hoi hoi... ik heb is een vraagje. ik wil heel graag BV geven, maar ik ben niet zo'n type die met de trui overal omhoog gaat zitten... nu maak ik daar geen probleem van, want de optie afkolfen bestaat ook nog dus dat is geen probleem. maar nu staat er in het lijstje wat je allemaal thuis nodig hebt ook een pak flesvoeding dus. nu is mijn vraag kan ik BV combineren met FV ( dus niet afgekolft, maar uit pak zeg maar) zo ja welk merk raden jullie mij dan aan? en wat is dan de beste combinatie? nou ik hoor graag van u groetjes Mandy
Hoi Mandy, Als je kiest om borstvoeding te geven probeer het dan niet te combineren met flesvoeding. Het kan wel, maar het komt niet ten goede van je melkproduktie. Mijn advies is om dan te kolven zodat je de moedermelk per fles kan geven. Kies je toch voor een combinatie dan wordt je melkproduktie afgestemt op die keren dat je wel de borst geeft. Bijvoorbeeld. 5 x geef je de kleine de borst en 2 x de fles. Wil je dan een keer toch vaker de borst geven kan dat wel, maar dan zal de melk niet voldoende zijn. Bedenk dus goed wat je wilt gaan doen. Als je volledig begint kun je altijd nog terug. Merken zijn er zeer veel. Als er allergieen in de familie voorkomen dan kun je het beste voor een voeding kiezen die daar bij past. Anders kun je gewoon een standaard no 1 pak nemen. Kijk maar eens op verschillende verpakkingen en zo zul je zien dat de prijzen verschillen en je veel soorten hebt. Hopelijk kun je wat met deze informatie. Ilja
hoi ilja natuurlijk heb ik wat aan jou informatie het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik er eerst voledig voor ga dat wel, maar straks als de kleine weer een paar weken oud is dan zou ik wel willen combineren... maar ik ga dan toch eerst afkolven zolang dat dat goed gaat... bedankt voor je snelle reactie groetjes mandy