hoe aanleren om koekje te eten

Discussie in 'Voeding' gestart door stitch, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    heb ik wesley net een half koekje ( zat gebroken in het zakje) gegeven.
    doet hij dat hele stuk in zijn mond.
    ik zie de tranen in zijn ogen springen maar kan er niets meer aan doen het koekje is al weg...
    ik zie dat hij het moeilijk heeft dus ben op zijn rug gaaan kloppen en hem naar voren gehouden
    koekje komt er weer uit, gelukkig
    nu heb ik hem elke keer maar kleine stukjes aangeboden en hier ging hij dus heel goed op kauwen.
    maar dat kan niet de bedoeling zijn

hoe doen jullie dat....?

Edit Moderator: Goed kijken waar je een onderwerp neerzet.

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick is wel wat jonger, maar ik geef hem liga. Dat kruimelt wat meer en smelt in z'n mond. Hij neemt er zelf hapjes van. Ik geef een halve liga altijd in z'n handje.

3. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    liga lukt idd wel
    maar nu had ik een nijntje koekje en die smelten volgens mij minder snel( ook de koekjes van bambix zijn harder)

maar dat moet hij natuurlijk ook leren, dus ben benieuwd hoe jullie dat doen

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Misschien het koekje zelf vasthouden en hem hapje per hapje laten afbijten? Misschien dat hij dat dan zelf ook gaat doen?

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik ben vanaf 6 maanden bijvoeding in stukken gaan aanbieden. Het kauwen ging eigenlijk meteen goed.
    Gewoon blijven oefenen, komt vanzelf goed.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier eigenlijk zelden koekjes. Wel stukken groente en fruit en later ook brood.

7. sim

sim Niet meer actief

klopt met de koekjes van nijntje en bambix lijkt net op er gelijk grote stukken afbreken! en het smelt nauwelijks. ik koop nog steeds de liga voor vanaf 6 maanden

8. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ligt dus niet aan mij.
    brood eet hij gewoon maar die harde koeken.
    dan maar kleine stukjes aan bieden.
    bedankt allemaal!

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    koekjes eet ze hier ook nog niet. Soepstengel of rijstwafel eet ze niet weet niet of ze het gewoon niet lekker vindt of gewoon omdat het hard aanvoelt. Ze eet wel stukjes fruit of groente en brood zelf.

10. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Probeer eerst broodkorsten, zo ben ik begonnen en toen pas wanneer hij echt goed kauwde voorzichtig over op Liga. Deze smelt sneller en hij verslikte hem toch wel, maar het CB zei dat, dat erbij hoorde; dus mijn hart vastgehouden en doorgezet en nu kauwt hij alles flink ;)

Succes ermee,

Groetjes, vonneg

Deel Deze Pagina