Hoi iedereen, Het onderwerp zegt t al: weet iemand wat het verschil is tussen de maxi cosi sps en maxi cosi cabrio fix? Want qua prijs scheelt het wel maar ik kan niet ontdekken waar verder het verschil in zit.. Owja, ik heb een bugaboo, dus daar moet de maxi cosi op passen..
ik weet het niet zeker maar is het niet zo dat je de cabrio fix vast kan zetten in de auto? met zo'n systeem zeg maar?
Maxi cosi Citi Sps is de voorganger van de MC Cabriofix. De SPS is een simpelere uitvoering. De kuip is wat lager. De side protection is wat minder hoog. En je hebtb er wat minder kleuren in. Het zonnekapje zit er los bij. Bij de Cabriofix zit het kapje vast aan de achterkant je hoeft het kapje alleen naar voren te trekken net als bij de cabrio auto zeg maar. De Cabriofix kan op een base met de 2 zilveren stangen aan de onderkant, bij de city sps kan dit niet. Voor op de kinderwagen maakt het niet uit. De insteek is het zelfde met de adapters.
Als je de maxicosi wil gebruiken op je bugaboo, dan zul je adapters moeten aanschaffen. Geen enkele maxicosi past standaard op de bugaboo, alleen het autostoeltje van het merk bugaboo wel.
Het verschil weet ik niet. Wij hebben een cabrio fix en het is de beste aanschaf die we gedaan hebben. Onze dochter zit er nu nog in... (is wel klein voor haar leeftijd) Buiten de auto is hij ook bruikbaar als schommelstoel, hebben we veel profijt van gehad als ze niet in slaap kon komen. Nu is het een van haar favouriete speeltjes. Ze klimt er in, gaat er overdwars in zitten schommelen, of zet haar knuffel er in en probeert de riempjes vervolgens vast te maken. Hij is ook als beste getest laatst, volgens mij door de anwb, samen met 1 ander stoeltje. Superveilig. En die zonnekap is ook handig achterin de auto, hoef je geen zonneschermen op je raam te plakken enzo. En wij zetten hem dus ook met adaptors op onze kinderwagen (quinny), superhandig als ze nog klein zijn, vooral als ze net lekker slaapt, dan hoef je haar niet wakker te maken om in de wagen te leggen, vice versa. Dat andere stoeltje wat je noemt ken ik niet.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Het gaat r mij idd om dat ie om de bugaboo past en dat het stoeltje veilig is. Zo'n easy fix/base ga ik niet aanschaffen, dus daar ga ik de cabriofix niet voor aanschaffen. Het scheelt toch zo'n 35 euro als ik de SPS koop...