Heb ik het mis? Ik zit met de volgende vraag. Als ik een lekkage aan mijn VvE meld nav regen nadat onze dakgoten zijn vervangen tijdens het onderhoud, dan dient de VvE toch iemand te sturen die de goten nakijkt? Ik heb nu een schadeformulier gekregen, welke ik moet invullen met de kosten die ik ga maken en die rekeningen moet ik hun opsturen. Mij is verteld dat de VvE dit soort dingen voor mij oplost. Iemand met verstand hiervan?
VvE= vereniging van eigenaren. jij bent als het goed is een eigenaar. dus de VvE dat ben jij... en je buren. het hangt er dus maar net vanaf hoe jullie de zaakjes hebben geregeld.
Ja, in principe moet je nu de VVE-vertegenwoordiger bellen. Die regelen dan iemand. Dit om te voorkomen dat je je 'broer-met-klusbedrijf' belt, die voor 10 keer de normale prijs een beetje gaat lopen beunen. Want voor de kosten draait de VVE (dus alle bewoners gezamelijk) op.
Hoe zit dat met het beheer van jullie VvE? Hebben jullie een bestuur? Dan zou je een van de bestuursleden aan zijn/haar arm moeten trekken. Het bestuur dient zulke dingen te regelen c.q. een firma in te schakelen. Echter, bij sommige VvE's mag de eigenaar van het appartement ook zelf een bedrijf inschakelen die de lekkage zal gaan verhelpen. En de nota mag je dan vervolgens indienen bij de VvE zodat zij die kunnen betalen. Maar dan is het dus wel belangrijk om te weten wat er is afgesproken bij jullie VvE. Wat staat er in de statuten/Huishoudelijk Reglement?