heb ik wesley net een half koekje ( zat gebroken in het zakje) gegeven. doet hij dat hele stuk in zijn mond. ik zie de tranen in zijn ogen springen maar kan er niets meer aan doen het koekje is al weg... ik zie dat hij het moeilijk heeft dus ben op zijn rug gaaan kloppen en hem naar voren gehouden koekje komt er weer uit, gelukkig nu heb ik hem elke keer maar kleine stukjes aangeboden en hier ging hij dus heel goed op kauwen. maar dat kan niet de bedoeling zijn hoe doen jullie dat....? Edit Moderator: Goed kijken waar je een onderwerp neerzet.
Rick is wel wat jonger, maar ik geef hem liga. Dat kruimelt wat meer en smelt in z'n mond. Hij neemt er zelf hapjes van. Ik geef een halve liga altijd in z'n handje.
liga lukt idd wel maar nu had ik een nijntje koekje en die smelten volgens mij minder snel( ook de koekjes van bambix zijn harder) maar dat moet hij natuurlijk ook leren, dus ben benieuwd hoe jullie dat doen
Misschien het koekje zelf vasthouden en hem hapje per hapje laten afbijten? Misschien dat hij dat dan zelf ook gaat doen?
Ik ben vanaf 6 maanden bijvoeding in stukken gaan aanbieden. Het kauwen ging eigenlijk meteen goed. Gewoon blijven oefenen, komt vanzelf goed.
klopt met de koekjes van nijntje en bambix lijkt net op er gelijk grote stukken afbreken! en het smelt nauwelijks. ik koop nog steeds de liga voor vanaf 6 maanden
ligt dus niet aan mij. brood eet hij gewoon maar die harde koeken. dan maar kleine stukjes aan bieden. bedankt allemaal!
koekjes eet ze hier ook nog niet. Soepstengel of rijstwafel eet ze niet weet niet of ze het gewoon niet lekker vindt of gewoon omdat het hard aanvoelt. Ze eet wel stukjes fruit of groente en brood zelf.
Probeer eerst broodkorsten, zo ben ik begonnen en toen pas wanneer hij echt goed kauwde voorzichtig over op Liga. Deze smelt sneller en hij verslikte hem toch wel, maar het CB zei dat, dat erbij hoorde; dus mijn hart vastgehouden en doorgezet en nu kauwt hij alles flink Succes ermee, Groetjes, vonneg