Ha dames, Wij gaan in september trouwen en zijn nu aan het kijken wat we met de huwelijksreis willen. We zijn inmiddels verdiept in Disneyland en zijn nu aan het kijken waar we willen verblijven. We twijfelen tussen Newport Bay of Davey crocket. De oudste is dan ruim 5 en de jongste 2,5. Hotel lijkt ons makkelijk, omdat het dichterbij is en we dan eventueel kunnen opsplitsen mocht de jongste nog een slaapje willen doen. Wij vragen ons alleen af hoe dat 's avonds dan gaat met z'n allen op één kamer? Vandaar dat we ook bij Davey Crocket terecht kwamen. Iemand ervaringen? Hoe ging dat met het hele gezin op één kamer? Ik heb dit ook even gegoogled en dan kom ik eigenlijk alleen maar verhalen tegen over het feit waarom je überhaupt met kleine kinderen naar Disneyland gaat..Dat brengt me dan wel weer even aan het twijfelen, maar we willen we toch een speciale vakantie van maken! Buitenland vinden we ze nog iets te jong voor, dan lijkt ons een zwemdiploma voor tenminste één kind wel fijn. En in Nederland gaan we al regelmatig een weekendje weg, dus dat voegt voor ons niets speciaals toe. Ben benieuwd naar jullie meningen! Alvast bedankt,
Huh? Waarom je met kleine kinderen naar Disneyland gaat? Nou eh, omdat het de hemel voor ze is? Als wij op vakantie zijn, of een weekendje weg, slapen we altijd met het hele gezin op 1 kamer en ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Ik ben echt van mening dat dat zo makkelijk verloopt, als hoe je er zelf mee omgaat. In Disneyland was het nóg makkelijker, want dan gingen we min of meer tegelijk met hen naar bed. Je bent zó kapot van een dag park, dat je 's avonds echt niet nog 3 uur tv kijkt of uitgebreid bordspelletjes gaat zitten spelen Wij gingen overigens ook niet terug voor slaapjes. Ons meisje was 15 maanden oud toen we voor het eerst gingen. Ook hierbij ben ik weer van mening dat het zo makkelijk verloopt als hoe je er zelf mee omgaat; ze is gewend om met omgevingsgeluiden te slapen, dus ook in Disneyland was dat absoluut geen probleem. Gaan jullie nooit een dagje naar de dierentuin of een ander pretpark en slaapt je jongste dan ook niet gewoon in de buggy? Ik zou het precies hetzelfde doen als dan, maar dan een paar dagen achter elkaar
Haha, waarom met kleine kinderen naar Disneyland? Ja joh, echt geen plek voor kinderen hoor, zo'n pretpark Misschien dat het voor de jongste nog niet zo hoeft, maar 5 is echt wel een leuke leeftijd daarvoor! Verder heb ik geen ervaring met slapen op 1 kamer etc, ik denk dat het wel kán als het moet, maar ik zou liever een aparte kamer voor de kinderen hebben zodat je zelf 's avonds niet ook meteen naar bed moet.
Disney super leuk juist voor kinderen en gezin! Wij met onze zoon van toen 3.5 geweest en dat was al super! Wij kunnen prima met zoon op 1 kamer. Hij slaapt zo en zodra hij slaapt kunnen wij gerust zachtjes praten of nog wat tv kijken/spelletje spelen bij wat kaarslicht. Maar vaak als we dit doen (londen/parijs/disney) sliepen wij ook niet lang na hem. Zoon lag er ook altijd wel wat later op dan gewoonlijk. Ons motto is dan vaak: liever vroeg erin en vroeg op zodat je het meeste kan zien/beleven op een dag. Maar wij hebben natuurlijk maar 1kindje dat bij ons op de kamer slaapt.. Ga je bijv voor een wk dan zou ik wel apparte kamers willen. Maar zo voor 2a3 nachtjes niet.
Ik zou voor newport bay gaan. Op 1 kamer slapen ging bij ons wonderbaarlijk goed en het houdt de Disney sfeer veel beter vast dan Davy crockett. En die leeftijd is juist verschrikkelijk leuk voor Disney!! Mijn jongste was de eerste keer 2,5, hij liep 5 dagen lang op wolken, zo gelukkig was hij
Mijn man is een echte disneyfanaat en hij zegt dat Newport bayclub wat minder romantisch is dan bijvoorbeeld Sequoia Lodge. Die zin in hetzelfde prijssegment. Hij onderstreept het ook wb de leeftijd van je kindjes. Prima toch? Je hoeft niet te wachten tot ze in spacemountain mogen. Het is 1 groot paradijs. En bovendien voor jullie net zo!
Ik ben blij jullie reacties te lezen!! Ik had namelijk het geviel dat we onze kinderen idd een stukje hemel geven haha Wij hebben twee meiden en de oudste is helemaal wege van prinsessen en Elsa en Anna voorop! Idd Shaddixx, wij zijn verder niet moeilijk ofzo, maar hebben gewoon nog nooit met z'n allen op één kamer geslapen, maar misschien dat ze zo moe zijn van alle indrukken dat ze toch wel slapen. Onze jongste slaapt nooit in de buggy bij een dagje uit, alles is veel te interessant! Dus wat dat betreft weer ik niet of zij het gaat trekken 5 dagen. Tenzij ze na die dag zonder slapen kapot is, maar anders wil ik de optie om één of twee keer een middagslaapje te doen wel open houden.. Maar we gaan gewoon verder met een leuke vakantie plannen in Disney na het lezen van jullie reacties. Wij dachten nl ook onze kinderen een lol te doen Thanks meiden!
Wij zijn vorig jaar geweest, jongste was ruim 2,5, voor haar hadden we een campingbedje mee en de jongens van toen 4,5 en 6,5 sliepen samen in 1 bed. Ging prima.
Nou het gaat sowieso lekker Disneyland worden, heb een beetje rondgekeken en we zitten in het voordeelseizoen, buiten vakanties en vrije dagen om, dus dat klinkt gunstig! Fijn om te weten dat je ook je eigen kinderbedje mee kan nemen Skatje. Ik heb er al helemaal zin in!! Nu nog 8 maanden wachten... En nog eventjes twijfelen tussen Newport Bay en Seqouia Lodge. Ik vind bij NPB de kamer er frisser, ruimer en lichter uit zien, maar bij SQL, waar ik de kamer wat somberder vind ogen, lijkt me juist de rest van het hotel gezelliger. Iemand daar nog een goeie tip over? We kijken sowieso ook naar de Golden Forest en Compass Club opties. Thanks meiden!
Wij hebben beiden gedaan.. Ik vind het licht zó fijn aan New Port Bay. Heerlijk. Maar in de herfst/winter is Sequia wel heel sfeervol. Sequia Lodge is ook iets minder ver van het park af, mocht je gaan lopen. Dus het is een beetje smaak... Beiden zijn ok. Overigens is Newport Bay wel héél groot en soms moet je echt heel ver lopen voor je op je kamer bent gewoon vanuit de lift . Sequia is volgens mij ook net iets goedkoper.. Mijn favoriet blijft overigens toch Newport Bay. Behalve in de eetzaal en het zwembad, kwamen we verder niet in het hotel eigenlijk... S avonds in de bar wat drinken komt er ook niet echt van met kinderen.