Hoi meiden, Iemand hier ervaring mee? Ik werk in een winkel en sta altijd alleen. Nu wil ik borstvoeding gaan geven en als dat lukt ook zeker 9 maanden gaan volhouden. Ik werk 1 hele dag in de week en sta dus altijd alleen. Ben nu met mijn manager in overleg hoe dat straks op te lossen is. Hij heeft hier ook geen ervaring mee, dus het is even zoeken. Zijn voorstel is om 2 halve dagen te gaan werken. Ik snap zijn oplossing, maar voor mij is dit niet handig. Betekend dat ik ook voor 2 dagen mn kids ergens onder moet brengen én wie zegt dat ik het red in die 4u tijd zonder kolven? (Vooral in het begin). Zit toch redelijk aan winkelopeningstijden vast. Willen jullie eens meedenken? Groetjes Judith
Op zo'n dag houd je ook geen pauzes? En is het een optie je even een kwartiertje iets af te zonderen en zodra er klanten binnenkomen de kolf aan de kant te leggen om later verder te kolven? Ligt natuurlijk ook erg aan het soort winkel en of het er geregeld drukbezocht is etc etc
Hoi abri, Dank voor je reactie. Nope, heb geen officiele pauze. Tussen 10 en 6 (openingstijden) zijn we gewoon open en zal ik dus op elk moment klanten moeten kunnen helpen. Ervaring met lunchen s middags is dat ik tijdens het kwartiertje dat ik even in het magazijn zit er altijd wel 1 of 2 klanten binnenkomen. Heb vanuit het magazijn ook niet rechtstreeks zicht op de winkel (hoor alleen winkelbelletje) dus moet als er een klant binnenkomt ook snel weer in de winkel aanwezig zijn. Vraag me dus af in hoeverre klof wegleggen gaat werken. Vooral in drukkere periodes (bv richting feestdagen). Maar ga het wel in mn achterhoofd houden Groetjes, judith
Je hebt lijkt mij gewoon recht om in een afgesloten ruimte te kunnen kolven. Misschien moet je baas dan maar even iemand extra in de winkel zetten als verkoper zodat jij rustig kan kolven. Als jij om de haverklap gestoord wordt tijdens het kolven, komt daar ook niet veel van te recht en loopt je voeding enorm terug. Neem aan dat dat niet de bedoeling is.
Natuurlijk heeft TS rechten, maar snap ook dat dit voor werkgever niet zo gemakkelijk is.. Op zich vind ik het idee om twee halve dagen te werken nog niet zo slecht. Heb je bij je oudste ook gekolfd? Dan heb je misschien enig zicht op hoe goed dat ging, al kan dat nu weer anders zijn. Ik kolfde twee keer per dag en met pauze en reistijd erbij betekende dat er meer dan vier uur tussen zat, is bij mij nooit probleem geweest. Eventueel kun je gebruik maken van je voedrecht door een half uur eerder weg te gaan als het echt niet lukt..
Misschien wel erg kort door de bocht, maar anders de winkel maar even sluiten? Bordje erop 'wegens privé omstandigheden', ik zit te kolven is ook weer zo wat.
Wij hebben een eigen winkel en regelmatig voeden/kolven moeten onderbreken. Nu was het in die periode een rustige periode bij ons maar ideaal was het niet. Hopelijk kun je wat afspreken met je baas!
Wij hebben ook een eigen bedrijf/winkel aan huis, met in de drukke periode de hele dag klanten. Gelukkig is het nu een rustigere tijd, maar alleen staan en voeden/kolfen is nog steeds bijna niet te doen. En dan drinkt mijn dochtertje nog door en ben ik in 10 minuten klaar. Ik voed 2x onder werktijd, maar zorg altijd dat ik dan iemand heb die er ook even is, want anders kan ik niet even rustig zitten. Want dan gaat net de telefoon of komt er net iemand aan, of een pakketbezorger of wat dan ook en zit ik te stressen, wat weer zorgt voor onrustig drinken. Schiet niet op dus.. Hoop dat je er uit gaat komen!
Is het geen optie dat de winkel heel even dichtgaat inderdaad? Bijvoorbeeld voor een pauze waarin je dan even kunt kolven? Lijkt me dat wanneer je een bordje op de deur hangt met de mededeling dat je er over een half uurtje weer bent, klanten niet gaan lopen. (al weet ik uiteraard niet in wat voor winkel je staat). Lijkt me verder lastig om een passende oplossing te bedenken. Ik zou ook liever één hele dan twee halve dagen werken.