Mijn man wil in de meivakantie naar Italië. Zonder de te hete temperaturen lekker evene eruit en alles bekijken. Maar ik vraag me af is het dan niet te fris om te zwemmen? Zwembadwater zal nog niet zijn opgewarmd? En als er zwembaden Ijn op zo'n camping willen de kinderen dat natuurlijk wel. Heeft iemand hier ervaring? Is het aan te raden om in de meivakantie naar het gardameer ofzo te gaan?
Je hebt campings met (deels) verwarmde zwembaden aan het Gardameer. Bijvoorbeeld camping Weekend. Wij zijn 3x in de meivakantie naar Noord Italie geweest. Qua weer kan het alle kanten op, we hebben weleens een dag 6c en regen gehad en ook wel meerdere dagen 25c en heerlijke zon. Maar we hebben altijd wel kunnen zwemmen, al varieerde dat wel van maar 1 keer tot bijna dagelijks Hou er wel rekening mee dat rond 1 mei de Italianen ook vrij zijn en die pakken dan vaak een lang weekend weg. Dan kan het best nog wel druk zijn op bepaalde uitstapjes.
Wij gaan het dit jaar voor het eerst ervaren in de meivakantie. Afgelopen jaar wel in de gaten gehouden wat het weer deed en dat viel tegen het regende toen veel in de meivakantie. Wij gaan zuidelijker en hebben een Vila met zwembad (niet verwarmd) en ik ga er eigenlijk vanuit dat we daar niet tot amper gebruik van kunnen maken. Je kan geluk of pech hebben… Het is de bedoeling dat we vooral wat van de omgeving gaan zien en we hopen lekker een terrasje te kunnen pakken of buiten te kunnen lunchen Camping weekend wat hierboven genoemd wordt heeft volgens mij alleen twee verwarmde jacuzzi’s. De camping en omgeving zelf zijn wel echt onwijs leuk en zou ik zo aandurven in die periode!
Wij zijn in 2022 in de meivakantie naar Bella Italia geweest aan het gardameer en hebben goed weer gehad. Overdag tshirt en korte broek, 's ochtends en 's avonds vest aan en lange broek. In de zon was het heerlijk. Kinderen hebben wel meerdere keren gezwommen, maar het water was wel ijskoud. Hebben veel uitstapjes gedaan, ideale van de meivakantie dat het niet te warm is.
Nouja precies die uitstapjes doen zijn dan ideaal. Bella Italia is ook wel een camping waar dan al animatie is toch? Alleen dat zwemmen.. tja. Ik twijfel nog om zo'n eind te rijden en dan niet te zwemmen.
Ja er was al animatie, het was ook al echt druk met heel veel Nederlanders. Voor de kinderen ideaal. Ik vond het zwembad wel echt te koud helaas.