Mijn dochter is nu 4 weken uit en volgens mij zit ze midden in haar eerste sprong. Nu sliep ze altijd prima in de pacco (op 1 of 2 slaapjes na), maar nu is dat dus niet zo. Ze slaapt vaak slecht in of word na een half uur al wakker en is dan niet te troosten in bedje. Bij mij is ze zomaar rustig. Ze heeft gewoon veel behoefte aan lichamelijk contact denk ik. Maar ja als ik daar aan toe geef dan gooi ik het hele pacco systeem in de war. Maar mijn kindje lang laten huilen voelt ook helemaal niet goed. Dus ik geef maar toe aan haar behoeftes. En dan maar hopen dat de nachten goed blijven gaan. Maar mijn vraag dus wat zou jij doen in z,n situatie. Toegeven aan je kind of vasthouden aan de regelmaat van het inbakeren?
Lekker knuffelen meid!!! Voor 100%!!! Zo'n klein hulpeloos mensje kun je toch niet eenzaam in bedje laten huilen? Ritmes en regelmaat komt daarna wel weer. Zo'n ukkie kun je ook helemaal nog niet verwennen! Ik heb mijn meisje altijd bij me genomen als ze me nodig had en ze heeft er niks geks aan over gehouden hoor Ik zou het zo weer zo doen!
Ik lees ook in dat oei ik groei boek dat ze tijdens een sprong papa en mama extra nodig hebben. Terug naar de basis. Als ze uit haar sprong is zal ze wrs weet prima slapen met jullie pacco inbaker systeem.
Ik geef eigenlijk altijd toe aan de behoefte van mijn kindje. Nu moet het niet zover gaan dat ik de hele dag met hem rondloop maar als ik merk dat hij meer huidhonger heeft geef ik hem dat ook.