meivakantie portugal

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Athina, 9 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hoi!
    Wij gaan af en toe met mijn ouders op vakantie in de meivakantie en dit jaar gaven ze aan dat ze heel graag eens naar portugal wilde. Nu heb ik niks met portugal. Mijn hart ligt toch wel in Griekenland. Afgelopen meivakantie zijn we met z'n allen naar Chersonisos geweest en tot mijn verrassing was de omgeving daar schitterend (ik dacht alleen zwembaden, grote stranden en veel eten en natuurlijk jeugd) - ook de sfeer was prima- in mei heel veel complete families. Hartstikke leuk.
    West-Kreta staat ook nog op mijn verlanglijstje omdat die omgeving me ook érg mooi lijkt, maar dat vonden we vanaf chersonisos te ver rijden.

Maar oke: Portugal dus... liefst all inclusief- dan weten we waar we aan toe zijn. Verder zien we graag de omgeving. Mooi kerken, mooie natuur, watervallen, eventueel een wijnproeverij ofzo. Gezellig toeristisch is dus prima. Maar waar moet ik precies zijn? En is het te doen in de (tegenwoordig vroege) mei vakantie?
    Op kreta was het 26 graden die 10 dagen - heerlijk.... maar is portugal niet te fris nog eind april? Of wel te doen met een verwarmd zwembad - dan maar niet zwemmen in de zee ;) . Hoewel we snorkelen ook fantastisch vinden....

Iemand tips- we zijn altijd wel van enigszins low budget :p ... maar snap dat all inclusief natuurlijk wat duurder is.

2. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Ik hou van Portugal! Ik vind zowel Porto als Lissabon erg mooie steden. De omgeving van Lissabon vind ik ook erg prettig, Cascais, Estoril etc. Bij Sintra is een mooi kasteel van de Moren boven op de berg waar je met een bus naartoe kan. Je hebt daar ook het meest westelijke punt van het Europese vasteland, is grappig om een keer geweest te zijn. Lissabon is een mooie stad om te bezoeken.
    Porto heb ik alleen de stad zelf gezien. Je hebt daar veel porthuizen natuurlijk, en de brug die door Eiffel is ontworpen. Er zijn ook erg mooie parken.
    All inclusive heb ik daar geen ervaring mee, wij gingen naar een aparthotel zodat we zelf konden koken.

De mensen zijn heel vriendelijk daar, ze doen allemaal hun best om je te helpen in het Engels, zelfs als ze je niet begrijpen.

In de Algarve ben ik nog nooit geweest, maar daar is het wel altijd wat warmer dan in Porto en Lissabon.

Athina vindt dit leuk.
  3. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Wij hebben deze zomer Portugal bezocht! Porto, Lissabon en de Alvarve en heel veel eromheen! Je mag wel een pb sturen met vragen!

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.084
    113
    Ik vind Portugal een heerlijk vakantieland, maar in de meivakantie kan het weer wel eens tegenvallen. Dus als je zeker wilt zijn van strandweer, dan zou ik niet eind april, begin mei gaan.
    In de Algarve heb je hele mooie baaitjes met zandstranden tussen de rotsen in. Wij zaten in ferragudo (klein plaatsje) en konden vanaf de accommodatie wandelen naar een pleintje met leuke restaurantjes en wat verder lopen kwam je op het strand. We hebben het meest uiterste punt bezocht en we zijn naar Lagos geweest, een leuk toeristisch stadje.

Athina vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Carvoeiro... een vissersplaatsje in de Algarve.
    Zeer mooi en een prachtige wandelroute op de kliffen.
    Wij zijn daar 3 jaar geleden geweest in half juni en toen was het tussen de 25 en 30 graden.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    afgelopen juni zijn wij naar de kust boven lisabon geweest. het is er prachtig, maar wij hebben heel veel regen gehad, en de max temp was 22 graden. dus ik zou het zeker zuidelijker zoeken. de atlantische kust kan erg wisselvallig zijn.
    mijn schoonzusje was in mei in de Algarve en daar was het toen al heerlijk. prachtige baaitjes en leuke dorpjes. Er is daar ook veel keus in all inclusive, en je kunt er prima heen vliegen.
    wij vonden de mensen ook in Portugal heel vriendelijk, eten goed. dus wat mij betreft een prima vakantie land.

ik ben ook gek op griekenland, lekker eten aardige mensen, heerlijk land, wij zijn op verschillende eilanden en het vaste land geweest. West kreta is ook prachtig.

Deel Deze Pagina