Tips gevraagd - dochter 13 mnd avondfles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door AngeliquevD, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngeliquevD

2 okt 2013
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter van 13 mnd krijgt rond 1900u de laatste fles (120+4) en gaat dan naar bed. Deze fles drinkt ze vaak niet op en het lijkt niet alsof ze heel erg honger heeft.
    Ze wordt dan meestal rond 2130u wakker en begint te huilen. We hebben geprobeerd haar met slaaptraining weer te laten inslapen, maar dit werkt niet. Ze schreeuwt moord en brand als we haar terug leggen; heel hysterisch en overstuur. Alleen als ze een flesje(90ml+3) heeft gehad, slaapt ze zonder problemen weer in en vaak door tot 700u de volgende ochtend.

Dit doen we nu al een paar maanden(sinds ze haar eigen gevoel voor veiligheid kwijt was door de vele veranderingen) en we hebben op een gegeven moment het maar los gelaten: ze geeft zelf wel aan wanneer ze het niet meer nodig heeft. Soms slaapt ze een paar nachten door en dan weer ineens niet.

Nu komt ze sinds kort 2x per avond, rond 2100u en tussen 2300u en 0100u. En dat gaat me echt te ver. Hoe pak ik dit aan?

Heeft iemand tips?

Haar voedingsschema:
    0700u papfles 8 granen + 180 halfvolle melk
    830u-1000u slapen
    1030u fruit
    1200u 2 boterhammen + ongeveer 70ml halfvolle melk
    1300u-1430u slapen
    1500u fruit/rozijntjes/soepstengel + diksap 90ml
    1700u potje 250ml samen met tweelingbroer + griekse yoghurt 2 flinke eetlepels
    1900u avondfles 120+4

2. Icecube

Icecube Actief lid

29 jun 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    Niet meer laten slapen s ochtends?? Bij ons hebben we dit rond het eerste jaar langzaam afgebouwd..

3. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Misschien wat vaker drinken geven overdag? bijvoorbeeld ook na haar fruit smorgens drinken geven en tussen de middag wat meer melk (als ze dat wilt). Ik zou nog geen slaapje weg laten als ze daar niet aan toe is maar misschien wel verplaasten. dus na haar fruit naar bed en na haar tussendoortje in de middag. misschien is ze te lang wakker tussen 14.30 en 19.30? waardoor ze misschien over haar slaap heen is en daardoor onrustig is. Slaapjes weglaten als ze er nog niet aan toe zijn werk vaak averechts.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als ik zo je schema bekijk vind ik ook dat ze overdag erg weinig drinkt of bied je tussendoor ook nog aan wat niet in je schema staat?
    Hier krijgt mijn zoontje overdag qua drinken:
    - ochtendfles 150+5
    - avondfles 150+ 5
    - toetje ongeveer 100cc
    En dan drinkt hij de hele dag door 2-3 rietjes bekers (250cc) leeg.

Misschien zit de avondfles te dicht op haar avondeten?
    Heb je al eens geprobeerd om haar om 19.00 zonder fles op bed te leggen en dan evt. als je zelf naar bed gaat of als ze wakker wordt een goeie fles te geven, zodat ze hopelijk de nacht door pakt?

Hier ook een periode met onrustig slapen achter de rug, maar het lijkt de laatste dagen weer wat beter te gaan.
    Hier kreeg hij ook een flesje elke keer als hij overstuur was.
    Nu krijgt hij nog een paar slokjes lauw water uit een fles en dan houd ik hem bij me tot hij weer slaapt, wieg 'm in slaap en dan leg ik hem over. Ik heb het idee dat het nu beter gaat, we zijn in elk geval van die melk af 's nachts.
    Hij slaapt alleen nog niet echt door tot 7.00. Meestal wordt hij tussen 5.00-6.00 wakker voor een fles, maar dit was voor die tijd ook al zo. Na z'n fles slaapt hij dan nog even verder.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    En zou je eventueel het 2e slaapje nog kunnen verschuiven naar wat later op de middag, misschien dat ze zoals hier boven geschreven inderdaad 's avonds oververmoeid is waardoor ze onrustig slaapt.
    Toen hij hier 2 slaapjes had sliep hij om 10.00 en 15.00.
    Momenteel is het hier erg rommelig met slapen overdag.

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik vind het avondeten eigenlijk heel weinig: een potje delen met haar broer? Misschien is ze een kleine eter, dat weet ik natuurlijk niet, maar hier at de oudste met ruim een jaar zeker een aardappel, 50 gram groente en een klein stukje vlees. En dan yoghurt en voor het slapen nog een flesje melk 100 ml ongeveer.

7. tuc

tuc Niet meer actief

het avondeten lijkt mij niet voldoende...als ze het moeten delen is het maar 125???

Daarbij zijn alle potjes van welke leeftijd ook zo dun en soepig als iets...een kind hoeft niet te kauwen alleen maar te slikken...ze hoeven er niet voor " te werken" en hebben dus snel weer trek.

Ik zou versgekookte stukken geven en laten eten tot ze zelf genoeg hebben.

8. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Inderdaad dat potje..? En waarom nog een potje? Die van ons eet sinds 12 maanden alles met de pot mee, van boerenkool tot kip tandoori. En misschien het ochtendslaapje in gaan korten.

9. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Misschien bedoelt TS niet per se dat ze altijd een potje geeft, maar gebruikt ze het als voorbeeld ter aanduiding van hoeveelheid/textuur van avondeten.. Niet dat het er verder toe doet.. iedereen doet het op zijn eigen manier tenslotte.
    Maar terug on topic.. ik vind 125gr avondeten ook weinig.. Op die leeftijd at mijn zoontje minstens 200gr.. en zijn avondfles kreeg hij toen ook niet meer op. Na een paar dagen hem nog maar de helft van zijn gewone avondfles te hebben geven ben ik gestopt - en sliep hij ook gewoon door.
    Verder zou ik door de dag ook gewoon water aanbieden.

Heeft ze misschien last van tandjes? Bij mijn zoontje was er meestal wat aan de hand als hij weer vaker wakker werd 's nachts. Dit ging ook weer "gewoon" over.

10. AngeliquevD

2 okt 2013
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Daar kan ik wel wat mee.

Ik ben overigens al bezig het avondeten op te voeren, ze krijgen nu elk een pot van 200 gram en dat gaat er goed in. Tegelijkertijd gaat de avondfles van 1900u langzaamaan naar alleen halfvolle melk zonder nutrilon.

Wat ik me nog wel afvroeg: hoe zijn jullie over gegaan op mee eten met de pot? Ik heb ze wel eens macaroni van ons aangeboden, maar daar wilden ze niks van weten. Ik denk dat het niet smeuig genoeg was. En wij eten eigenlijk zelden aardappels-vlees-groenten.

Koken jullie dan misschien apart voor de kinderen en vriezen jullie veel in ofzo?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu al handen te kort kom, daarom eten ze ook nog uit potjes(en omdat ze het lekker vinden).

11. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Wat voor soort warm eten, eten jullie zelf?
    Misschien kun je daar iets mee?
    Mijn zoontje wilde altijd t liefste eten wat wij aten. Ik liet hem vanalles proeven.

12. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    In het begin pureerde/prakte ik ons eigen eten fijn voor dl. Je kan er eventueel een scheutje melk doorheen doen om het iets smeuiger te maken. Wij eten trouwens groente/aard/vlees, maar ook rijst- of pastagerechten. Nu eet ze alles in kleine stukjes gesneden.
    Je kunt ook beginnen met een lekker gevulde groentensoep? Dat lusten de meeste kleintjes wel!

13. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Al vanaf het begin heb ik weinig potjes gegeven. Ik deed wel geregeld in een apart pannetje wat groente koken. Gewoon de groente die wij ook aten. Dit mengde ik dan met onze rijst, aardappels of pasta. Zonodig pureren. Op een gegeven moment onze saus of kruiden gedeeltelijk er door geroerd. En vanaf een jaar gewoon ons eten zonder pureren. En wij zijn echt niet alleen van de Hollandse prak.

Deel Deze Pagina