Geen nachtvoeding meer - negatief voor productie?!?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Brie, 23 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brie

Brie Actief lid

22 apr 2016
    136
    0
    0
    Hoi allemaal
    Even kort schetsen:

M'n meisje is 6,5week, de borstvoeding is heel erg moeilijk op gang gekomen, ze heeft tot week 4 kunstvoeding moeten bijkrijgen doordat ik te weinig melk had.
    Sinds kleine 3 weekjes drinkt ze lekker enkel nog bij mij. Hiephoi.
    Nu begint m'n meisje ook met langer door te slapen, afgelopen 2 nachten heb ik ze wakker gemaakt na 7u slaap omdat ik me zorgen maak over m'n productie als ik ze langer laat slapen.

Wie o wie heeft hierover informatie?

Kan ik meer dan 7u tussen de voedingen laten? -enkel 's nachts uiteraard, overdag komt ze om de 2-3u (soms al eerder), ze krijgt zo een 8-10voedingen per dag.
    Door de moeilijke start ben ik best onzeker over mijn productie en aangezien ze nu goed groeit en drinkt wil ik dit natuurlijk zo houden.

Alvast dank!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat kan helaas niemand je voorspellen. Soms gaat het goed, soms niet.

Maar gezien de moeilijke start en hoe jong je dochter nog is, denk ik dat het misschien veiliger is om toch nog een tijdje een droomvoeding te geven als je zelf gaat slapen. Of anders even tussendoor kolven. Om zeker te zijn ;)

3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Je kunt inderdaad zelf een (droom)voeding inlassen.
    Maar je kunt het ook aankijken. Mocht je productie wat inlopen, gaat ze vanzelf weer om meer vragen. Of door overdag wat vaker te komen. Of door 's nachts weer te komen. Productie wordt dan weer omhoog gekrikt door vaker te vragen. Dus je kunt het ook aan je kindje over laten.

Deel Deze Pagina