Hi hi, Ik heb een aantal vraagjes mbt onze aankomde wintersport. We gaan voor het eerst met onze kleine man, nu 2 jaar en 2,2 jaar. M'n vragen... Wat zou warmer zitten, thermo ondergoed of wollen ondergoed? Welke wanten zijn warm genoeg? Heb nu van barts gekocht En als laatste; wie heeft ervaring met kindjes van die leeftijd op wintersport. Wat doen ze bv in een klasje daar? al aanstalten maken tot staan op skiës of alleen spelen. Ik ben benieuwd naar de reacties. Heb onwijs veel zin in onze vakantie, maar zit toch beetje met deze dingen in m'n hoofd
Het is me niet helemaal duidelijk. Je net 2 jarige gaat in een skiklas???! Ik kan me niet voorstellen dat dat een leuke vakantie voor hem gaat worden, sorry.
Ik geloof niet dat dit een antwoord is op een van m'n vragen. Maar ik wil best even helpen om je hier een andere blik op te geven. Een kind van 2 gaat uiteraard niet een hele dag in een skiklasje. Wel gaat hij in de week dat we daar zijn een dag of 3 en dan voor 3 uurtjes naar een klasje. En daarin was ik benieuwd of ze met die leeftijd al iets gaan doen met ski's of voornamelijk sleeën en spelen.
Volgens mij zijn er voor 2-jarigen nog geen klasjes. De speelklasjes zijn vanaf 3,5 ofzo, en vanaf 4 jaar echte skiles. Mijn dochter is ruim 2,5 als we op wintersport gaan maar ze gaat volgend jaar pas in zo'n speelklasje als ze zelf wil. Wanten van Barts zijn heel fijn, wij hebben ze ook voor de wintersport. Verder gebruiken we thermo ondergoed en een skipak.
ze kunnen volgens mijn pas vanaf 4 jaar in een klasje, als ze nog zo jong zijn denk ik niet dat ze het leuk gaan vinden. de handschoenen van barts zijn wel warm. Ik zelf heb voor mn zoontje thermo ondergoed, is ook niet altijd nodig want als de zon schijnt kan het al snel warm zijn..
Goed te horen dat die wanten fijn zijn. Dan ga ik niet verder zoeken. Waar wij naar toe gaan. Mayrhofen, geven ze aan dat de speelklasjes vanaf 2 jaar zijn en dat max 4 uur per dag. Vandaar dat dat al dacht. Hij is vrij makkelijk en ik denk dat hij het prima gaat vinden om daar ff te spelen. Maar goed om te horen dat echt skiën bij 4 begint, verheug me er nu al op
We gaan over 6 weken al, dus dan is het meestal nog echt fris. En wil gewoon niet dat hij het koud krijgt, dan is de lol er snel af voor hem. Maar zelf ook thermo en dat zit prima. Dacht alleen dat wol wellicht warmer zou zijn.
Onze oudste zoon heeft begin dit jaar voor het eerst op de skis gestaan, nog niet in een klasje. Hij was toen 3 jaar en 3 maanden. We hebben ter plaatse skis voor hem gehuurd en hebben iedere dag een uurtje met hem 'geskied': hem tussen onze benen gezet om stukjes te glijden, vriend en ik een paar meter uit elkaar staan en hem van de een naar de ander laten glijden etc. Hij vond het prachtig! Ik heb daar (Zwitserland) nog even gesproken met een skileraar. Hij gaf aan dat 4 echt de jongste leeftijd is om te starten, eerder kunnen ze het fysiek nog niet opbrengen. Toen onze zoon nog 2 was hebben we op onze wintersportvakantie wel veel met hem gesleed, in Zwitserland heb je prachtige sleepaden. En hij heeft al wel hele dagen rondgesjouwd in z'n skipakje, muts etc. Ook de gondeltjes vond hij prachtig. Zo kon hij alvast wennen aan de zaken rondom het skieen zelf.
Ja dan snap ik het, maar misschien is wol toch nog wel te warm dan.. denk dat thermo wel voldoende is, in combinatie met een lekker warm skipak en skipulletje
Wij zijn afgelopen jaar (zoon was bijna 2,5) en het jaar ervoor (zoon was 15mnd) op wintersport geweest. Afgelopen jaar was een skiklasje echt nog veel te veel gevraagd voor hem. Het klopt dat je je kind bij een creche kunt doen vanaf 3 jaar en dat ze daar wel al spelletjes in de sneeuw doen, maar echt skieen volgens mij idd pas vanaf 3,5/4 jaar. Wbt kleding hebben we het eerste jaar een legging onder zijn dikke skipak aangetrokken en vorig jaar kon hij deze legging ook nog aan maar was het echt veel te warm. Dit jaar gaan we ook en zal hij bijna 3,5 jaar zijn, we gaan idd per dag bekijken of hij het wil en huren we skies voor m, maar gaan gewoon eerst tussen de benen proberen. We zien wel maar denk dat jouw zoontje echt nog te jogn is.
Ik denk dat ik dan gewoon voor de thermoondergoed ga. Zelf was ik niet van plan om hem op de ski's te zetten. Maar kon me ook niet goed herinneren wat ik de kleine kindjes zag doen in de speelweide op wintersport. We gaan er ook gewoon heen met de intentie dat we ons aan hem aanpassen, dus als hij niet naar de opvang wil, blijven we lekker samen sleeën Is jullie kleine bij de vorige wintersport in zo'n opvang geweest?
Wij gaan dit jaar ook naar Mayrhofen. Daar is op de Horberg ook een skischool die (prive)les geeft aan kinderen vanaf 2 jaar. In Mayrhofen zit volgens mij een opvang waar ze gewoon spelen, soort psz. Mijn zoontje gaat (als hij het leuk vindt) een paar ochtendjes in een speel/skiklasje. Mocht hij het niets vinden, dan stoppen we er mee. Maar hij is vrij sterk en ik denk dat hij het erg leuk gaat vinden. Gaat samen met een meisje die ook met ons op vakantie gaat, zij is een jaartje ouder. L. draagt altijd een skipak (uit 1 stuk) met thermo ondergoed of een legging eronder. Thermo van de Hema is goed en ook leuk geprijsd. Wij hebben ook wanten van Barts.
Ja ons zoontje is vrij gemakkelijk (en wij ook) dus ook het eerste jaar is hij drie dagdelen naar de opvang geweest. Vorig jaar ook geloof ik, of 2 dagen. Ging helemaal goed. Het is inderdaad een gewone kinderopvang net als in NL.