Tips onrust / inslapen avond

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Ava2011, Sep 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ava2011

Ava2011 Lid

Dec 8, 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    HHoi,

Mijn dochter van 8 weken is een heerlijke meid. 😉 Ze slaapt nu al een week de nachten vanaf de late fles door tot in de ochtend en na de late fles gaat ze heerlijk slapen. Ze heeft van de week haar eigen ritme verandert naar 5 flessen wat voor ons prettig is. Ze drinkt niet heel veel, maar een extra weging op het cb geeft aan dat ze goed groeit.
    Na de eerste fles in de ochtend gaat ze meestal weer slapen tot de volgende fles, heerlijk. Na de 2e fles vaak slapen in bed of in de wagen. HMaar na de 3e fles rond 4 uur wordt het lastig, dan begint de onrust. In de wagen hazenslaapjes, en in bed ook. Ik doe alles hetzelfde als bij de eerdere flessen... Het is dan echt lastig om de tijd door te komen tot de volgende fles... Iemand tips? 😊
    Na de 4e fles gaat ze naar bed. Maar dan: krijsen... Terwijl we weten dat ze zelf in kan slapen. Cb zegt: laat maar een half uur huilen. Laatst viel ze na 10 minuten in slaap dat kan ik nog wel aan, maar langer.... Als ze eenmaal slaapt slaapt ze ook echt... Weer: tips? Ik lees zo veel verschillende aanpakken op internet, elke 10 minuten, eerst 5, dan 10... Ze slaapt trouwens ingebakerd en speentje wil ze meestal niet...

Thanks!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het is iets wat vaak voorkomt. Ze zijn wat moe van de dag en voelen zich dan niet zo lekker. Sommige kinderen willen gewoon ff huilen dan. Ze verwerken dan alles wat ze meemaken. Ze krijgen soms teveel prikkels en "verhuilen" die dan. Misschien in bad doen om die tijd.

Hoeveel drinkt ze? Als ze huilen verbruiken ze veel energie en dan kan het zijn dat ze na twee uur al weer honger heeft. Geef dan een extra flesje van 60 of zo. Het is echt even uit proberen. Succes hoor!

Groetjes Adrienne

3. Ava2011

Ava2011 Lid

Dec 8, 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beda kt voor je reactie.
    Onrust 's avonds is al een stuk minder geworden!
    Wel goed om te weten van het energieverbruik, goede tip.

Enige wat lastig blijft is het inslapen 's avonds. Vanavond 15 minuten laten huilen, toen naar toe; hand op hoofdje en buik, speentje pakte ze nu ook en na 10 minuten was ze rustig en in de schemerzone. Toch blijf ik het vervelend vinden om haar te laten huilen maar als ik haar neerleg en er bij blijf gaat ze niet slapen... 😳 Toch maar zo door blijven gaan of al eerder er naar toe?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik zou er na 10 minuten even naar toe gaan en het hand op hoofd en buik toepassen. Stel geen vragen en praat niet met hoge stem.

Prima zoals je bezig bent hoor!!

Groetjes Adrienne

Share This Page