Gek wordt ik er van!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Galaxy, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff mijn zoontje van 14 maanden wordt elke nacht nog zo'n 2 X wakker, hij slaapt alleen verder na een flesje melk. Dit is al vanaf een maand of 8 zo. Ik begin die gebroken nachten echt een beetje beu te worden. Inmiddels zwanger van de 2e en ik zie er tegenop als ik straks s'nachts het ene uur voor m'n zoontje uit bed kan en het andere uur voor de baby. Ik heb het idee nooit eens lekker uitgerust wakker te worden. Over 2 weken heb ik vakantie en ik heb aan m'n partner voorgesteld om dan gewoon geen melk meer te geven, wel troosten natuurlijk maar verder niks. Ik heb het idee dat hij wakker wordt en niet meer zelfstandig in slaap kan vallen en daar perse een fles voor nodig heeft. Zijn er meer moeders met dit probleem en hoe hebben jullie het aangepakt?

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik lees even mee, onze dochter van een jaar is rond 9 maanden begonnen met wakker worden voor 1 fles. Ze is gewoon toen gestopt met door slapen (nu is ze toen ook flink ziek geweest en sprongetjes gehad en nu weer verkouden) Maar van de week sliep ze ineens een nacht weer door, dus ze kan het wel!

3. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier slaapt hij ook heel af en toe een nacht door dus onze zoon kan het ook. Ben bang dat we het hem zelf hebben aangeleerd en nu zitten we ermee. Ik wil ook gewoon proberen om ermee te stoppen maar m'n man vind dat moeilijk. Ik baal er gewoon van dat we s'nachts soms 2 X een fles kunnen gaan maken en als het tegen zit hij s'ochtends ook nog eens hartstikke vroeg wakker. Echt balen!

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Oh dat herken ik dat hele vroege wakker worden! Hier is het zo, rond 7 uur naar bed, meestal echt altijd rond half 2 wakker en dan rond een uur of zes en soms vroeger. en dan is ze nog moe!

Ik ben ook bang voor aangeleerd gedrag, maar andere kant hoest ze zich hier nog wakker. Dus dat vind ik erg lastig

5. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie kindje houdt een beetje hetzelfde schema aan als onze zoon. Gisteren om 19.00 uur naar bed, 02.00 uur wakker en vanmorgen half 6 weer wakker. Als hij zo vroeg wakker is geef ik hem een fles Brinta op bed en laat ik hem tot zeker half 8 liggen. Ga echt niet om 6 uur al beneden zitten met hem. Hij krijgt ook kiezen en z'n hoektanden dus ik denk dat hij daar ook last van heeft.

6. knap

knap Niet meer actief

Of idd in een klap afbouwen. ( vind ik persoonlijk zielig0

Aan de andere kant begrijp ik je volkomen en ik kan je geen hart onder de riem steken aan gezien dochter van drie jaar nog bijna elke nacht komt om wat te drinken. Hier er niet voor gekozen om streng te worden in de nacht omdat ik het niet zag zitten omdat de oudste de andere dag ook gewoon naar school moest en die werd er niet vrolijk van als zusje lief s nachts bleef huilen bij wijzen van spreken.

Als je nu nog de kans hebt om het ( af te leren) zou ik er voor gaan ook al vind ik het zielig maar misschien is het niet zielig!

7. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring als moeder maar wel als pedagoog:D.. Het klinkt als aangeleerd gedrag omdat hij wel weet dat hij een fles krijgt, je kunt het afbouwen en steeds bijv 20 cc minder geven of in een keer stoppen(zou ik niet doen). Wellicht dat oversag wat korter slapen of ander slaapritme ook kan helpen. Of bijvoorbeeld de fles van snachts om 22.00 al geven of krijgt hij dan al voeding? Twee flessen snachts vind ik eel, wellicht dat de de voeding overdag anders kan geven zodat hij langer vol zit.
    Succes ermee!

8. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie tips. Overdag slaapt hij 1 X maar wel ongeveer 2 of2,5 uur. Eten doet hij overdag goed, s'avonds gewoon met de pot mee en dan voor het naar bed gaan nog een fles. Hij valt die fles s'nachts echt aan alsof hij uitgehongerd is, als ik minder geef en z'n fles is leeg begint hij ook te huilen. Ik weet het niet hoor. In 1 X stoppen vind ik ook zielig. Op cb adviseren ze dat wel. Dan heb je een paar taaie nachten zeggen maar ben je er wel vanaf. Vind het moeilijk hoor.

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    19.00uur naar bed is net wat te vroeg meid. Probeer eens te rekken tot 20.00/20.30uur en dan pas de fles geven

Hier op het moment een meisje dat niet meer in eigen bedje wil slapen. Mama ligt nu op een matras op haar kamer en eerlijk gezegd is dat ook niet de bedoeling

10. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Gekke reactie vind ik dit, 19 uur naar bed is helemaal niet te vroeg...... Onze dochter ligt er om 18.30 uur in. Niks mis mee hoor!

Over het drinken 's nachts: wij zijn er met 10 maanden mee gestopt. Idd om er voor te zorgen dat het geen aangeleerd gedrag zou worden. Wij zijn water gaan geven ipv melk. En daar nam ze ook genoegen mee!

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wij hebben ons oudste zoontje steeds wat minder melk gegeven en op een gegeven moment zijn fiepje als hij wakker werd.
    Maar doorslapen doet hij nog steeds niet maar dat staat los van de fles;) (komende maand 2 jaar)

12. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Later dan 19.00 uur redt hij niet, dan is hij echt moe. Hij heeft weleens door omstandigheden bijna niet geslapen overdag en toen sliep hij wel heel de macht door...
    Maarja om een kind van 14 maanden heel de dag wakker te houden lijkt me ook niet goed. Hij wordt dan ook stront vervelend. Misschien toch maar afbouwen idd of accepteren. Soms kan ik dat ook wel maar met periodes ben ik het zo beu. Het lijkt ook net of alle kinderen van zijn leeftijd keurig heel de nacht slapen...

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Is toch geen gekke reactie?
    Ik denk gewoon mee ik hoef ons meisje echt niet om 7 op bed te leggen hoor dan word ze midden in de nacht of in de ochtend weer om 7 wakker

14. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ babyhope hoe oud is je dochtertje? En slaapt ze 1 of 2 X per dag? Mijn zoontje was vanmorgen erg vroeg wakker dus heeft hij vanochtend geslapen en heb hem net om 16.15 nog even op bed gelegd. Hij slaapt nu nog dus wellicht kan ik proberen om hem vanavond idd een keer later naar bed te brengen.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Van 7 tot 7 slapen is toch prima ? Dat jij het te vroeg vind kan het kind niks aan doen.
    Hier mag ik blij zijn als ze tot 7 slaapt, gebeurt zelden :D

Ts, geef je kv of koemelk ? Heb je al eens water geprobeerd ? Misschien flesje water in zijn bedje zetten kijken of hij daar genoegen mee neemt ?

Aan de ene kant denk ik niet dat het gewenning is anders valt hij die flessen niet zo aan lijkt me. Succes met het nemen van een beslissing en hopelijk vind je een tip die bij jullie past.

16. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef kv, dreumesmelk. Flesje water heb ik al geprobeerd maar daar neemt hij genoegen mee. Het lijkt er op dat hij echt honger heeft, maar zoveel? Ik weet het echt niet hoor. Vind het heel lastig. Ook omdat het slecht is voor z'n tandjes om allemaal te drinken s'nachts.

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Galaxy ons meisje is vandaag precies 22 maanden. En wij zijn vandaag precies 1 maand van de nacht voeding af.
    Dus ik weet hoe het is ze slaapt nu nog maar 1x per dag vanaf 14 maanden en dat is rond half 2 tot half 4. Dus in de ochtend proberen om wakker te houden tot half 2 deden wij dan.
    En om half 4 4 uur wakker maken spelen daarna eten spelen rond half 8 douchen 8uur naar bed zo doen wij dat.

Soms word ze nog wakker in de nacht dan pak ik haar de leg haar lekker langs mij neer zonder een flesje dan slaapt ze weer in en na een tijdje leg ik haar weer in eigen bedje.

Ja ik heb een meisje die niet zonder mij in slaap kan vallen dus ik lig langs haar tot ze slaapt, de als ik geluk heb kan ik ze over leggen maar op het moment is dat dus drama. Ze wil absoluut niet in haar bed

18. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja pittig he. Vannacht is het eigenlijk heel goed gegaan. Ik heb hem niet gehoord, m'n man zei dat hij hem 2x heeft gehoord ( beetje jammeren) maar is er ook niet uit geweest. Dus vannacht heerlijk kunnen door slapen. Ik heb hem gisteren ook later op bed gelegd. Pas tegen 20.00 uur.

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ja meestal scheelt dat ook wel hoor om wat later op bed te leggen.

Daar is ook helemaal niks mis mee. Als wij een feestje hebben of zo dan leggen wij haar in de middag wat later op bed zodat we tot 10 of 11 op dat feestje kunnen blijven.
    Je kunt wel alles gaan laten maar dan kom je ook nergens meer toch

Deel Deze Pagina