Wij hebben onze reis geboekt naar el delfin verde in toroella de montgri, De oudste heeft er onwijs veel zin in een zwembad is al prima, de jongste zal lekker mee ligten tegen die tijd 1,5 jaar oud. Wij zijn mensen die best wel willen genieten in de vakantie, lekker bijkomen, dat is ons enige echte doel, toch willen wij liefst ook wel wat zien van de omgeving. De marktjes zullen ongetwijfeld wel een keer aan bod komen, verder winkelen ofzo daar hebben wij nooit veel zin in, en ook zijn wij geen types voor pretparken waterparken of dierentuinen ( de laatste in het buitenland) Ik ben benieuwd wat aanraders zijn, Barcelona zal op ons lijstje staan besluiten wij pas tijdens de vakantie of wij dat gaan doen met de kids, anders komt dat over een aantal jaren wel.
Sant Marti d´Empuries,piepklein middeleeuws dorpje. Met een plein,kerkje,direct aan zee en ook wat opgravingen. Leuk om doorheen te wandelen en wat te drinken op een terrasje. 20 min rijden denk ik van de camping. Cadaques is een mooi plaatsje met prachtige baaitjes en uitzichten. Ook de weg ernaar toe is mooi. Is wel ruim een uur rijden omdat het berg op is en kronkelweg. Tossa de Mar is leuk als je niet in het hoogseizoen gaat. Mijn kinderen vonden het leuk vanwege het kasteel. Ook een uur rijden vanaf de camping. Calella de Palafrugell, klein pitoresk kustplaatsje met mooi baaitje. Leuk om terrasje te pikken en de kindjes kan je direct voor je tafeltje in het zand laten spelen.
Sant marti is echt een leuk dorpje, ligt ook aan zee dus kun je ook nog combineren met een uurtje op het strand hangen. Misschien een boottochtje bij illes de medes, l'estartit. Als barcelona te ver is met de kindjes kun je ook in girona of figueres een kijkje nemen, in de laatste is een salvador dali museum, ziet er aan de buitenkant al heel grappig uit. Verder heb je in beide plaatsen wel wat winkeltjes. Verder heb je nog mooie kleine strandjes bij sa punta en sa tuna. Eventueel kun je op de camping aan wat andere mensen (genoeg hollanders die daar heen gaan) vragen wat er leuk is in de omgeving.
Jaren 30 kilometer verder op verlof geweest. Ik vind Gerona een leuke stad om in rond te wandelen. De kathedraal is er echt de moeite. En de huizen, straatjes, bruggen over de rivier, ... echt de moeite. Laatste keer ook nog es Figueras gedaan (en dan vooral 't museum), maar met kinderen lijkt mij dat weinig. Qua middeleeuws stadje is Pals ook het einde. Over 't algemeen heerlijk rustig bovendien. En als het niet te druk is ... Cadaques (aan de kust). Maar met momenten moet je kilometers ver parkeren. Met kinderen - in een buggy - niet altijd even praktisch. Als verse vis jullie iets zegt, is de vismijn van Palamos ook iets. Daarnaast is het een leuk strandplaatsje. Ik weet niet hoe oud de oudste juist is, maar Barcelona met een echt kleintje en dan een peuter / kleuter zou ik niet ideaal vinden. Te groot en te druk. Bovendien is het van de plek waar jullie zitten echt nog zo'n 130 à 140 km rijden ... heen en terug een behoorlijk eind voor een daguitstap (en met 2 kinderen). Als jullie plannen van nog es terug te gaan als de kinderen groter zijn, zou ik dat houden voor dan. Véél plezier!
Een aanrader is het vestingstadje Pals, ligt dichtbij de camping en is erg leuk om rond te lopen. Sla vooral de kippenboer niet over om een heerlijke kip te gaan eten, deze zit vlakbij de camping, mensen die vaker op en delfin komen kunnen je zo de route uitleggen!! Verder is een middagje naar de Les Medes eilanden (weet niet of ik het goed schrijf) erg mooi, vooral met de boot met glazen bodem!! Veel plezier op el delfin , top camping!!
Ik ben jaren lees 18 jaar op de camping geweest met mijn ouders en ook al eens met mijn man. We kennen de omgeving behoorlijk goed. Maar dat zijn de dingen voor volwassenen. Wat t nu net leuk maakt voor onze zoon met name dat is voor ons nu zoeken. Pals is geweldig net als cadecques prachtig. Varen gaan de mannen misschien wel doen ik durf niet in kleine ruimten dus geen optie. Zoon is dan trouwens ruim 5.5 Barcelona willen we graag maar denk pas als de jongste wat groter is. Al was onze zoon 1.5 toen die mee ging voor het eerst. Leuk een.lijstje maken