...denemarken...

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamajuf, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Hallo allemaal,

wij zitten er over na te denken om dit jaar met de zomervakantie een weekje naar Denemarken te gaan.

We wonen bovenin Nederland en de reisafstand tot de grens is ongeveer 4 uur rijden. (denk ik)

Onze zoon is dan ongeveer 19 - 20 maand oud.

Welke delen van Denemarken zijn leuk ?
    Weet iemand leuke vakantieparken ? (we willen het liefst een huisje of appartement en het liefst 1 die ook geschikt is voor een hond)
    Wat moeten we beslist niet gaan doen ?

Jullie reactie's zijn welkom.

2. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan regelmatig naar denemarken en dit jaar voor het eerst met kind :) Wij gaan naar het eiland 'fune' waar ook odense op ligt wat dus al een tip is voor kinderen. In deze stad heeft namelijk hans christiaan andersen gewoond en daar is dus ook veel over terug te vinden/zien. Voor de rest is er veel strand en natuur wat al heerlijk is met kleintjes.
    Omdat ik zelf toevallig gisteren ook zat te zoeken op denemarken met kids kwam ik deze link tegen, hier staan een hoop leuke ideeen in:
    Reisverslag Denemarken met Kleine Kinderen

3. Herah

Herah Lid

1 sep 2010
    48
    0
    0
    Hoi,

Hier nog meer Denemarken-fans. Wij vinden de mensen er erg vriendelijk ook richting kinderen. Buiten het seizoen kun je (vaak ook redelijk goedkoop) een huisje huren via dansommer of novasol. de nederlandse organisatie dfb bemiddelt in dergelijke aanbieders van huisjes. In het hoogseizoen vind ik de prijzen eerlijk gezegd erg hoog, maar daarbuiten is het prima te doen om een heel uitgebreid huisje te vinden voor een prijs veel lager dan bijvoorbeeld op de wadden.

Wij zijn vorig jaar mei naar Blavand geweest, bij Esbjerg in de buurt. Mooi gebied, maar in die periode rustig en als je beetje reuring wilt opzoeken moet je wel een aardig eind rijden. Wij vonden het leuk voor een week, maar ik zou er eventueel alleen in het hoogseizoen terug gaan, wanneer het weer beter is en je nog meer van buiten kunt genieten. Verder vind ik zelf Seeland mooi, maar dan moet je altijd met de boot over (of de tolbrug vanaf Funen). Vooral de eilanden onder Seeland (die horen daar formeel niet bij) zijn erg afwisselend. Als je echt van strand houdt dan zou ik echter zorgen dat je aan de westkust zit, tegen de Noordzee aan, dat is echt strand-achtig.

Ik hoop dat je wat kunt met deze info!

4. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Ik lees even mee hier!
    Wij zijn van plan om komende juni/juli een week naar Denemarken te gaan en zijn ons ook aan het oriënteren.

Groetjes Ananas

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn vorig jaar naar Denemarken geweest. Toen was mijn jochie net 2 jaar.
    We zijn 2 weken gegaan. De 1 week in een vakantiehuisje in Diernæs, zuid-oost jutland. In de regio rondgereden, dorpjes bekenen. Gewandeld. En in fredercia zit een hele toffe speeltuin, zonder entree en prima onderhouden. Mijn jochie heeft daar leuk gespeeld in het verkeerspark (loop-driewielers), van de glijbanen en klautertoestellen, de kinderboerderij etc.

De 2e week in Bosore, op funen. Daarvandaan wat kleine uitstapjes gemaakt en 1 dag met de trein naar kopenhagen. Daar was een recreatiepark vlakbij met een zwembad.

We hebben toch ook wat dagen gewoon lekker in de huisjes gebleven. Allebei de huisjes hadden campingbedjes en kinderstoelen. Het 1e huisje had ook speelgoed, zandbank op een afgeschermd stukje tuin.

De huisjes hebben we gevonden via Huur vakantiehuis in Denemarken hier, Sol og Strand Vakantiehuizen Verhuur. Toen er iets mis was met het afval leverden ze ook prima service. We hadden alleen huisdiervrije huizen, maar er zijn vast ook wel huisje die niet huisdiervrij zijn.

Reizen deden we door de vakantie in 2-en te delen in stukjes. De heenreis 500km, de tussenreis van 150km, 170 km naar familie in noord-duitsland voor 1 nachtje, en nog 500km om naar huis te komen vanuit daar.
    We hebben alleen de terugreis flink in de file gestaan rond hamburg, en er waren sowieso veel wegwerkzaamheden op de snelwegen richting hamburg, dus dat was jammer. Dat koste zeker 2 uur extra reistijd. Maar die werkzaamheden zijn hopelijk wel over nu.

Deel Deze Pagina