Rode vlekjes!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamaAggie, Jan 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaAggie

MamaAggie Lid

Jul 1, 2009
    34
    0
    0
    leidster kinderopvang
    Lelystad
    Hallo Allemaal

Toen ik vanmorgen mijn dochterje uit bed haalde viel het mij op dat ze op haar buik en een klein deel van haar rug allemaal rode vlekjes heeft.. Ze liggen ook een beetje boven op de huid.. er zitten verder geen blaasjes op, ze heeft ook niks apparts gegeten en ook ben ik niet veranderd van wasmiddel... Ze is niet ziek ze is super vrolijk en eet erg goed...
    Ze heeft wel last van eczeem wat met dit koude weer weer iets meer begint op te spelen..
    Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Of heeft iemand dit ook meegemaakt..

2. bianca1711

bianca1711 Actief lid

Dec 10, 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    andro heeft het ook gehad

kan je de rode vlekjes/bultjes weg drukken.
    je kan dit op meerdere manieren testen.
    trek de huid strak, dan moeten de vlekjes weggaan
    druk erop en laat los (dit werkt bij mij nooit hoor)
    zet er een glas op, waar je goed door de bodem heen kan kijken en kijk of de vlekjes wegtrekken.

heeft je dochtertje verhoging?

het zou de 5de of 6de kinderziekte kunnen zijn.
    of warmtebultjes. exceem weet ik zelf weinig van, maar dat ziet er volgens mij niet zo uit?

als de vlekjes niet weggaan, de huisarts bellen
    en natuurlijk ook bellen als je het niet vertrouwd.

3. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Wat ik denk; warmte uitslag. mijn vriend heeft het een paar keer per jaar, teken van verminderde weerstand. gaat vanzelf weer weg. Jeukte verder ook niet.
    Ik hoop dat het zoiets onschuldigs is als dit. Groetjes Pina

4. MamaAggie

MamaAggie Lid

Jul 1, 2009
    34
    0
    0
    leidster kinderopvang
    Lelystad
    Hallo hallo,

Bedankt voor jullie snelle reactie ik kan de vlekjes inderdaad wel wegdrukken!! Is dit juist goed? Ze is verder super vrolijk en heeft geen koorts of verhoging... Zesde en vijfde ziekte gaan toch altijd samen met koorts.. en komt toch vaak op latere leeftijd voor.. Sanne is nog maar 9 maanden oud..

5. misa

misa Niet meer actief

5e of 6e ziekte kan zeker. Sommige kindjes hebben er last van, anderen helemaal niet. gaat vanzelf weer over. :)
    Maar zoals gezegd werd: warmtebultjes kan ook. Maar dan moeten het echt meer bultjes dan vlekjes zijn.

6. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Als je de vlekjes weg kan drukken is het inderdaad goed dat moet je gewoon even in de gaten houden. Tim had ook opeens vlekjes en hij had de dagen daarvoor af en toe wat koorts gehad dacht dat het zijn tandjes waren. Die zat dus echt helemaal onder de uitslag en dat was de 6e ziekte. De 5e ziekte komt meestal voor op latere leefdtijd maar de 6e volgens mij of in het eerste of anders zeker in het 2e jaar. Tim was overigens toen hij helemaal onder de vlekken zat ook heel lief en vrolijk. Was ook met 2 dagen weer helemaal weg. Als je twijfelt gewoon je huisarts bellen daar zijn ze voor......

Groetjes Lysanne

7. bianca1711

bianca1711 Actief lid

Dec 10, 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp

Andro was 5 maanden toen hij de 6de kinderziekte heeft gekregen
    3 dagen hoge koorst en op dag 4 allemaal vlekjes. Deze verdwenen ong de 6de dag.

Bij de 5de kinderziekte hebben ze volgens mij geen koorts, maar dat weet ik niet zeker.

Als je de vlekjes weg kan drukken is het heel goed.
    Als je de vlekjes niet weg kan drukken, moet je de HA bellen

Hoe gaat het nu met Sanne

Share This Page