Hier zijn ze niet anders gewend, vanaf een paar weken oud ‘zeulen’ wij ze al overal mee naar toe. Heb in goedkope Hema slaapzakken een gat geknipt zodat de riempjes er doorheen kunnen. Leg ze vanuit bed over in de maxicosi/autostoel en thuis weer over in bed. Heel soms sliepen ze thuis dan niet gelijk in, maar met een klein flesje waren ze zo weer vertrokken. Is ook gewoon een kwestie van doen en wennen denk ik.
Het valt mij op dat mensen met meerdere kleintjes er altijd makkelijker doorheen rollen dan met 1 klein kind. Dus ja, het is een kwestie van oefenen.
hier is het zo, al ligt ons kleintje te huilen en is ze overstuur .. dan hoef ik haar maar in de kinderwagen te leggen in de maxicosi of auto dan is ze metteen stil !
Klinkt nogal denigrerend. Geloof me, zat geoefend. Niet elk kind is hetzelfde. Je kunt je eigen kind(eren) niet als maatstaf gebruiken.
Ik heb het vaak genoeg geprobeerd maar meneer slaapt alleen in eigen bed, in eigen slaapzak op dezelfde vaste tijden. Genoeg geoefend, hij vertikt het. Dan maar rekening met slapen houden, heeft niks met wennen of meer kinderen te maken.
Hier ook een zoon die we vanaf het begin overal mee naar toe hebben genomen, hebben laten slapen en laten wennen, maar na een half jaar werkte het echt niet meer. Als je een kind hebt dat dan de hele avond blijft krijsen bedenk je je wel voordat je weggaat savonds.
Herkenbaar! Wij doen het dus ook niet, als ik zeker wil weten dat ik (met name de oudste) overstuur wil krijgen dan moeten we 's avonds op visite gaan zodat hij met zijn slaap in de knoei komt. Hebben we gegarandeerd de avond zelf én de dagen erna een drama in huis. Wij houden er rekening mee, en gaan dus altijd op tijd huiswaarts.