Ons meisje krijgt sinds kort een papfles. Nu nog in de Dr Browns met speen 4. Maar door elke keer gedoe met de speen, ben ik ah kijken of er nog andere opties zijn. Ik had een tijdje terug gelezen over de papspeen van Kruidvat. Deze zou ook op de fles van Dr Browns fles kunnen, maar ik kon m niet vinden bij Kruidvat. Ook niet online....of ben ik scheel? Nu kwam ik de Difrax XL papfles tegen, maar zou deze in de Dr. Browns flessenwarmer passen?
Dit inderdaad! Scheelt je extra flessen kopen. Haal je al wel het ventiel uit de dr. Browns fles als je pap geeft?
Maar ik zie alleen papspenen van een brede halsfles. Geen smalle. Wij hebben een smalle Dr Browns fles oude type.
Zie nu dat je het ventiel erin laat. Probeer dan eerst die eruit en dan de ||| speen van Brown of L van difrax
Dit inderdaad. Ik heb de voeding van onze dochter een poosje ingedikt met jbpm en dat kwam echt niet door het ventiel, dus probleem lag niet aan de speen maar aan de fles. Dat zou ik die eerst proberen voor je allemaal andere spenen koopt. De doorgang van het ventiel van de dr Browns fles is gewoon niet zo groot dus daar loopt waarschijnlijk de pap in vast.
Het loopt wel gewoon in de speen nu, maar heb tot nog toe maar 2 schepjes Bambix fijne granen erbij gedaan, dus als ik er nog een schepje bij ga doen, gaat het waarschijnlijk helemaal niks meer worden met het ventiel. Ik heb de smalle fles van Dr Browns en volgens mij kan alleen op de brede halsfles een speen van Difrax. Of klopt dat niet? Ik heb nu wel een brede halsfles besteld. Ga het ook even zonder ventiel proberen, al ben ik wat huiverig voor of ze daar geen last van gaat krijgen.....
Nee hoor je kan gewoon de smalle spenen van difrax op de smalle flessen van dr. Browns zetten. Je maakt nu wel veel (onnodige) kosten en mijn dochter moest echt de brede fles niet, toen ze eenmaal de smalle gewend was. Dit zijn ze: https://www.bol.com/nl/p/difrax-flesspeen-soft-kers-l-2st/9200000002604979/?suggestionType=browse Hier had ze trouwens de eerste weken het ventiel echt nodig. Zodra ik de difrax fles pakte had ze weer krampjes, maar met een maand of 3 probleemloos overgestapt op de difraxfles. Papfles zonder ventiel geeft denk ook niet heel veel problemen qua lucht hoor.