Ik kan het zo niet vinden, maar ik ben nieuwsgierig of je nog kinderopvangtoeslag mag krijgen als je ouderschapsverlof opneemt. In mijn ouderschapsverlof, als ik dat op ga nemen, wil ik eigenlijk niet mijn plekje op het kdv gaan verliezen. Ik zit erover te denken om iig voor 1 kind te vragen of ik in 1x na de bevalling opnemen.
Volgens mij krijg je alleen maar KOT over de daadwerkelijk gewerkte uren. Dus ben bang dat je dan wel KOT krijgt, maar dat je mogelijk een deel "mag" terugbetalen.
dan zul je je op een wachtlijst moeten plaatsen of die dag zelf betalen. Ik werk normaal 3 dgn, ga in augustus 2 dgn werken en 1 dag verlof en ik neem maar voor 2 dgn kinderopvang af, de derde dag moet dan maar op wachtlijst.
als je het in 1x opneemt (dus een aantal weken aaneengesloten) kun je volgens mij gewoon toeslag krijgen. de toeslag wordt berekend over het hele jaar en ook het aantal uren wordt over een heel jaar berekend.
ja hoor je hebt 'gewoon'recht op je contract uren (140% KDV/GO of 70% BSO) ook met ouderschapsverlof. Mijn situatieGewerkte urenIk werk in loondienst, ik krijg stukloon of ik heb inkomsten uit andere werkzaamheden.Dit zijn de uren die u op jaarbasis betaald krijgt. Werkt u minder uren door ziekte, bijscholing, vakantie, een deeltijd WW-uitkering of ouderschapsverlof? Dan kunt u nog steeds uitgaan van de uren uit uw arbeidsovereenkomst. De uren van uw contract wijzigen namelijk niet als u bijvoorbeeld ziek bent of met ouderschapsverlof gaat. Ook bij onbetaald verlof wijzigt het aantal uur van uw contract meestal niet. Deze situaties hebben dan ook geen invloed op het maximum aantal uur waarvoor u kinderopvangtoeslag kunt krijgen. Nieuw in 2012
Dank je wel dit is fijn om te weten. Ik kon het dus niet vinden... maar wordt wel echt specifiek genoemd, pfieuw!