Tips omgeving egmond aan zee /bergen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door bunchy, 28 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    We gaan hier volgende week een midweekje naar toe met het gezin. Hebben mjk en ben op zoek naar tips… leuke eettentjes, musea, winkels, wandelingen etc

2. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Bij mooi weer adviseer ik Kosteluk, de kinderen kunnen zich daar prima vermaken, maar verwacht van de bediening niet te veel. En natuurlijk een dagje strand en Alkmaar. Het zee aquarium in Bergen vind ik echt een teleurstelling, dat zou ik overslaan. Dan adviseer ik eerder een dagje Hoenderdaell.

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.793
    493
    83
    Duinvermaak in Bergen, lekker eten en een speeltuin voor kinderen, en je kunt hier gratis parkeren voor de deur. Tip: kom op tijd want anders wordt het lastig een plekje te vinden. En vanaf daar zijn ook meerdere wandelroutes mogelijk door het bos en richting het strand (dat is wel een aardig stukje lopen).
    En in Bergen heb je nog museum Kranenburg.

Alkmaar is ook erg leuk, op vrijdagochtend is de kaasmarkt er en genoeg aanbod aan winkels en boetiekjes. Op het Waagplein is meer dan genoeg aanbod aan restaurants.

Zeeaquarium zou ik inderdaad overslaan, duur en je bent er met nog geen tien minuten doorheen. Hoenderdaell is zeker een aanrader, prachtige dierentuin met een goed restaurant en daarnaast steunen ze belangrijke organisaties zoals Stichting Leeuw, dus je weet dat je geld ook naar een goed doel gaat :)

Egmond aan Zee heeft een hoop fijne strandtentjes, maar hou er rekening mee dat het druk is (zeker met mooi weer) en er lopen een hoop toeristen rond.

Speeltuin de Swaan als je kinderen nog de leeftijd van een speeltuin hebben. Je mag je eigen eten en drinken meenemen, maar je kunt ook daar wat halen en ze hebben heerlijk ijs.

Met een fluisterbootje door De Rijp, een soort klein Giethoorn.

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Dank jullie wel! Ze zijn 9-11 en 13
    Ik denk zelf ook nog aan een zwembad met glijbaan etc.. ik zal eens zoeken. Maar als het weer volgende week net zo wordt als deze week kunnen ze misschien wel de zee in

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.184
    6.587
    113
    Wandelen tussen Egmond en Bergen. Er lopen konikspaarden en Schotse hooglanders.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.690
    113
    - Land van Fluwel, iets verder dat wel leuk park met groot blote voeten pad.
    Hoenderdael ook erg leuk park.

- Loetje in Bergen

- Lunchen bij het Ruiterhys in Bakkum, je kan daar ook leuk wandelen. Zelfde als bij nieuw Westert Egmond.

-evt zwemmen holle bolle boom.

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.793
    493
    83
    In Alkmaar heb je ook zwembad de Hoornse Vaart, met glijbaan en golfslagbad. Wel iets verouderd, maar er wordt vaak ook in de vakantie van alles georganiseerd en er is een buitenbad. En om het terrein is ook nog een outdoorpark wat voor hun leeftijd wellicht leuk is.

bunchy vindt dit leuk.
  8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    ja we dachten daar misschien te gaan fietsen.. mooie route denk ik ook, langs zee naar Egmond…

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113

Loetje.. is dat zo lekker en leuk?

Deel Deze Pagina