Tips opbergen trapkast

Discussie in 'De lounge' gestart door Mapje, 3 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Wij hebben een ruime trapkast met planken. Ondanks dat ik ook wat bakken heb krijg ik het niet lekker overzichtelijk en netjes. Wat staat er in die kast? Schoonmaakspullen, vazen, secundair servies, voorraad, lampen, wijnrek, stofzuiger en bak oud papier, keukenspullen.

    Bii ikea heb je natuurlijk honderden bakken maar blijkbaar koop ik altijd het verkeerde want het lukt me maar niet om het naar mijn zin te krijgen. Dus; hoe heb jij je trapkast geordend? Welke bakken en opbergers gebruik jij?
     
  2. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.156
    2.239
    113
    Vrouw
    Mijn zus heeft er een inzetkast in (volgens mij van handigekasten.nl), dat is ideaal!
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.519
    24.424
    113
    Wij hebben ook een inzetkast van handigekasten.nl. Oftewel een kast die in de deuropening van je trapkast zit en je open kan draaien.
    Verder zoveel mogelijk in bakken/bakjes. Dat neemt natuurlijk eigenlijk ruimte in, maar ik vind het veel overzichtelijker en vind mijn voorraad makkelijker terug. Zo heb ik het ook redelijk gesorteerd op bv: ontbijtspullen, schoonmaak, sauzen, kruiden, e.d. En ik heb in de trapkast een lade kast gezet. Daar kan ik ook veel in kwijt.

    Ik gebruik Samla bakken van de Ikea (hoge en lage) en voor kruiden blauwe bakjes van de ikea (ben even de naam kwijt), en voor het toiletpapier en oud glas de sortera bakken.

    Hij is nu niet zo netjes, omdat ik hem niet zo goed heb bijgehouden de afgelopen weken met de kinderen thuis, maar voor het idee:
    48B58242-3C8A-4714-9FCA-78DA0900D154.jpeg A94E6A58-01DD-4B54-A142-556CFA72CC4D.jpeg AB66FAD5-087F-4B45-A15A-5679EE752F5F.jpeg
     
  4. Mapje

    Mapje Niet meer actief


    cool zo’n inzetkast! Al is dat hier wat minder nodig want ik heb echt een enorme trapkast. Gaat me meer om hoe ik die planken netjes indeel met bakken. Ik heb zo vaak dat dingen dan weer net niet bij elkaar in een bak passen etc. Het lijkt gewoon nooit lekker goed te zijn. Ik ga ook eens meten en puzzelen!
     
    Adje vindt dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.849
    14.174
    113
    Eerst meten wat je regulier in je kast hebt als vaste voorraad, wat je bij elkaar wilt hebben en dan meten welke maat bak je dan nodig hebt. Anders blijf je aan de gang. Ik moet t ook nog doen overigens, wordt met name schurfterig van diepvriesbakken en diens deksels...
     
    Mapje vindt dit leuk.
  6. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier is het gewoon een rommeltje. En eerlijk? Ik stoor me er ook niet aan, het is tenslotte de trapkast. Zou ook niet weten hoe ik die ratatouille van spullen netjes op moet bergen. Je kunt je er dus ook gewoon bij neerleggen dat het niet netjes is?

    Sorry als je helemaal niks hebt aan mijn reactie :roflmao:.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  7. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Wat heb je dat mooi voor elkaar zeg!
    Heel strak
     
    Adje vindt dit leuk.
  8. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Haha dat is exact wat mijn man zegt :roflmao:
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.004
    8.806
    113
    Aangezien we geen zolder hebben is dit ook de plek van de kerstspullen. Deze staan helemaal aan de kant van waar de trap begint.

    Verder alles met planken en daar staan ook de samla bakken van de ikea. De meeste zijn hoog en een paar lage voor teken spullen.
     

Deel Deze Pagina