iemand ervaring met tepelhoedje?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fabjero, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fabjero

fabjero Lid

17 sep 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Een vraagje, hoop dat iemand tip of advies weet..
    Mijn dochter is nu 4 weken oud en drink vanaf het begin al met een tepelhoedje aan de borst ivm prematuur en moeilijk pakken tepel. Nu gaat dat in princie erg goed. Alleen valt het met de laatste paar keren op, dat als ze heeft gedronken en ik naar het tepelhoedje kijk, deze leeg en.droog lijkt, net of ze niet heeft gedronken. Maar hoor ze vlgs mij toch slikken en denk dat ze wel voeding binnen krijgt. Toch begin ik te twijfelen. En vraag me af of iemand verder ervaring heeft met drinken met een tepelhoedje.

Groetjes Fabienne

2. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Mijn zoontje drinkt nu al dik 4 maanden met een hoedje het gaat super en heel vaak is het hoedje super schoon en leeg als hij stopt met drinken.

Zolang ze tevreden is en goed aankomt geen zorgen maken!

Succes!

3. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Ja was hier ook zo, toen hij dronk met hoedje was er aan het hoedje niets te zien :) wel wat vettig maar verder niets! :)

4. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Hier ook de eerste maanden gevoed met tepelhoedje om dezelfde redenen. Als je haar hoort slikken, en ze heeft voldoende plasluiers kun je er denk ik wel vanuit gaan dat ze goed drinkt hoor!

Ik hoop dat je snel kan voeden zonder hoedje, beter voor je productie en zoveel makkelijker :) Ik ben het blijven proberen steeds, lekker samen in bed, ik zonder shirt en hij in zijn luier. Heb hem zelf zijn gang laten gaan, hij was steeds druk aan het zoeken en proberen, en opeens kon hij het! Liggend happen en vasthouden vond hij het makkelijkst. Het lukte eerst alleen rechts en later ook links. Om deze info vroeg je niet ;) maar wou het wel even vertellen haha, weet nog hoe trots ik was! Vooral blijven proberen, in verschillende houdingen, en je niet te druk maken dat werkt averechts. Erg moeilijk ik weet het :D

5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik heb de eerste negen weken ook gevoed met een tepelhoedje. In de kraamweek kreeg ze mijn borst niet goed te pakken (vlakke tepels) en op advies van de kraamhulp hebben we vrij snel die tepelhoedjes in huis gehaald. Het ging prima en onze dochter groeide uitstekend dus ze kreeg er echt wel genoeg mee binnen.

Wat ik zelf wel lastig vond was dat het minder duidelijk was wanneer ze klaar was met drinken (een tepel laten ze makkelijker los dan een tepelhoedje).

Omdat ze wel heel lang over de voedingen deed en ik toch graag wilde proberen van dat tepelhoedje af te komen heb ik een consult aangevraagd bij een lactatiekundige. Die heeft me in een uur geleerd hoe ik haar goed kon aanleggen en sindsdien gebruiken we die dingen niet meer.

Nou ja, een heel verhaal, wat ik wil zeggen is ten eerste kunnen kinderen prima genoeg binnenkrijgen met een tepelhoedje en ten tweede, als je er graag vanaf zou willen loont het misschien de moeite om een lk in te schakelen, mijn dochter was vanaf dag twee dat tepelhoedje gewend en ik dacht dat ik er nooit vanaf zou komen, maar het lukte meteen.

6. fabjero

fabjero Lid

17 sep 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Bedankt voor de reacties!! Ben wat gerust gesteld!! Ik probeer ook nu met regelmaat zonder tepelhoedje en gaat gelukkig steeds beter. Dus hoop binnenkort er ver van af te zijn. Bedankt!
    Groetjes Fabienne

7. fabjero

fabjero Lid

17 sep 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Enne nog een vraagje, hoe was het bij jullie om flesje te geven? Wij willen komend weekend gaan oefenen met flesje en ben zo benieuwd.
    Groetjes

8. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Wij zijn op aanraden van de kraamzorg op de vaculess fles gaan gebruiken, hij krijgt twee of drie keer per dag de fles de rest ligt hij aan de borst en het gaat niets moeizamer!

Vaculess

Voordeel van deze fles is dat hij de borst nabootst. ik ben er zeer tevreden over! alleen hebben ze nog geen papspeen....daar kwam ik van de week achter...nu de avent en gaat ook goed maar toch een iets minder tevreden baby hier! Geen last van van verwarring tepel/speen gehad!

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij zijn ook met tepelhoedje begonnen (ook prematuur) en het heeft bijna 3 maanden geduurd voordat hij alle voedingen bij mij dronk ipv gekolfde melk. Van het hoedje zijn we nooit afgekomen. Hij is 8.5 maand en ik voed nog steeds met hoedje. Zonder weet hij gewoon niet wat te doen... Voor mijn productie is het nooit een probleem geweest. Alleen steeds afwassen... En als hij echt klaar is het hoedje ook leeg. Alleen als hij drinkend in slaap valt is het hoedje nog vol. Oja, nu hij tandjes krijgt is het hoedje ook wel fijn:D

10. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zelfde ervaring als Mopje. Voed nogsteeds met tepelhoedje, heb ik geen problemen mee. Soms is het hoedje idd schoon en soms zitten er nog wat druppels in.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.481
    36.430
    113
    Mijn dochtertje heb ik ook 6 weken met tepelhoedjes gevoed, toen lukte het zonder door telkens het hoedje even weg te halen. Pas toen zij goed zonder tepelhoedje dronk zijn we gaan oefenen met flesjes, omdat we het anders wel verwarrend vonden worden voor haar. Maar dat is natuurlijk niet zo handig als je over een paar week weer aan het werk moet.

12. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Wat fijn dit allemaal te lezen! Kate is nu 2 weken en ik voed ook (eigenlijk alleen maar) met tepelhoedje. Rechts pakt ze ook nog weleens zonder, maar links is een ingetrokken tepel en dat lukt echt niet. Misschien over een paar weken nog eens proberen en anders hoor ik hier dus dat het geen probleem is om ermee door te gaan.
    Super!

13. fabjero

fabjero Lid

17 sep 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Vandaag veel gedronken zonder tepelhoedje, dit ging goed. Aanhappen doet ze goed, alleen ff flink pijnlijk, gelukkig daarna minder. Alleen tepels nu erg gevoelig.
    Had het vanavond bijna opgegeven vanwege de pijn en te weinig slaap. Bah! Herkenbaar?
    Groetjes

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je tijdens het drinken iets voelt: losmaken en opnieuw laten happen. Pijnig toch vaak een teken dat de tepel net niet helemaal goed in de mond zit.

Deel Deze Pagina