tips schema 10 mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door moontje2008, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    eef is bijna 10 mnd.. en ze heeft echt een gruwelijke hekel aan opvolgmelk. of ik er nou pap van maak of in een beker of fles doe, het maakt niet uit..

    's avonds probeerde we er nog pap in te gooien rond 8 uur, maar het was altijd strijd, mond stijf dicht houden, brullen.. ze kreeg dan om 4 uur groente (wat ze wel graag eet!) en ook al eet ze om 8 uur niets, ze slaapt gewoon de hele nacht door.. het cb zei ook dat die pap er waarschijnlijk vanaf zou gaan en dat dat geen probleem zou zijn.

    gisteren was het weer een gebrul van jewelste, dus heb nu besloten dat de pap de deur uitvliegt. ik wil dat mijn meissie vrolijk en rustig naar bed gaat en niet gestressed.. dus nu gaan we het schema omgooien (zijn allebei vrij deze week..) maar hoe?

    dit schema hadden we eerst:

    07:00 180+6 pap iets later 3/4 boterham.
    10:00 fruit
    13:00 fles 180+ 6 met iets later weer wat brood.
    16:00 groente + yoghurt
    20:00 pap

    het zou mooi zijn als ze samen met ons rond half 6 zou eten.. misschien dat ik dan om half 8 nog een flesje melk kan proberen.. al gaat er maar een beetje in.. toch?

    tussendoor drinkt ze trouwens ook cevitam en water en ze mag ook een koekje / soepstengel. Alles gaat er in.. behalve nutrilon..

    wie heeft er een mooi schema zonder die pap 's avonds? en zijn er ook andere mama's (lotgenoten) van alles-eten-behalve-opvolgmelk baby's ? :D ben blij als er straks gewoon melk of sojamelk in mag..

    x
     
  2. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Je zou de pap door joghurt kunnen vervangen. Heb je eigenlijk al een ander merk opvolgmelk geprobeerd? Dat kan nogal verschil maken..
    Het is nu eenmaal zaak dat je kindje voldoende melkproduct binnen krijgt, dus íets van (opvolg)melk, pap, joghurt zal er toch in moeten.. Lust ze bijvoorbeeld wel een danoontje? Niet dat je er nou tien moet geven, maar één babydanoontje (ze zijn er die vanaf vier maanden mogen) levert toch weer 50 ml. melkproduct op. En kaas natuurlijk. En vla. Volgens mijn cb mag mijn dochter al wat (volle) melk, maar ik weet niet of dat dagelijks mag en volgens mij verschillen de meningen daar nogal over. Hier zegt het cb ook dat 300 ml. melkproduct per dag voldoende is op deze leeftijd, maar ik heb op dit forum al gelezen over 500 ml.
     
  3. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ooh ze lust wel yoghurt, karnemelk, babydanoontjes en zo.. alleen die stomme opvolgmelk niet :)

    maar mogen ze al vla?
     
  4. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Bij mijn weten mogen ze al vla ja.
     
  5. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    dat zal ze heerlijk vinden!
     
  6. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Vla mag hoor maar bevat heeeeeel veel suiker (even een weetje)
     
  7. Juli2009

    Juli2009 Niet meer actief

    Heeft ze echt een hekel aan de opvolgmelk, of zou het ook aan de fles kunnen liggen? Misschien is het gewoon een lekker eigenwijsje en wil ze het "zelluf doen".....?

    Bij ons is toevallig ook door het CB gezegd dat we al wat gewone melk zouden mogen geven, maar ik heb eerlijk gezegd niet door gevraagd, dus geen idee wat ze ondet "wat gewone melk" verstaan....

    Misschien enen navragen bij CB / voedingsadvieslijn of voedingscentrum?
     
  8. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    heb vanavond voor het slapen gaan nog een fles aangeboden.. dronk ze 100 van.. vindt het best.. ik merk wel dat ze het lauw lekkerder vind, volgens mij smaakt het dan wat zoeter..
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze geen opvolgmelk wil, dan geef je toch gewoon yoghurt, kwark, karnemelk enzo? En trouwens vanaf 9 maanden mag ze ook gewone dagmelk.
    Wel aan de vitamine D denken.
     
  10. Jiri

    Jiri Lid

    5 dec 2008
    50
    0
    0
    Onze uk is nog steeds gek op haar opvolgmelk, maar drinkt daar wel steeds minder van. Volgens het CB mogen we de flessen gerust minderen en het pak Nutrilon 3 (zijn sinds kort al overgestapt) zegt ook dat ze maar 2 of 3 voedingen per dag nodig hebben. 's Ochtends krijgt ze 210/7 + 3 schepjes Bambix granen. 's Middags bij de boterham +- 120/4 en om 19 uur voor het slapen drinkt ze er vaak maar 120 op van de 180 die we aanbieden. Ondanks dat slaapt ze lekker tot een uurtje of 7.30 uur en wordt ze niet wakker van de honger 's ochtends. We geven haar na het avondeten (17.30 uur) ook een beetje griekse yoghurt of kwark dus denk dat ze dan wel aan hun hoeveelheid zuivel komen...
     

Deel Deze Pagina