Traprenovatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Me26, 3 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Wij willen onze trap renoveren. We willen het zelf doen met overzettreden. Heeft iemand tips waar je die voor goede kwaliteit kan kopen? We hadden een aantal websites gevonden waar het er goed uitzag qua informatie maar er slechte reviews gegeven worden.
    Dus benieuwd of hier iemand fit heeft gedaan. Met laminaat of pvc.

2. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Mijn man heeft onze trappen ook zelf gedaan.
    Wij hebben de overzettreden (laminaat) bij de Gamma gekocht.
    Wij vinden de kwaliteit prima.

Bijgevoegde bestanden:

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hoe moeilijk vond hij het?

4. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Hij is met 2 trappen 3 a 4 dagen bezig geweest.
    Het is echt een klus om goed te meten en daarnaast is hij perfectionistisch. Elke trede werd met zo een spin helemaal strak ingemeten, dan uitzagen en passen. Gebeurde dat hij tredes 5x ging passen en elke keer een klein randje eraf haalde.
    Resultaat is wel dat het super strak ligt en we geen dikke kitranden hebben.

femkes vindt dit leuk.
  5. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Mijn ouders hebben dit onlangs zelf gedaan. Ontzettend mooi geworden, wij denken er nu ook over om de trap met pvc te bekleden. Mijn ouders hebben het bij bebopatket gekocht in Vriezenveen. Was een eind rijden maar scheelde enorm tov gamma/praxis

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ja die website had ik gezien en kreeg wel redelijke reviews. Hebben ze laminaat of pvc? En het is niet glad? Kwaliteit is goed?

7. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Prima kwaliteit. Wij komen oorspronkelijk daar uit de buurt, dus sinds ik studeer haal ik mijn vloeren daar. In onze vorige en onze huidige woning zijn ze de vloeren komen leggen en daar zijn we mega tevreden over. Als we de benedenverdieping aan gaan pakken gaan we weer die kant op.

De trap van mijn ouders is pvc en absoluut niet glad. Ze kregen het advies om er eventueel van die anti-slip strips op te plakken, maar ook met sokken is het niet glad. Dus die strips liggen nu in de berging te verstoffen.

Kwaliteit durf ik weinig over te zeggen, ik denk dat het goed is maar heb geen vergelijkingsmateriaal. Er zitten in ieder geval geen krassen in, ondanks dat mijn moeder op hakken naar boven en beneden loopt. Ook mijn vader draagt binnenshuis schoenen. Kwaliteit is goed genoeg dat wij enthousiast zijn om het daar ook te bestellen.

Me26 vindt dit leuk.
  8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Wat goed om te horen, fijn om even goed te horen wat de ervaringen zijn. Wij gaan daar dan zeker kijken

Deel Deze Pagina