Surinaamse guldens ...

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Hello ladies,

Mijn vader word donderdag 65 en hij vliegt die dag naar Suriname. Nou wilt hij wel Surinaamse guldens, maar waar wisselen jullie dat in? En hoeveel guldens is 50 euro ongeveer?

Thx!!!! :cool:

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

De Surinaamse gulden bestaat niet meer, het is nu de Surinaamse dollar :)

Wat ik op internet vind is dat je in het buitenland nergens Surinaamse dollars kunt krijgen, maar dat je ook gewoon overal met Am. dollars of euro's kunt betalen. En ter plekke kun je natuurlijk wel gewoon geld wisselen.

Geldzaken Suriname 1

3. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Whahaha ik loop duidelijk achter :p
    Nou ja goed, dan verzin ik wel wat anders haha

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik zou hem gewoon die 50 euro meegeven en dan kan hij daarmee betalen of het ter plekke omwisselen voor Surinaams geld.
    Veel niet-gangbare valuta zijn buiten het land niet om te wisselen.

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

als hij via schiphol vliegt kan hij ze daar om wisselen

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Je kunt in Suriname ook met Amerikaanse dollars en euro's betalen, maar ik raad het niet aan omdat je dan meer kwijt bent.
    Wij gaan vaak naar Suriname en nemen dan een klein beetje Surinaams geld mee voor de eerste dag, en de rest wisselen we daar ter plekke (je kan er ook gewoon euro's pinnen). Ik zou idd niet meer dan 50 euro in Nederland al omwisselen, want hier betaal je een hogere koers dan daar.
    50 euro is ongeveer 200 surinaamse dollar. En daar kun je heeeeel veel van doen daar :D

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

het geld kun je beter daar inwisselen voor srd (st. dollars) je kan nu niet zeggen hoeveel hij ervoor krijgt want dat hangt van de koers af en die veranderd erg vaak.

mocht hij daar nog geen sr.dollars hebben en toch wat willen kopen dan kan dat ook gewoon met euro's

Deel Deze Pagina