wie kan me helpen, vorige maand netjes optijd mijn 1e echte menustratie gehad na de pil ik had toen een cyclus van 27 dagen. nu weet ik dat dit nu niet weer zo hoeft te zijn maar voor dat ik aan de pil begon was het ook heel regelmatig. nu ben ik dus aan het uitzoeken wanneer me vruchtbare dagen kunnen zijn voor deze maand mocht ik weer een cyclus hebben van 27 dagen. maar overal waar ik kijk is het verschillend de ene zegt dat het vandaag al kan zijn en sommige beginnen weer vanaf morgen aan te geven dat de 1e vruchtbare dag is. wat kan ik het beste aanhouden? of wie kan het voor mij uitrekenen?
Hoi MSL12. Het is eigenlijk niet te berekenen. Je zou een maandje kunnen temperaturen, dan weet je wanneer je ei is en hoe lang jouw luteale fase is. Die kan 9 zijn maar ook 18 bijvoorbeeld. Als je dat nog niet wilt, (heel begrijpelijk) kun je ook gewoon jouw vochtigheid in de gaten houden. Ik merk altijd heel duidelijk, in de aanloop naar mijn eisprong dat ik veel vochtiger wordt. Juist zonde ropwinding zeg maar. Veel slijmeriger. Je zou er een draadje tussen je vingers van kunnen trekken en het is vaak doorzichtig. Na mijn ei is dat ook meestal binnen een dag helemaal verdwenen. En de laatste optie is ovulatietesten. De berekeningen op internet gaan uit van gemiddeldes en helaas is bijna niemand gemiddeld. De hele maand om de dag vrijen kan ook, dan mis je je ei zeker niet.
Dat heb ik ook idd, meer nattigheid en ook steekjes links en rechts in de liezen. Verder een beetje opgeblazen buik en als de eisprong dan is geweest gevoelige tepels tot aan de menstruatie.