Eerste menstruatie met anticonceptie blijft aanhouden

Discussion in 'Na de bevalling' started by Poppy1987, Aug 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

Jan 5, 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Hallo allemaal,

Ik ben 9 juni bevallen na een zwangerschapsvergiftiging en heb zo'n 5 weken bloedverlies gehad. Helaas zat er ook nog een restje placenta wat er met pillen (abortus-achtige-pillen) eruit is gekomen. Tenminste op de echo erna was het schoon volgens de gynaecoloog. Al vond ik zelf dat er niet echt iets uit is gekomen door die pillen, maar goed volgens haar was het goed.
    Ik heb 5 weken lang borstvoeding gegeven en toen was het op.

Nu ben ik 9 augustus ongesteld geworden (denk ik). Veel helder rood bloed 4 dagen, toen werd het bruin en zo weinig dat een inlegkruisje voldoende was. Na 2 dagen opeens weer helder rood. En zo blijft dat gaan.
    Denk je dat het bijna klaar is a.d.v. de hoeveelheid en kleur en opeens is het weer rood en meer.

Ik ben 9 augustus ook direct gestart met de anticonceptiepil Zoely.

Zou dit vreemde patroon normaal kunnen zijn?
    En ik vraag me af of de pil nu wel werkt...

2. didi79

didi79 Bekend lid

Nov 10, 2014
    552
    312
    63
    Female
    West Brabant
    Het kan zijn dat je cyclus nog in de war is van de bevalling en start anticonceptie. Ik zou het even aankijken tot na je eerste stopweek.. kijken wat het dan doet.. anders bellen met ha of gyn (pil voorschrijver).
    Wel vervelend zo'n lange periode van vloeien...:(

3. didi79

didi79 Bekend lid

Nov 10, 2014
    552
    312
    63
    Female
    West Brabant
    En nog gefeliciteerd natuurlijk! :roflmao::oops:

Poppy1987 likes this.
  4. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

Jan 5, 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Bedankt voor je reactie!
    A.s. vrijdag moeten we voor ons dochtertje naar het ziekenhuis en dan zal ik wel gelijk even navraag doen bij de gynaecologie. Ik ben beetje huiverig om het restant placenta van toen.

5. didi79

didi79 Bekend lid

Nov 10, 2014
    552
    312
    63
    Female
    West Brabant
    Na mijn 2e bevalling kreeg ik in week 4 tot week 6 last van naweeen!! :confused: Elke keer de krampen zoals weeen gepaard met bloedverlies/stolsels. Volgens vk ook restje waarvan baarmoeder vond dat het nog afgevoerd moest worden.. kwam niet vaak voor zo laat, meestal dag of 4 tot week na geboorte, maar het was meest logische verklaring.

6. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

Jan 5, 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Owh bah @didi79! Dat is helemaal vervelend met krampen en weeën. Die heb ik gelukkig niet!

Ik heb telefonisch overlegd met de gynaecoloog en moet gewoon doorgaan en dan de stopweek doen en dan hopelijk snapt mijn lichaam het.
    Het kan zo rommelig verlopen. Mocht het na de stopweek nog zo zijn dan moet ik even langskomen.
    Het is wel echt super irritant. Tampons is het te weinig voor. Dus constant inlegkruisjes en daar heb ik zo'n hekel aan!

7. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    @Poppy1987 meid gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
    Hoe gaat het met jullie?

Vervelend van het bloeden zeg!
    Hopelijk gaat dat snel beter.

8. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

Jan 5, 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    He wat stom, helemaal niet gereageerd op je! Hier gaat het goed. We genieten volop en ze is een lief en rustig meisje! Hoe gaat het met jou?

9. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Fijn om te lezen!
    Hoe gaat het met bloeden nu?

Bij ons gaat alles goed!
    E. is een vrolijk leergierig meisje. Ze is volop de wereld aan het ontdekken en al weer 6,5 maand oud! :eek:

10. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

Jan 5, 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Tijd gaat hard he!

Bloeden is nog steeds niet over. Zit nu in me stopweek maar heb vrijdag een echo in het ziekenhuis.
    Ben er zo klaarmee! Voel me ook erg moe terwijl wij de nachten al sinds dag 3 doorslapen dus ik snap niet zo goed waarom ik nog zo verschrikkelijk moe ben steeds. Ben nu ook steeds vaker wat duizelig, maar dat is ook niet gek na 4 weken continue bloedverlies....

11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Nee van continu bloedverlies wordt je ook slap! Hopelijk geeft de echo uitsluitsel over wat er is.

Maar wel lekker zeg vanaf dag 3 al doorslapen! Doornroosje ;)

12. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

Jan 5, 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Ben een beetje in paniek.
    Vannacht al 2x het maandverband moeten vervangen. Ik heb nu kraamverband in en het bloed stroomde langs me benen toen ik vanmorgen opstond. Helder rood bloed alsof je een wond hebt. Ik voel me er ook niet lekker bij en heb vannacht heel erg liggen zweten.
    Het bed heeft ook wat vlekken bloed.
    Het is net zoals toen ik die placentaresten had en ik ook ook met spoed naar het ziekenhuis moest.

Ik heb direct het ziekenhuis gebeld en huilend het verhaal verteld. Zegt ze gewoon dat ik naar de huisarts moet gaan en dat de echo die voor a.s. Vrijdag ingepland staat eigenlijk ook niet mag omdat mijn kraambed al afgesloten is :mad: ze ging wel overleggen maar er was sowieso geen spoedplek voor me....

Ik heb gelijk de huisarts gebeld en kan om half 12 terecht.

Wat een gedoe zeg!

13. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Jeetje meid :(
    Hoe was het bij de huisarts?

14. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

Jan 5, 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Hij heeft overlegd met het ziekenhuis en kon gelukkig tussendoor terecht.

Echo gehad en alles is verder goed en schoon. Geen gekke dingen dus zal iets hormonaals zijn. Heb nu pillen gekregen om het bloeden te stoppen en begin weer aan me oude anticonceptiepil. Ik was begonnen met de Zoely maar schijnt dat meer vrouwen last hebben van tussenbloedingen bij die pil.

Hopelijk ben ik weer snel de oude!
    Het bloeden lijkt al wat minder te worden.

15. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Fijn dat alles er goed uit zag.
    Vervelend wat de pil kan veroorzaken soms.
    Hopelijk gaat het weer goed met je oude pil.

Poppy1987 likes this.

Share This Page