Hallo alle borstvoedende mama's Ik had even een vraagje, ons meisje is nu 6,5 maand en dat is eigenlijk de leeftijd dat er gezegd wordt dat je moet gaan oefenen met een tuitbeker ook in verband met het ontwikkelen van de spraak. Als ik het goed begrepen heb geef je een kindje dat borstvoeding krijgt geen ander drinken en daarom vraag ik me af hoe we dit het beste kunnen oefenen. 1 maal daags een flesje afgekolfde melk in een tuitbeker doen? Wordt er dan niet heel veel melk verspild? Mijn productie loopt op het moment niet 100% en kolf eigenlijk echt wat de kleine drinkt dus we hebben niet echt ruimte om te "verspillen". Hebben jullie een tip/idee wat we het beste kunnen doen? Bedankt alvast voor alle antwoorden!
Je kan idd gewoon water geven. Ik had het zelfde 'probleem' als jij. vond het zonde om te verspillen. Je kan ook BV verdunnen met water. Ook is slappe thee een optie. Ik gaf zonnatura thee, dat is looizuur en caffeine vrij. Je kan ook vast oefenen met een rietje. Als dat goed gaat kun je een rietjes beker kopen van Nuby. Tessa had het drinken uit een rietje namelijk gelijk door.
ik zou persoonlijk niets doen. Gewoon nog even wachten tot ze zelf interesse toont in ander drinken en dat pas aanbieden in een tuitbeker. Volgens mij wordt de ontwikkeling van de spraak al volop bevorderd door het feit dat je bv geeft. Maar dat is mijn idee. Maar ander drinken: water, dunne thee (ik gaf na een tijdje camille, gemaakt met echte bloemetjes) of diksap.
Ik ben begonnen met het oefenen met wat water. Maar dat deed ik met een maand of 7, toen begon mijn zoontje aardig wat interesse te vertonen in mijn glas als ik water dronk. Ik gaf hem dan een beker met wat water. Er ging niet veel in, maar ja... hij kreeg nog teveel bv om erg veel dorst te hebben. Wat meer ging ik aanbieden toen hij serieus wat brood ging eten, na elke 3 stukjes een klein slokje om het door te spoelen. Daarna kreeg hij gewoon bv. Ik ben zou wel het ventiel eruit halen als je een tuitbeker gaat gebruiken. Dan komt er tenminste wat uit. Hier was er geen interesse, omdat hij geen zin had om zo hard te zuigen. Hij was gewoon toe aan gedoseerd gieten. En dat lukte na een paar keer zelf proberen (inclusief nat shirt) wel aardig. Ik zou een gewone kunststof beker/glas (6 gekleurde bekers voor 1 bij de Ikea ) gebruiken en dat afwisselen.