Advies geven of niet??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eendje86, 29 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Hallo!
    Ik zal me eerst even voorstellen, ben hier nieuw.
    Zelf mama van een prachtige dochter van 11 mnd.

Ik heb een vraag,
    Een vriendin van mij heeft een dochtertje van 15 weken. Het meisje slaapt overdag slecht en ook 's avonds kan ze moeilijk in slaap komen. Ze is al bij een osteopaat geweest en dat heeft wel iets geholpen.
    Laatst had ik het er met haar over, ik vroeg, wat als je haar dan voedt? Valt ze dan niet in slaap.
    Dat wilde ze dus niet want ze was bang dat ze daar aan zou wennen.
    Ze voedt (borstvoeding) op tijd om de drie uur....
    Ik heb zelf maar n weekje bv kunnen geven helaas, maar de fles ging (en gaat nog steeds) op verzoek hier. Ik denk dat dat haar heel erg gaat schelen als ze gewoon op verzoek gaat voeden.
    Wat zal ik doen? Het tegen haar zeggen of niet? Ik vind het zoooo lastig, het is een van mijn beste vriendinnen maar ik weet t echt even niet.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou je advies geven als ze daarom vraagt, of als ze bv. een keer haar verhaal doet bij jou.
    Hier ook vriendinnen met kinderen en wij geven elkaar ook advies. Maar we weten ook van elkaar dat we zelf bepalen wat we daarmee doen en elkaar daar ook vrij in laten.
    Het is maar net hoe jullie relatie is en hoe jullie daarmee om gaan.

Ik voorzie vriendinnen graag van advies en sta ook open voor advies van hun aan mij, maar laten elkaar daar vrij in wat we daarmee doen en respecteren ook elkaars keuzes.

Voor (ver)wennen hoef je op deze leeftijd inderdaad nog niet bang te zijn. Op die leeftijd was mijn streven ook altijd dat kind zich prettig voelde en zoveel sliep als hij nodig had en wat ik daarvoor moest doen maakte me niet zoveel uit. Hier dus ook echt wel eens in slaap gevoed (met de fles welliswaar).

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    advies geven zou ik altijd doen, wanneer je het ook werkelijk brengt als advies en je haar er de keus in laat of ze het probeert of niet,

zeker als het 1 van je beste vriendinnen is zou ik advies geven,

ik heb 1 beste vriendin, zij heeft 1 kindje van 1 jaar oud, ik had toen 3 kinderen toen haar eerste geboren werd, als er een huil bui was midden in de nacht belde ze mij juist op voor advies, ik doe sommige dingen anders als haar maar sta voor haar advies ook open, en als dit in mijn straatje ligt ben ik niet te beroerd dit eens te proberen.

voeding als helpen in slaap te komen zou ik ook niet snel doen, bij borstvoeding is het natuurlijk anders maar toch, ik voed met fles, en ook op verzoek, maar als hij bijv om 13.00 uur de fles heeft gehad en om 14.00 uur niet in slaap kan komen dan komt dit niet van de honger, en geef ik niet opnieuw de fles zodat hij daarmee in slaap kan vallen, dan zou ik hem in de draagzak doen zodat hij daar lekker tot rust kan komen en even een uurtje fijn bij mama kan slapen

een draagdoek/zak helpt ook vaak al, als overdag de mama honger gestilt is dan slapen ze snachts soms ook beter,

anyway als jij denkt dat ze beter af is met het voeden op verzoek en ze is je beste vriendin zou ik zeker aankaarten dat het een optie is die ze kan proberen, probeer alleen niet te dwingend over te komen want dat stoot vaak al enorm tegen de borst waardoor je het niet eens wil gaan proberen.

4. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef Bv al 9 maanden en altijd een voedschema gehad. Voor sommige is het handig om op verzoek te voeden, maar ik ben een persoon van regelmaat. Mijn zoon heeft altijd strakke schema s gehad en sliep altijd heel goed overdag.
    Als hij bij mij aan borst in slaap viel dan werd hij ook een half uur later wakker mekkerend. Dat wekrtw bij ons alleen averechts.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik ben zelf van mening dat op verzoek voor de meeste kindjes het beste werkt.
    je kan als je vriendin er zelf over begint wat zeggen over voeden op verzoek een beetje op een manier van zou je dat niet eens willen proberen of het dan beter gaat.
    ik zou het nooit uit mezelf zo even tussen neus en lippen door zeggen van nou heb je dat al eens geprobeerd?
    even van mezelf uitgaande kon ik bij de oudste dingen toch wel als een aanval voelen al bedoelden ze het vast en zeker goed.

Deel Deze Pagina