tips queer friendly kraamzorg omgeving 't Gooi?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door PippiMoustache, 6 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.819
    1.710
    113
    Vrouw
    Hi allen, zoals de topictitel al zegt: ik ben op zoek naar een queer friendly kraamzorg in de omgeving van 't Gooi. Heeft iemand tips?

2. lille

lille Actief lid

15 mrt 2021
    486
    566
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Hi! Geen ervaring vanuit het gooi maar wij hebben aangegeven in het gesprek met de kraamzorg dat we wel graag een open minded persoon willen. Dat heeft hier goed geholpen! Misschien gewoon rondvragen of aangeven dat je dat zou willen hebben bij een organisatie?

Veel succes!

3. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    436
    63
    Geen ervaring in die regio maar ik heb mij destijds ingeschreven bij een grote kraamzorg om zo ook meer ruimte te kunnen geven aan mijn wensen. Bij de 2e hadden wij een streng katholieke vrouw, dat was zo'n mismatch dat ik graag een niet-christelijk persoon wilde (dus graag open minded en niet dwingend op bepaalde gebruiken of aanpak gezien onze medische geschiedenis) bij de derde. Nu zijn wij niet queer maar wilde wel graag een flexibele insteek en dat was helemaal gelukt. Daarnaast is het voordeel van een grote organisatie als het echt niet klikt je ook vaak nog kan wisselen van kraamverzorgster.
    Ik zou dus daarom 1 of meerdere organisaties bellen of ze aan zulke eisen/wensen kunnen voldoen..

Deel Deze Pagina