Trouwen, graag alles op een rijtje

Discussie in 'De lounge' gestart door BabyBergen, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Even een korte uitleg, ik ben echt een mega adhd'er en als mijn hoofd niet vast zat lag die nog op het nachtkastje :)
    Oftewel ik vergeet altijd de helft

en daarom wil ik alles even op een rij zetten zodat ik het wel goed doe :D

Over 15 weken gaan mijn vent en ik trouwen, wij waren in 2010 al verloofd (niet voor de wet) en gaan nu elkaar echt het ja woord geven
    Het is een zeer klein huwelijk, met alleen onze ouders als getuige.
    Eigenlijk doen we deze trouwerij uit zakelijk oogpunt en zullen wij groots nogmaals trouwen als de financiën beter liggen

Maar goed wat allemaal te regelen want ik ben een kluns!

Ik heb

*We gaan in ondertrouw
    * Ringen
    * Genoeg getuigen

Tja en verder? Want op de site van de gemeente staat gewoon praktisch geen informatie er verder over (ja over de kosten en de dagen en uren)

Wie wil mij helpen mijn rijtje compleet te krijgen?

2. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iets lekkers voor erna?

Iemand die foto's wil maken? (ook al is het zakelijk misschien toch leuk)

3. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Allereerst van harte! ;)

Dit is een link van een website waarop staat beschreven watvoor dingen je moet regelen. Misschien ook wel een aantal dingen die niet hoeven, omdat jullie een intiem huwelijk krijgen, maar het helpt je vast.

Vast een paar dingen:
    - toch uitnodigingen sturen?
    - locatie voor eventueel diner of lunch met gasten?
    - ringen?
    - kleding?
    - toch een fotograaf?
    - kapper regelen?

Gewoon even het lijstje doorlopen. En daarna.. GENIETEN! ;) Rustig aan, alles komt op z'n pootjes! Al kan ik me voorstellen dat dat lastig is haha..:D

4. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

22 dec 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje
    Even informeren bij je gemeente, maar volgens mij hadden wij ook een uitreksel uit het geboorteregister nodig(moet je halen bij gemeente waar je geboorte aangegeven is) voor de ondertrouw..

Bij je ondertrouw heb je kopien nodig van id bewijzen van je getuigen en dan kies je trouwboekje.

Fijne trouwdag alvast!

5. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
  6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik weet niet wat jullie precies willen omdat jullie het klein houden?

Maar trouwkleding? iemand die foto's maakt? Wil je een bruidsboeket? Gaan jullie ergens anders de huwelijksnacht doorbrengen? Taart? Houden jullie een klein feestje met de getuigen evt wat vrienden/familie? Dan eten, locatie, muziek?
    Evt bedankje voor de getuigen?

7. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij kregen nadat we een afspraak hadden gemaakt voor de ondertrouw van de gemeente een brief met de zaken die we nodig hadden. ID, gegevens van getuigen (en kopie van hun ID), en we moesten ook bij de ondertrouw betalen voor de plechtigheid (en trouwboekje).

Op de site van de gemeente moet je kunnen vinden wat trouwen kost. Bij ons was dat afhankelijk van de zaal die we kozen ;)

8. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ok uittreksels dus, thanks!

de rest is allemaal niet nodig, we trekken wel nette kleding aan, maar daar blijft het bij
    geen kappers of uitnodigingen of wat dan ook, totaal geen feest, bloemen en ect
    we trouwen ook op een maandag middag :p

Fotograaf is idd misschien toch wel leuk, ik zal eens aan mijn collega's vragen

Hoe zit het met het testament? Het is toch zo dat alles nu vervalt naar mijn man als er wat gebeurd en andersom toch?
    Kunnen wij in het testament ook vast laten leggen wat wij willen voor onze dochter als ons wat overkomt?

Het gaat mij echt puur om dat ik zakelijke aspecten niet vergeet :D

9. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

22 dec 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje
    Geen idee hoe het gaat als je niets laat beschrijven, maar in een testament wat je bij de notaris laat opstellen wordt alles heel duidelijk beschreven!
    Volgens mij kun je in een testament ook laten beschrijven wie voogd is van je kindje en wie de zorg en opvoeding opzich neemt!
    Volgens mij is het goedkoper als je al laat beschrijven voor je trouwt!

Deel Deze Pagina