Onze kleine is 5 1/2 maand oud en ik wilde vandaag proberen wat fruit te geven. Had uit de supermarkt peer meegenomen maar hoe maken jullie fruithapjes. Ik had het met de staafmixer geprobeert maar daar kom je niet ver mee met zo'n klein beetje peer. Heb hem daarna door de zeef gedrukt maar vond het resultaat nogal waterig, of hoort dat. Welk fruit geven jullie in het beginen hoe maken jullie het?
Je kan ook even wachten tot je kindje zelf kan zitten en dan rapley geven Als je toch gepureerd wilt geven kam je peer raspen of prakken. En later mengen met wat banaan
Hier eerst groente gegeven ivn darmpjes en zoete smaakgewenning. Eerst een weekje courgette (koken en prakken) Daarna wortel een weekje etc
In het begin heb ik de peer gepureerd en dat wordt idd heel waterig. Maar voor mijn dochter fijn om te wennen. Daarnaast appel gepureerd (eerst koken) en banaan. Dit zijn eigenlijk de 3 fruitsoorten die ik nog steeds afwissel met elkaar, maar alleen prak ik het nu ipv pureren, zodat het iets grover is (al hoewel de peer waterig blijft). Wel ben ik idd ook eerst met groente begonnen (courgette, wortel en bloemkool), en na een maandje fruit erbij gaan geven.
Peer gewoon schillen en in repen snijden. Kan ze lekker zelf eten! Idd, peer word heel waterig als je het pureert. Banaan wordt ook een raar troepje. Dus hier fruit lekker zo en dat gaat echt prima. Druiven kun je ook geven, wel altijd halveren, hoe klein ze ook zijn ivm stikken! Groente krijgt zoon grof geprakt met een lepeltje.
hier gebruik ik de staafmixer. peer en meloen zijn inderdaad waterig maar dat gaat er juist snel in! als de peer echt heel hard is kun je m ook koken. banaan werkt ook goed en appel kook ik altijd. ik zou een hele peer pureren met de staafmixer. Je kunt dat dan twee dagen achter elkaar geven. ook kun je t invriezen.
Peertje deed ik vaak wat naturel rijstebloem doorheen,dat t net wat minder dun was. Verder fruit van t seizoen. Dus meer richting de zomer pas aardbeitjes enzo. Nu appel,peer, banaan Richting zomer nectarine,perzik enzo
Ik wil nog niet te veel geven gelijk dus had best veel over. Even kijken hoe hij reageert, zat zelf ook aan nectarineste denken maar daar is het dus nog niet het seizoen voor. Ik wilde ook bloemkool gaan proberen, maar met prakken word het dus ook klein genoeg. Heb wel eens gelezen dat wat je over hebt je als een soort ijsblokje in kan vriezen, doet iemand dat?
Ik gebruik zeker van die ijsblokbakjes. Dan kun je per keer een blokje pakken en naarmate ze groter worden 2 of 3 blokjes. Ideaal, heb je snel een lekkere voorraad. Van die ijsblokzakjes, dat vond ik heel plakkerig worden maar kan uiteraard ook. Qua fruit: vergeet mango niet, ook heerlijk zoet.
Halve perssinaasappel peesen en dan 1 banaan erdoor. Ik pureer het met de staafmixer. Ze vindt dit heerlijk. Verder puur banaan, appel en peer. Appel en peer kook ik nog heel even een dan ook pureren.
Vanaf welke leeftijd dan wel? Mijn dochtertje krijgt het al een tijdje en ze vind het heerlijk! Nooit ergens gehoord of gelezen dat dat geen geschikt fruit is!
Als het een rijpe peer is kun je hem misschien prakken met een vork? Zo doe ik het anders word het inderdaad zo waterig. En anders een banaan (klein stukje ofzo) prakken en die erdoor heen doen dan word het wat steviger.
Staat anders wel in het boek met fruithapjes voor baby's. Heb ook nooit ergens gelezen dat het niet mag. Mijn dochter vindt het ook heerlijk.
Sinaasappel kunnen ze krampjes van krijgen. Even in de gaten houden! Het geeft echt niet als het niet glad is hoor, vanaf 6 maanden gaat je kindje gewoon erop kauwen (is ook heel goed voor de mondmottoriek!) en ja, het duurt misschien wat langer in het begin, hier ging het met 7 en een halve maand van de een op andere dag ineens heel rap naar binnen allemaal.