brr, ik zag een muis!!

Discussion in 'De lounge' started by bolkje, Jul 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gedsie, ik zag net een muis lopen in de woonkamer :(
    Toen we hier kwamen wonen al direct de eerste dag zag ik de eerste, ik schrok me dood. Een paar maanden later vonden we een dode muis achter het plint van de keuken... Blijkbaar zaten er dus al muizen binnen.

Ook in de schuur zitten ze, ze komen daar af op het eten van de konijnen.

We doen er echt alles aan om de muizen weg te krijgen... Muizenvallen waar we ze levend in kunnen vangen, heel goed opletten dat er geen etensresten blijven liggen... maar toch blijven ze maar komen. Ik vind het voor onszelf al vies, maar zeker met een kruipende baby die veel op de grond ligt, bah bah bah!

Heeft iemand nog tips wat we kunnen doen? Gif is dus geen optie, sowieso niet omdat we dat zelf niet willen maar ook niet vanwege ons zoontje natuurlijk ;)

2. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

Jun 15, 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Ieuwwww hahaha ik zou wel schrikken, ben er niet bang voor maar zou wel van schrik gillen!
    Sorry geen tips.

Blokfluit spelend door de kamer en dan naar buiten marcheren? ;)

3. Haha, was het maar zo makkelijk ;)

Ik ben nu ook gelijk weer heel schrikachtig, ik schrok net van het lampje van mijn mobiel. :p

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    ieeeehwwwlll,

tja als je het diervriendelijk wil geen idee, ik zou muizenvallen neerzetten met dodelijke afloop heel zielig misshcien maar ze komen niet meer,

hier hadden we ratten en muizen in de kelderbox man heeft 1 rat omgelegd en ze komen nooit meer de muizen ook niet na 3 slachtoffers.. Niet dat ik graag in de kelderbox kom brrrrr

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Je zou van die muisvriendelijke valletjes kunnen proberen? Daarmee hebben wij "onze" muizen naar buiten verhuisd.

6. Ik weet niet waarom, maar ze zijn er hier nog nooit ingelopen. We hebben wel een keer een muis gevangen in de zak met dierenvoer, hij was erin gekropen en kon er niet meer uitkomen ;)

Wat doe jij dan in zo'n val om ze te lokken?

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    stukje kaas? of gevulde koek leverworst probeer dat eens.

8. Sanne1985

Chocopasta ;)

9. Kaas komen die van ons niet op af....

Eigenlijk ben ik ook dom ook... doe er gewoon wat konijnenvoer in, dat vinden ze duidelijk wel lekker ;)

10. Sanne1985

Pindakaas kan trouwens ook, maar met chocopasta zat er om het uur wel 1 in. Konijnevoer met een vleugje chocola zal dan wel helemaal een feestmaal zijn :)

11. Ik verwacht hier hoogstens 1 of 2 muizen die af en toe vanaf het konijnenhok op visite komen als het kouder wordt. Heb nog nooit keutels zien liggen bijvoorbeeld... Maar vind het enorm vies nu :(

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou wel gif doen... Maar dan gewoon heel erg op de kleine letten en het op plekken zetten waar hij niet bij kan.

Verder is het typerend voor oude houten huizen. Ik heb ook in een aantal houten huizen gewoond (sommige rijtjeshuizen, heel dicht op elkaar) en ze zitten daar en komen ook wel eens tevoorschijn. Het is gewoon eigenlijk gewoon bijna symbiose.

Bij een houten huis horen gewoon een aantal kenmerken; muizen, gekraak/gepiep wanneer je loopt/krikt en creepy geluiden die altijd op het slechte moment komen.

13. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Leen een kat ;). Nee, echt serieus.. die van mij is er dol op. Geen katten in de familie die gek is op muizen?

14. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

Jun 12, 2012
    176
    0
    16
    Wij wonen ook in een houten huis en wij hadden een poosje geleden ook elke avond een muis door de kamer lopen.. We hebben hem ook eerst proberen te vangen met zo'n muizenval, maar bij ons trapte ze daar niet in. Toen heeft me vriend gif achter de plint van de keuken gezet, zodat dochter er niet bij kan en nu zie ik hem eigenlijk nooit meer! Dus het heeft wel gewerkt, maar als je echt iets diervriendelijks wil weet ik het ook niet? Ik wilde in ieder geval zo snel mogelijk van die beesten af hoor, zo vies om te bedenken dat ze gewoon lopen, poepen en plassen waar me dochter ook speelt!

15. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook gif gebruikt. Achter de koelkast.

16. Keessie

Keessie Actief lid

Jul 8, 2014
    358
    406
    63
    Female
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    De houten muizenvallen werken niet, die eten ze leeg zonder geklemd te worden. Er zijn ook plastic muizenvallen die doen het wel goed. Gif is sadistischer dan een val , met gif duurt het even voor ze dood gaan.

17. We hebben best veel buren met katten, ik denk dat ik een van de buren ga vragen of we hun kat mogen lenen... ;)

18. Twixie

Twixie Bekend lid

Oct 7, 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Tijdens de zwangerschap lag ik 's nachts op de bank. Je kent het wel. Totdat ik opeens iets in me ooghoek zag lopen. Nou heel de buurt heeft me moeten horen schreeuwen want ik had het niet meer. Huilen en bang dat ik was en voor wat eigenlijk? Ze zijn vaak banger voor jou dan andersom. Nou in mijn geval niet dus haha

Heb twee dagen niet beneden durven te zitten en voelde echt alsof me huis vies was.
    Paar dagen later zit ik aan de eettafel en kijk ik naast me... Dooie muis.

Lang leven gif (achter de plinten) :D

19. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

Feb 9, 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Grappig wij hebben er hier ook 1 rondlopen. Wil er ook wel vanaf. Nog even induiken hoe maar we willen het wel diervriendelijk doen. Dus vangen in een kooitje en ergens buiten weer loslaten.

20. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

Apr 28, 2014
    1,097
    682
    113
    Female
    Duitsland
    Een kat aanschaffen ;)

1 van onze katten komt iedere dag thuis met 1 a 2 muizen en dan leven ze ook nog.. Dus die piepen zich rot. zo sneu.
    Maar het ruimt wel mooi op hier in de buurt. :) Vanmorgen zag ik hem weer met 1 in zijn bek parmantig lopen :p

Share This Page