Hai mijn dochtertje eet al een tijdje fruit en avondeten maar alles met stukjes krijgt ze niet weg. Ze kokt (hoe schrijf je dat) ervan. Ze eet wel liga en rijstewafel. Ze sabbelt op broodkorstjes maar slikt het zelden door. Ze eet wel broodjes maar alles verdwijnt in haar wangen Hoe ging dat bij jullie kindjes.. het wordt toch echt tijd dat ze een broodje gaat eten. Tips iemand.. o ja heb het dopen in fruithap en in de melk al geprobeerd maar dat hielp niet.
het is denk echt even wennen. Ik zou iig geen stukjes in haar mond stoppen, maar haar zelf laten aangeven wat ze wel en niet aankan. Dus korstjes in de hand, maar ook de zachte stukjes, dat ze het zelf kan pakken. Lekker flink boter erop dan is het ook wat gladder en zachter.
Ze is 9 maanden en als ze wel een rijstwafel eet, is het denk ik meer niet willen dan niet kunnen. Komt vanzelf! Gewoon af en toe een broodkorst in haar handjes geven. Goed rechtop zetten, dat is veiliger bij verslikken en zelf laten doen, niet in haar mondje stoppen.
Inderdaad, dat dacht ik ook. Hier heb ik twee kotertjes die een boterham met gemak naar binnen werken, maar een rijstwafel juist te hard vinden. Dus ik denk niet dat het aan de stukjes ligt. Mijn derde dochtertje heeft ook moeite met stukjes. En bij haar is het ook niet willen, ze kan het wel. Ik geef haar wel stukjes, want uit de hand wil ze gewoon niet. Wat hier meestal werkt: De eerste hap maak ik helemaal fijn op mijn vinger en laat deze van mijn vinger aflikken. Ze proeft dan wat het is en dat het lekker is. Dan begin ik met hele kleine stukjes op mijn vinger, deze hapt ze dan eraf. Echt kruimeltjes. Elk volgende hap is dan iets groter. Als ze smaak te pakken krijgt (na een kwart boterham ong) krijgt ze grotere hapjes en dan eet ze ineens wel goed. Wij zijn overigens ook aan het oefenen dat ze gewoon zelf eet, maar zolang ze helemaal niks in de mond stopt van haar broodje, krijgt ze het van mij.
het heeft hier wel een week of 5 geduurd. En het begon met een paar stukjes en sinds 3 dagen eet hij een hele boterham. Hier geen het het beste met smeerkaas of smeerworst appelstroop was te plakkerig.
Oke goede tips. Ik wil haar ook niet dwingen hoor. Die rijstewafel maakt ze zo zacht door er op te sabbelen dus daarom slikt ze dat wel door. Ik probeerde laast ook een keer geraspte appel dat slikt ze niet door en gepureerde appel wel.. ach ik moet gewoon wat meer geduld hebben. Ander vraagje als jullie verse maaltijden maken doe je dan weleens tomaten puree ergensdoor? In veel potjes zit tomaat.. maar mag je dan vers tomatenpuree geven?
Je hebt tomatenpuree zonder zout, die kun je prima gebruiken. Ik doe ook vaak tomatenblokjes door bijv. een beetje pasta.
Dat zelf laten eten werkt hier bijvoorbeeld niet. Dan gaat hij er alleen mee spelen en gooit het daarna op de grond. En krijgt dan helemaal niks binnen. Ik geef hem dus de korsten om mee te spelen en te oefenen en wat overblijft van de boterham, maar de rest 'voer' ik hem. Het is een kwestie van wennen. Voor Aaron moest ik het ook super klein maken, terwijl hij wel liga's at. Sinds een week eet hij goed stukjes brood. Dus volhouden! Komt vanzelf wel goed.
En Julia wil het dan juist weer helemaal niet met beleg er op, en ook niet zelf doen. Dan wordt het een bende! Gewoon in kleine stukjes, met boter, aan een vorkje, en lekker happen. Tsja, aanhouden en blijven proberen...