Ik ontbijt altijd met alleen yoghurt, maar ik zou er eigenlijk wel wat in willen doen, want nu heb ik redelijk snel al weer honger. Ik zou graag ontbijtgranen in mijn yoghurt willen doen, maar zou graag tips hebben over wat ik er in kan doen. Ik wil het namelijk zelf maken. Ik denk bv aan lijnzaad, sesamzaad, chiazaad, pompoenpitten, walnoten...etc... Wie heeft er een leuk recept voor mij?
Ontbijtgranen zijn heerlijk. Ik maak ze elk weekend voor de hele week. Ik gebruik 350 gr muesli (zonder suiker en rozijnen), 40 gram lijnzaad en 4 eetlepels honing en als ik er zin in heb nog een lepeltjes kaneel. Dit roer ik en doe ik daarna op een ovenblad 40 minuten in de oven op 125 graden. Dan zijn ze bij mij lekker krokant. Als dit klaar is dan doe ik er nog doorheen waar ik zin in heb. Bijvoorbeeld, 250 gram notenmix (even fijnhakken), rozijnen, gojibessen, pitten, rozijnen, gedroogd fruit zoals appel, abrikoos etc.etc. Ik kan bijna niet meer zonder mijn dagelijkse bakje granola.
Dat klinkt lekker Kiki80! Dit recept is inderdaad wat ik zoek. Dank je wel. Nog meer mensen met lekkere ideeen?