Ski kleren kopen in uitverkoop

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 20 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik ga volgend jaar in de carnavalsvakantie voor het eerst skieen. Mijn man doet het al jaren en wilde graag met ons gezin gaan skieen. De kinderen en ik hebben helemaal geen spullen uiteraard.

Nu dacht ik dat ik voor mezelf misschien al wat spullen kan kopen in de uitverkoop aangezien mijn maat toch niet verandert. Maar waar moet ik opletten als ik een jas of broek koop? Heb al wat gezocht en ik kijk vooral naar wat ik mooi vind en de prijs (heb geen idee of ik het leuk ga vinden, ben nog niet zo enthousiast). Ik ben best een koukleum dus het moet wel warm zijn. Heeft iemand tips waar ik op moet letten of sites waar ik het beste kan kijken?

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Het moet naast mooi zijn ook lekker zitten. Jassen moeten niet omhoog kruipen, in de broek moet je je goed kunnen bewegen. En een jas met een “sneeuwvanger” is wel het beste.Verder staat er vaak op hoe waterdicht een jas of broek is in kolom. Dit zegt iets over hoeveel water doorgelaten wordt, sneeuw kan heel nat zijn, hoe hoger het getal hoe beter water dicht beginnend bij 5000 maar liever 10.000. Hier staan ook wat tips. https://blog.perrysport.nl/wat-je-moet-weten-over-de-belangrijkste-wintersport-gear/?utm_source=Google+%28Netherlands%29&utm_medium=organic&utm_campaign=www.google.nl&referrer-analytics=1
    Goede wanten/handschoenen, vaak zijn die met goretex lekker warm en waterdicht. Want zonder wanten kun je echt niet. Fijne sokken zijn ook erg handig. Ze moeten warm en hoog zijn (falke heeft fijne), maar liefst niet te dik. Dat zit vaak niet zo lekker in de skischoenen.
    Skibrillen zijn alleen nodig met slecht weer. Anders kun je vaak met een goede zonnebril al ver komen. Een helm is tegenwoordig ook wel een must. Maar voor kinderen kun je die meestal ook huren netzoals je materiaal, skis, schoenen en stokken.
    Ik koop de spullen altijd in een winkel, omdat je het vaak toch moet voelen en passen. Dus qua webwinkel geen tips.

Koraal82 vindt dit leuk.
  3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.035
    2.898
    113
    't Gezellige Brabant
    Koraal82 vindt dit leuk.
  4. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013