Tips om zwangerschap geheim te houden

Discussion in 'Zwangerschap' started by mama1979, Oct 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama1979

mama1979 Actief lid

Aug 10, 2009
    431
    0
    0
    Hallo allemaal!

Volgende week gaan wij met vrienden een weekendje weg, waarin we allerlei leuke dingen gaan doen en uit eten gaan en dergelijke.
    Dit is al heel lang geleden gepland en is iets wat ik echt niet wil missen.
    Nu ben ik dan 8 weken zwanger, en we willen dit nog in ieder geval tot na de 1e echo geheim houden (is pas 2 weken later).
    Ik voel me nu al vaak misselijk en erg moe. Ook drink ik normaal gesproken altijd wat wijntjes als we uit eten of op stap gaan.
    Ik ben zo bang dat ik mezelf door mijn vermoeidheid/misselijkheid en het niet drinken 'verraad'.
    Wie heeft er tips om het toch geheim te kunnen houden?
    Alvast bedankt!

2. HRM

HRM Actief lid

Mar 23, 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeg dat je antibiotica slikt voor een of andere ontsteking (blaas, oor, misschien iets wat je al vaker hebt gehad) en dus niet mag drinken... :p Wel zielig gezicht bij trekken en zogenaamd heel verlekkerend kijken naar de alcoholische drankjes van de ander

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Inderdaad het welbekende leugentje dat je een enorme urineweginfectie hebt waarvoor je enorm heftige anti biotica slikt ( Kan je gelijk je foliumzuurtabletten indekken... ) waardoor je je niet helemaal fit voelt, en beter ook maar geen wijntje drinkt.

Zelf heb ik ooit bij een vriendin de wisseltruc op een terrasje toegepast; ik wist per ongeluk dat ze zwanger was ( Zag foliumzuur op haar badkamer staan en vroeg of ze een kinderwens hadden ) rest wist het nog niet... Sneaky hebben we een paar keer het glas omgedraaid, en als je moet bestellen aan de bar kan je zelfs stiekem vragen of ze dubbelfris in je wijnglas willen doen....

4. wendelina

wendelina Lid

Oct 11, 2010
    30
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    overijssel
    zeg wel ff dat je bijv. een ontsteking in je knie oid dergelijks hebt. Heb je gelijk een excuus dat je ergens niet aan mee kan doen....

Liefs

5. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    En misschien al 2 á 3 dagen voordat jullie op vakantie gaan vertellen... Gewoon zo tussen een gesprek even laten vallen ;)
    Dan denken ze op vakantie ´Oh ja, een onsteking, das waar ook´

6. misa

misa Niet meer actief

Ja, ik zou ook voor de antibiotica gaan..! En anders is het misschien een mooi moment om toch te vertellen: met zijn allen bij elkaar! ;)

7. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik heb ervaren dat gewoon "geen zin" of "moe" veel beter werkt. Viel me echt op hoe weinig mensen doorzeurden over wijntjes als ik had aangegeven aan het sap/fris/water te gaan terwijl ik normaal gesproken toch geen drankje afsla. Zelfs mijn ouders was het niet opgevallen. Als ik over antibiotica was begonnen was ik vast door de mand gevallen.

8. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik vind de antibiotica een goede. kan gelijk verklaren dat je niet erg lekker bent. Aan de andere kant als je er niet te veel aandacht aan besteed dat wordt er minder nadruk opgelegd. Je hebt gewoon hard gewerkt en bent moe. De griep komt ook weer in het land, dus je kunt ook gewoon een off day faken.

Veel plezier en succes!

9. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb t geprobeerd om gewoon niks te zeggen als niemand erom vroeg.... nou niemand vroeg erom maar de praatjes zijn er ;) tegen me schoonmoeder zei mn schoonzusje volgens mij is ze zwanger ze dronk en rookte niet... schoonmoeder heeft maar gezegd dat we binnenkort er weer voor willen gaan.

Dat kan je natuurlijk ook zeggen, dat jullie bezig zijn voor kindjes dan hoef je niet stiekem te doen :D

10. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    aks niemand ernaar vraagt zo ik ook niks zeggen en als ze wel vragen van goh drink je geen wijn? dan zou ik gewoon zeggen dat je moe bent en niet zo lekker..zeg gewoon heb het gevoel dat ik griep moet krijgen..
    ik vond het wel lastig iig..bij mij wilde er vriendinnen langs komen of stappen maar moest af bellen omdat ik misselijk en moe was...heb er toen helaas een paar mensen mee teleurgesteld..van ben je weer ziek? nou en wanneer mag ik dan eens langskomen....later toen ze het wel wisten begrepen ze het uiteindelijk!

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Persoonlijk houd ik niet zo van die leugentjes. Het zou voor mij geloof ik niet te doen zijn om dit een heel weekend vol te houden!

Ik heb hetzelfde gehad een paar weken geleden. We gingen een weekendje weg met schoonzusje en vriend. Twee dagen ervoor hebben we het hun verteld (had toen wel net mijn eerste echo gehad). Was heerlijk. Konden we het lekker over de komende baby hebben dat weekend. En zij zei ook; als je niks had gezegd was je door de mand gevallen. Was ook al bijna gebeurd 2 weken daarvoor toen mijn man jarig was.

Als je een leugentje om best wil zo lang kan volhouden dan zou ik voor de antibiotica gaan. Wel vast mee beginnen een paar dagen van te voren! Succes en gefeliciteerd met je zwangerschap!

12. ynnel1

ynnel1 Actief lid

May 27, 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Toen ik net zwanger was (7weken) gingen wij van mijn werk een weekendje weg!!! Normaal ben ik ook degene die altijd in is voor een wijntje en het liefst ook nog een sigaret erbij!!! Alleen kon het toen natuurljk niet... Wat ik toen heb gedaan is het aan mijn vriendin/collage toch te vertellen.... Zij kon mij op die manier helpen!!! bestelde ik een witte wijn dan bestelde zij een dubbelfris en konden we wisselen, ging zij naar buiten om te roken dan ging ik wel mee alleen stak ik er geen één op....

dus misschien kan je je beste vriendin (als die meegaat) ook wel in vertrouwen nemen!!!! Anders gewoon de antibiotica gebruiken als dekmantel!!!!

13. mama1979

mama1979 Actief lid

Aug 10, 2009
    431
    0
    0
    Hoi dames,

Bedankt voor al jullie reacties!
    We hebben onze eerste afspraak met de vk pas over 2 weken, we willen het dan ook pas bekend maken.
    Mijn ouders weten het zelfs nog niet!
    Vandaar dat ik het echt nog voor me wil houden. Ik ben iemand die echt niet kan liegen, dan verraad ik mezelf ben ik bang. Dus ik denk dat die antibiotica niet gaat werken...
    Doordat ik me toch al misselijk en erg moe voel, zal het waarschijnlijk beter lukken om te 'faken' dat ik me niet lekker voel.
    Ik moet zeggen dat ik het wel spannend vind.
    We zullen zien...
    We proberen er maar wat van te maken!

14. amsterdamm88

amsterdamm88 Niet meer actief

inderdaad zeggen dat je antibiotica slikt. succes

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

haha dies goed!:D
    moet je alleen heel erg uitkijken dat je je dubbelfrisss niet in 1 keer naar achteren kolkt :D

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Zou gewoon zeggen dat je je niet helemaal lekker voelt. 't Is geen leugen en kan gewoon gebeuren, zullen ze vast geen vraagtekens bij gaan zetten dan.

17. mama1979

mama1979 Actief lid

Aug 10, 2009
    431
    0
    0
    Hoi dames, even een update hoe het afgelopen is:)
    Vrijdagavond voor we gingen vertrekken hebben we besloten om het maar gewoon te vertellen.
    Ik ben zo blij dat ik het gedaan heb!
    Allemaal leuke reacties en ik kon nu ongestoord moe en misselijk zijn, en gewoon mijn wijntjes laten staan.
    Ik heb overigens heerlijke alcoholvrije cocktails op:p!
    Het was echt zo super relaxed en heb geen leugentjes hoeven te verzinnen! Een super weekend!
    Bedankt allemaal voor jullie tips!

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Fijn dat jullie zo'n leuk weekend gehad hebben! Heerlijk als je er geen geheim meer van hoeft te maken he?! :)

19. mama1979

mama1979 Actief lid

Aug 10, 2009
    431
    0
    0
    Ja inderdaad! Ik ben blij dat we besloten hebben het te vertellen. Het zijn goede vrienden, en we hebben ze gevraagd het nog een weekje voor zich te houden tot we bij de vk geweest zijn.

Groetjes!

Share This Page