Ik geef nu 5 maanden volledige borstvoeding. Onze dochter drinkt slecht uit de fles, metname de laatste fles voor het slapen gaan, met als gevolg dat na mijn avonddienst werken, ze heel vroeg wakker is. Ik ben er over aan het denken om 1 voeding te gaan stoppen om haar zo aan de fles te laten wennen. Dat zou dan de voeding van 15u zijn, deze voeding kan ik haar nooit "live" geven op de dagen dat ik werk, ivm onregelmatige diensten. Op deze manier hoop ik dat ze beter uit de fles gaat drinken, dus ook op de avonden dat ik avonddienst heb. Iemand advies of tips?
Je kunt het proberen, of je dochter het er mee eens is merk je wel. Mij lijkt het omslachtig om een fles te geven op een moment dat m'n kind in de buurt van mijn borsten is. Zou ik alleen laten geven als ik er niet bij ben. Voor sommige kinderen blijft uit een fles drinken lastig, het is een heel andere manier van drinken als uit een borst. Je komt nu al snel in de periode dat je kind naast een fles ook andere dingen gaat eten als je op je werk bent. Vroeg wakker worden na een avonddienst is natuurlijk niet fijn voor jou, maar dat hoeft echt niet alleen maar door honger te komen. Het kan ook gewoon zijn dat ze je gemist heeft en lichaamscontact zoekt. En dt los je niet op met een fles...
Je kunt ook na je avonddienst je kindje nog een keer extra aan leggen om te voorkomen dat ze heel vroeg wakker wordt? Veel BV kindjes nemen de fles maar half en tanken later bij live. Kan dus goed zijn dat je haar enkel meer ontregeld door een vast flesje per dag. Maar proberen kan wel als je dat wilt, zou alleen aanraden om zelf nog even door te kolven zodat je niet je productie in gevaar brengt als je toch de voeding van 15.00 weer zelf wilt doen.