb, omdat ik op de gel goede weeen kreeg (dus eigenlijk mag ik er helemaal niks over zeggen :)). Wel bij mijn dochter een weeenstorm van anderhalf uur gehad, maar daarna mocht ik ook persen, dus dat viel wel mee.

Dus als jij en ts worden ingeleid zonder ontsluiting, dan hoop ik dat jullie ook allebei verder gaan op de gel of tabletjes. Want mijn ervaring is dat dat erg goed te doen is.

Jij ook succes!

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Nou als je al ontsluiting hebt gaan ze voor de weeenopwekkers, dan heeft gel namelijk niet zoveel zin meer.
    Aan de andere kant, zonder ontsluiting hebben weeenopwekkers ook geen zin.

Maar ik heb bij de bevalling mijn dochter toch wel mijn mond moeten opentrekken dat ik niet aan de weeenopwekkers wilde hoor. Ik had namelijk 1 cm ontsluiting en dat is dan een twijfelgeval. Maar ik mocht toen toch op eigen verzoek met gel beginnen en na 5 uur had ik dus 3 cm. Maar wel regelmatige weeen (nog goed te doen).
    De verloskundige dacht daar kennelijk anders over, want ik lag nog niet te kermen van de pijn, dus in haar ogen schoot het niet genoeg op. Dus toen begon ze weer over weeenopwekkers, en toen ik weer zei dat ik dat niet wilde, stelde ze voor dat ze eerst mn vliezen zou breken en als ik dan niet binnen een half uur krachtige weeen had ik alsnog aan de weeenopwekkers zou gaan.
    Op dat moment braken mijn vliezen spontaan en anderhalf uur later (zonder opwekkers:D)lag mn dochter op mn buik ;)

Dus het kan best dat jouw lichaam ook net even dat zetje nodig heeft om te beginnen en dan zelf af te maken.

8. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

Aug 3, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van allebei heb ik t gehoord, degene die eerder een normale bevalling hebben gehad vonden het minder erg dan ingeleid te worden maar ja, misschien scheelt t per persoon ook.

9. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

May 16, 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel seks hebben en ananas eten :D

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Succes vandaag, en echt op je strepen staan he, het is jouw lichaam!

11. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Seks is hier geen probleem, maar die ananas wel! Oh wat is dat GOOR!

12. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

Oct 21, 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik ben tien dagen geleden bevallen (met 38,5 weken) en mijn vliezen braken een half uur nadat ik mijn tepels had gemasseerd :D
    Ik had daarvoor totaaaal niet het idee dat ik zou gaan bevallen.. was net nog op de fiets weg geweest.

Dusss.. wie weet helpt het

13. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

Aug 3, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt waar? Ik heb t ook geprobeerd maar zonder resultaat.
    Hoe masseer je ze dan als ik vragen mag en hoe lang?

X

14. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

Aug 3, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag bij de verloskunige geweest en ik kon niet gestript worden want alles zat nog potdicht zei ze.

Vrijdag een afspraak met de gyneacoloog om het een en ander te bespreken, weet niet wat ik ervan moet verwachten maar ben benieuwd. Met 42 weken word ik sowieso overgedragen naar de gyneacoloog.

15. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

May 16, 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan inplaats van die ananas wat extra rondjes lopen of fietsen over bulten haha!!

16. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Helaas kan ik beide niet meer. Lopen is een hel op het moment, kom nog niet eens normaal de trap op!

17. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

Aug 3, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij hebben die dingen allemaal niet geholpen, heb nu wel na die mislukte strip poging een zeurende pijn onderin me buik zoals bij menstruatiepijn en harde buiken.

18. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

May 16, 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    oow dat is wel vervelend! Dan heb ik verder denk ik ook geen tips meer, gewoon lekker op de bank zitten en wachten is de enige optie!!

19. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    je hoort zoveel dingen over weeën opwekken maar bij mij heeft nooit iets geholpen.
    ja bij mn jongste zoon moest ik naar het ziekenhuis, met de auto, eerst om de 10 weeën, toen kwam ik in het ziekenhuis aankwam om de 5 minuten, en toen ik thuis kwam weer had ik ze om de 2 minuten dus toen heeft de auto en veel hobbels wel gewerkt, maar ja het was ook al wel aan de gang het heeft het alleen versneld denk ik.

en je hoort veel over wonderolie maar of dat ook bij iedereen werkt dat weet ik niet, maar proberen kan?
    ik gebruik het ook maar meer om mn ontlasting soms eff op gang te krijgen.
    en heel vies is het niet ik doe eerst slok siroop nemen dan een lepel wonderolie en dan weer siroop.

en voor de rest ja alleen sex zeggen ze he.
    en veel mensen zeggen dat het door het "stofje" in de sperma komt maar dat is niet zo heb het in het ziekenhuis gevraagd omdat ik nieuwsgierig was, maar het komt door de samentrekkingen van de baarmoeder, niet door de sperma.

misschien hebben jullie hier iets aan hoop het voor jullie, wie niet waagt wie niet wint toch ?!!!

20. w0nder

w0nder Niet meer actief

Wonderolie heeft mij niet geholpen (ik heb het gebruikt toen ik 40.5 week zwanger was) ;)

Succes meiden, ik wens jullie een fijne bevalling :)

Share This Page