Overgeven door tanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Edr89, 23 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Advies en ervaring gevraagd! Kan iemand iets zinnigs zeggen over mijn verhaal? Het is wel een beetje lang geworden..

Bij mijn dochter (bijna 1 jaar) zijn er al weken 2 hoektanden (boven) bezig. Ze zijn nog niet door. We vermoeden ook 2 onder en 1 kies onder, maar dat weten we niet zeker.
    Tot kort geleden kauwde ze veel op haar bijtring enz. Sinds het overgeven ineens niet meer. Ook vaak kauwen op flesspeen ipv drinken. Of fles gewoon wegduwen.
    Eten/drinken ging tot laatst voor haar doen nog wel goed. Fles drinken sowieso, hapjes gingen al nooit erg goed (voorgeschiedenis), maar we gingen zeker vooruit.

In de nacht van maandag op dinsdag begon ze over te geven, wel een keer of 10. Wij begonnen zelf ook. Buikgriep dus. Bij ons was het na 1 dag weer over. Zij spuugt echter nog steeds. Bij elkaar 3 nachten 's nachts. Nu alleen overdag en minder vaak.

Ze wil niet eten. Koekje, fruit, .. Zelf laten eten, voeren, potje, vers,... Hooguit 1 a 2 minihapjes. Doorslikken duurt heeeel lang.

Melk drinken weigert ze regelmatig. 3x per dag een halve fles ipv 4x een hele (van 200 op dagen dat ze hapjes weigerde). Vanmorgen pap geprobeerd van 135 melk. Ging er wel in. Tussendoor 1x kokhalzen, maar daarna huilde ze dat ze meer wilde eten. Zojuist 120 gedronken. Ik verwacht tussendoor niet veel meer en dan vanavond weer zo'n 100.

Water vindt ze lekkerder nu, maar drinkt ze ook niet superveel. We komen net aan de minimale hoeveelheid vocht van 500cc. Rietjesbeker, fles, tuitbeker, maakt niet uit.

Gisteren en eergisteren 2 stinkende, waterige, gele poepluiers. Plasluiers zijn er wel, maar natuurlijk niet heel vol.

Ik wil haar niks opdringen. Gisteren 1x een beetje geprobeerd om te testen, maar toen kwam gelijk daarna alles eruit. Intussen valt ze natuurlijk waarschijnlijk af.

Van de week de huisartsassistente gesproken. Toen gaf ze aan zich geen zorgen te maken. Doen wij opzich ook niet, want tussendoor is ze wel gezellig en vrolijk (wel iets huileriger en hangeriger) en reageert ze goed op 'opdrachtjes'. Nu zit ze ook lief te spelen. Maar we willen erg graag dat ze weer goed gaat eten en drinken.

In de praktijk maakt het niet uit, maar we willen zo graag weten of het door de tandjes komt of toch nog door de buikgriep. Ze heeft ook reflux (met medicatie) en dat is ook een stuk erger nu, maar we weten dat het altijd erger wordt met dit soort dingen.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou misschien eerder denken aan keelpijn/ keelontsteking, dat hebben momenteel ook heel veel kindjes. Heeft ze ook koorts? Wil ze ook niks kouds, zoals appelmoes, knijpfruit, ijsje of koud water/diksap?
    Overgeven door kiezen die doorkomen weet ik eerlijk gezegd niet. Maar jouw verhaal doet mij dus meer denken aan keelpijn of misschien wel oorpijn.

3. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    @Olifantje1991 Bedankt voor je reactie. Keelpijn zou inderdaad ook kunnen, nog niet aan gedacht! Maar daarvan zou ze dan niet hoeven spugen lijkt me. Misschien een combinatie. En als reflux erger is, doet haar keel natuurlijk ook meer zeer en van het overgeven misschien ook.
    Koorts heeft ze niet.
    Koud water gaat nog het beste. Knijpfruit nog niet geprobeerd, wel een potje fruit van 6 maanden zonder stukjes. Ook heel vloeibaar natuurlijk. Na 2 happen was het klaar. Misschien straks eens pcm proberen ivm eventuele keelpijn.
    Moet zo nog naar de winkel, zal knijpfruit en appelmoes meenemen!

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Denk niet aan tandjes maar gewoon een buikgriep inderdaad, kan best wel een paar dagen duren.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Keelpijn en dan melkproducten geven levert meer slijm, kan je best door gaan spugen dus.

6. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Dat wist ik niet, dankje!

Maar als melkproducten niet handig is en ze fruit e.d. weigert, wordt het nog een lastig verhaal. We gaan maar weer wat dingen uitproberen.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben afgelopen zomer geopereerd aan m’n amandelen en dronk veel koude limonade en ijswater. Vla viel qua slijm ook wel mee. Was vooral melk waar ik last van had.

8. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    @Boommm Oke, goed om te weten. Vla gaat niet, ivm KMA. Koud en/of lauw water drinkt ze wel. Ik heb haar net een pcm gegeven, kijken of dat verschil maakt. Als het werkt, is het dan alsnog niet handig om een flesje melk te geven, denk je? Ik wil zo graag dat er weer iets met calorieen in gaat.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zou ik niet doen.

Ook bij buikgriep/diarree kunnen melkproducten de situatie juist verergeren! En kan ze bovendien weer gaan overgeven.

10. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Uit je post kreeg ik het idee dat de buikgriep nog niet helemaal weg is en dat ze misschien keelontsteking heeft.

Las dat anderen er ook zo over denken :) Kreeg hier van de ha tip op waterijs te geven bij erge keelpijn.

PCM gaat ook helpen tegen tandenpijn dus dat is sowieso wel fijn dan.

Hier ging dochterlief ook overgeven toen er 4 tanden tegelijk kwamen. Niet door de tanden maar door een virusje omdat haar weerstand zo laag was door die tanden.

Hoe dan ook veel beterschap!

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.043
    15.073
    113
    Rooibos thee wil soms wel helpen of kamille thee, verzachten keel/maag/darmen. Hier ook hoektandjes maar deze eet en drinkt eigenlijk altijd wel, zodra ze dat gaat weigeren is er hier iets goed mis. Wel heeft ze liever koud dan warm, warme prak moet ze na een paar happen niet meer maar dat compenseren we dan maar met kwark of fruithap t trekt uiteindelijk wel weer recht dus daar heb ik me nooit echt zorgen om gemaakt, maar hier een makkelijke eter (indien je de gebruiksaanwijzing kent want doperwten, appelmoes en boontjes nope nope nope). Ze is nu ook verkouden en heeft de hele nacht zichzelf wakker liggen hoesten totaan huilens toe dus keelpijn zal ze zeker wel hebben.

Heb je die waterijsjes zonder kleurstof al eens geprobeerd? Van de zomer waren die hier een hit toen ze last van dr tandjes had

12. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Bedankt voor jullie reacties. We hebben inmiddels het gevoel dat haar reflux sterk is verergerd door de buikgriep en de tandjes. Inmiddels is ze ook nog flink verkouden geworden. Ze zal dus inderdaad een zere keel hebben van zowel de verkoudheid als vam de reflux. Echt ziek is ze niet meer. Wel eet ze nog erg slecht, maar dat was altijd zo toen de reflux erger was. Water drinken gaat beter, ze komt wel aan voldoende vocht inmiddels.
    's Ochtends eet ze weer graag haar pap. Wel minder dan voorheen, maar dat geeft niet. Zojuist voor het eerst een beetje fruit erin gekregen, dankzij de tip die ik hier las van knijpfruit (bedankt!). 1 zakje leeg, dus 70 gram. Zo blij mee!
    Dankzij dentinox, neusspray en pcm slaapt ze nu al een half uur, voor nu is dat veel voor ons. Fijn!
    Gisteren 2 poepluiers die al iets minder vloeibaar waren, vandaag nog niks, yes! En gisterenmiddag voor het laatst gespuugd tot nu toe. Dat kwam omdat we probeerden er nog een beetje in te krijgen.. toen kwam alles er weer uit helaas. Als we naar haar hadden 'geluisterd' was dat niet gebeurd. Lesje geleerd.
    Vanmiddag gaan we appelmoes proberen, ook een tip van hier. Rooibosthee is ook een goede tip, nog niet geprobeerd.
    Hopelijk knapt ze snel op!

Deel Deze Pagina