De meeste medische wereldjes hebben vooral moeite om medicatie uit te schrijven voor andere indicaties als dan waar het voor bedoeld is ... iets met aansprakelijkheid enzo ... Dat jij zelf Dactarin gebruikt, dat is geheel op eigen verantwoordelijkheid en risico. Een dokter zal dat dus nooit voor een andere indicatie geven als dat het voor bedoeld is... heeft niets met out of the box thinking te maken hoor ...
@Strijkkraal, ook goed, elk zijn mening. Ik zie niet in waarom ze daar moeilijk over moeten doen. Je mag het overal smeren (zelf inwendig), dus wat is het probleem? Hardnekkige roos is vaak ook een soort schimmel, dus anti-schimmel-creme lijkt me niet zo vreemd.
Omdat medicijnen worden vrijgegeven door de FDA of CE voor GOEDGEKEURDE indicaties. Je mag dus alleen voor die indicaties iets voorschrijven. Als je als arts een medicatie voorschrijft die NIET goedgekeurd is, kan je daar dus een heftige boete voor krijgen, en om nog maar niet te spreken over een eventuele schadeclaim die een arts kan krijgen mocht het medicament erge dingen aanrichten. Dat is niet moeilijk doen, of ik een mening hebben, dat je houden aan de regeltjes. Het mag gewoon niet.
Het is een zalfje dat je zonder recept gewoon krijgt. Dus wat jij, als gebruiker, ermee doet is helemaal je eigen verantwoordelijkheid. Net zoals sommige mensen aambeienzalf onder hun ogen smeren om wallen te verminderen.
Bij de huis arts krijg je shampoo is idd ook daktarin(met nog een woordje ervoor) ik heb het nu ook super erg na de bevalling gekregen. Alleen dat spul werkt hier.
Als het vrij verkrijgbaar is in de drogist, is het totaal je eigen verantwoordelijkheid. Mijn opmerking was vanwege je opmerking over de medische wereld.
Bekijk bijlage 241987 Bovenstaande gebruik ik en vind hem super heb ook wel die hier onder staat gebruikt alleen die stinkt een beetje vind ik, maar helpt ook goed. Bekijk bijlage 241988
oke thnx dames voor alle tips ik zal eerst even morgen naar de dokter en kijken wat hij voorschrijft ,misschien helpt dat wel. Anders ga ik een paar van bovenstaande tips proberen.