Tips!! Schema omgooien..

Discussie in 'Voeding' gestart door jannn, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, nauturlijk wel, maar daar zijn oplossingen voor in de vorm van lange mouwen slabbers en stukken zeil enzo.:D

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik vind ok dat je kindje erg veel krijgt! Finn is een erg grote eter maar die krijgt dat nog niet!
    Hij wordt volgende week 1 jaar (en krijgt dan nog wel een poosje opvolgmelk ivm zijn KMA)

dit is zijn schema:

9.00 fles 210+8 (1 schepje meer ivm dieetvoeding)
    11.00 tussendoortje...ontbijtkoek, liga of rozijntjes ofzo.
    13.00 1 of 1,5 boterham en een beker sojamelk.
    15.00 1 of 1,5 stuk fruit en nu als het zo warm is als hij wil extra drinken.
    18.00 avondeten, 175 gram groente 100 gram aardappels/rijst en dan een stukje vlees.(alles gaat op)
    Soms een toetje maar niet elke dag.
    20.00 fles 210+8 en 3 schepjes rijstebloem.

Finn gaat er nu een beetje naartoe dat die laastte fles er ook af gaat...hij drinkt hem niet meer altijd leeg namelijk.

En ook Finn eet alles zelf...voeren doen we alleen soms bij nasi ofzo...omdat ie nog niet zelf met een lepeltje/vorkje kan eten.
    En dan wordt ie boos dat ie steeds maar 1 korreltje in zn mond heeft ;)

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Sarah: Sorry maar jou zoontje heeft veel meer dan die van mij hoor. Die kan echt geen flessen op van 210.. hoog uit 150 en dan laat hij nog heel veel staan. Wat eet hij dan wel meer??

@ Zogelukkig: Wat kan ik me dan allemaal op zn bord leggen? Wat voor groente?
    En hoeveel van elke.. Hoeveel aardappels/groente..
    Gaan we gewoon ff een stuk zeil er onder leggen :)

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Meiden,

Donderdag kan ik testen...
    En ik heb echt wel dingen dat ik herken. Net ging ik janken omdat iemand een straatprijs had gewonnen haha..
    En emotioneel etc..
    Vandaag alles van vorige jaar kwam terug. :(

Ik denk dat ik weer ff van die dure testen ga kopen, van matcare. Heb ik vorige keer ook 2 dagen voor mn nod gedaan.
    Jullie horen meer.

We gaan nu naar bed

Joas heb trouwens gisteren ipv opvolgmelk, halfvolle melk gekregen.
    Vandaag erg aan de diaree. Zou dat daarvan kunnen zijn?

Welterusten allemaal!

xxx

5. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Jann, je kan best testen maar denk dat het gewoon mee te maken heeft dat het precies 1 jaar geleden is. Ik had het ook ongeveer 2 weken voor haar verjaardag en zelfs daarna nog ff.

En ja het wordt een heerlijke kliederboel, je kan niet verwachten dat ze al gelijk met mes en vork eten ;) En alle groenten wat jezelf ook eet bied je aan. Heb je dat nog helemaal niet gedaan dan??

@Sarah wat krijgt Finn nog veel melk, is dat ivm de KMA?

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    ha hah a stom stom stom.. Ik heb mn verhaal in het verkeerde topic gezet :)
    Moest heel ergens anders!!!!

Nee, hij krijg nog steeds potjes!! Mogen ze nu dan alle groenten??
    Ook witlof en andyvie? Hoe eten ze dat dan?

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Jannn, je kan gewoon alle groente, aardappel etc geven. Je moet alleen niet vaker dan 2 keer in de week groente geven wat nitraat bevat. Hier is het 1 aardappel of een grote lepel rijst, pasta en ongeveer 150 gram groente en dan nog vlees.
    Ik geef dat gewoon in stukjes op een bord en dat eet hij dan zelf met de handen. Boontjes bijvoorbeeld, kan ik ook in zijn geheel geven, maar dan doet hij er vrij lang over en is zijn eten koud.
    Als hij echt geen vers wilt zou je eens kunnen proberen om een potje te mengen met vers en dat steeds iets minder van het potje toevoegen. En als hij eens een keer wat minder binnen krijgt is ook niet erg hoor. Milan heeft ook wel eens dagen dat hij geen zin in heeft of iets minder lekker vindt. Ik geef dan nooit wat anders.

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hihihi, ik heb al reactie gegeven op het andere forum!
    Als je zeker wilt weten of de diarree van de melk komt, zou ik nu even niet die melk geven en over een paar dagen weer proberen. Als hij dan weer diarree krijgt, zal het daar van zijn.

9. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ze mogen vanaf 6 maanden al groenten
    verbaas me een beetje dat je nog niets gegeven hebt naast potjes:)
    In de potjes zit toch ook groenten

ja hoor witlof en andijvie mag ook, alleen met andijvie oppassen dit is een nitraat rijke groenten net zoals spinazie en dat mogen ze net zoals ons 2 a 3 x per week eten.

je kan lange stukken witlof gekookt aan hem geven en kijken wat hij er mee doet of je kan het in een stampot vorm geven. Kleine stukjes samen met aardappelpuree. Maar heeft hij dan nog helemaal niets vers gehad??? Hij is al 1 jaar.. sorry ben gewoon verbaasd, hier at ze al met 8 maanden met de pot mee.

10. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja natuurlijk probeer ik steeds vers tussendoor! Maar vaak waren dat allemaal dezelfde dingen. Sperziebonen, wortels.. Maar hijwil het gewoon niet!!

Hoeveel fruit kan je geven in vergelijking met wat er in een potje zit??

Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen allemaal hoor als wij pas om 6 uur eten, eet jullie kindje dan ook?

Joas eet nu om 5 uur anders gaat de fles er niet meer en dan zitten we weer snachts...

Dan moet ik dus apart gaan koken, maar hij moet toch ooit een keer met ons mee gaan eten??

11. zogelukkig

6 uur vind ik vroeg!

Probeer gewoon de groente te koken die jij die avond ook maakt en leg het in vuistjesgrote stukken voor hem neer.

Dus: een stuk aardappel, een halve wortel, een broccoliroos, een hele sperzieboon, een kwak andijviestamppot etc. Niet helpen, gewoon neerleggen.

Fruit gewoon geven waar hij zin in heeft. Een half stuk is prima. Twee stuks ook.

Samen eten helpt echt wel hoor; ons zoontje immiteert ons de hele dag en met avondeten doet hij alles in zijn mond dat wij ook eten.

12. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Je bedoel zeker dat je 5 uur te vroeg vind, dat doe ik omdat hij anders de fles niet leegdrinkt.

Zal ik anders vanavond eens om 6 uur gaan proberen dat hij mee wil eten en als hij echt niks eet dan toch nog potje erachter aan? Of gewoon potje laten vervallen, totdat hij wel wil eten en dan gewoone en fles geven??

13. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Vers fruit eet kirsten zo:

halve banaan + halve kiwi

halve kiwi+ kwart peer

4 aarbeien + kwart banaan

meestal eet ze hierbij nog een soepstengel, er zit zoveel vocht bij die potjes dat het het heel veel lijkt.

bij het avondeten eet ze met ons mee, dus rond 18.00/18.30. het is de bedoeling dat de avondfles eraf gaat. Wij zaten ook altijd te rotzooien met die laatste fles om 19.30 (ze dronk hem niet eens leeg). Ik ga niet om 17 uur zitten te eten, ten eerste dat vind ik veelste vroeg en ten tweede ik ben dan nog aan het werk op werkdagen. Soms eet ze pas tegen 19 uur net zoals ons.
    Wij brengen haar dus om 20 uur naar bed en laten haar zelf komen voor een fles. de ene keer is dat om 21 uur al en de andere keer om 23 uur. Of ze komt er niet voor ligt eraan of ze moe is.

schema van vandaag:

08.30 3/4 boterham met smeerleverworst + klein flesje melk van 100 cc
    12.00 3/4 boterham met smeerkaas + limonade, geloof dat het 150 cc was
    ze ligt nu te slapen maar als ze wakker wordt krijgt ze wat fruit, ligt eraan hoe laat dat is.

18.00/18.30 gaan we aan tafel en vanavond laat zal ze wel voor een fles komen.

14. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    gewoon potje niet meer aanbieden ten zij je iets eet wat niet zo goed voor hem is zoals pizza :D ( te zout).

net zoals zogelukkig schrijft gewoon voor hem neerleggen kijken wat hij doet.
    wij doen dat ook met de rijst na verloop van tijd na 10 minuten ofzo dan doen we het op een lepeltje voor haar anders duurt wel heel lang om al die korrels te eten hihihi

15. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik ga het proberen.. Maar ik ben zo bang dat het niet gaat.
    Net ook weer helemaal niks tussen de middag op! Kmag gewoon niks voor m neerleggen of in zn mondje duwen!!
    Niks is goed.. Alles wat ik voor m neerleg gooit hij met dezelfde vaart op de grond. Kweet niet wat ik fout doet!!
    En dan wordt ik zo gefrusteerd :S

@ mamavankirsten: Dus jullie dochter komt dus ook nog voor de fles? Ik wil dus niet dat hij komt! Hij moet gewoon voor het slapen gaan de fles krijgen.. Ik leg al om half 10 gerust op bed omdat ik steeds zo moe ben en dan zouden er weer 1 van ons uit bed moeten!!
    Dan krijg je weer van die gebroken nachten..

Ik denk dat ik vanavond om 5 uur gewoon zn potje geeft ( net als altijd) en dan als wij gaan eten eerst maar is oefenen!!

16. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    en die frustratie voelt hij dondersgoed!!

eet jij samen met hem?
    zit hij in een kinderstoel aan tafel?

wij zouden ook graag zien dat ze de fles voor het slapen drinkt maar dat doet ze niet en ik kan haar niet dwingen ;). Als ik de fles om 19.30 geef dan drinkt ze er misschien 50 cc uit en dan komt ze alsnog savonds laat.

Is het bij jullie gewoonte dat hij die fles krijgt? Of wilt hij hem echt hebben dat hij hem nodig heeft?

Hoe ziet zijn schema er nu uit dan?

17. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja hij zit aan de kinderstoel aan tafel.. Maar ik kan er nu ff niet meer tegen :(
    Eerst at hij nog wel een cracker of banaan maar ook dat wil hij nu niet meer..
    Misschien komt er wel een kies aan.

Nee hoef niet perse de fles van ons hoor. Soms drinkt hij maar 50 en dan is het ook prima.. Dan heeft hij gewoon genoeg en slaapt hij wel de hele nacht..

Het schema ziet er nu uit:

8.00 150 cc flesvoeding ( niks erdoor want ook dat wilde hij niet!!)
    10.00 Potje fruit
    11.30/12.00 Eerst boterham proberen, soms lukt een kwart maar vandaag weer helemaal niks, dan een cracker, vandaag ook bijna niks van anders keer weer helemaal, halve banaan, plakje worst..
    Kprobeer maar van alles zodat hij niet met honger gaat slapen!!
    50 cc thee..

15.00 150 cc halfvolle melk
    17.00 potje groente + schaaltje vla
    19.00 150 cc opvolgmelk

18. zogelukkig

Jannn; Joas is nu 1 jaar geweest en zou voldoende hebben aan 2x volle melk, maar omdat hij nog niet zoveel eet, kan je ook 1x opvolgmelk geven en 1x gewone melk. Je geeft ook nog een toetje, dat telt ook mee als zuivel. Je ventje heeft nu genoeg aan 300cc zuivel. Iets meer mag als hij nog geen kaas en vlees/vis eet, maar 500cc hoeft nu echt niet meer.

Een cracker, een plakje worst, een stuk banaan is allemaal prima! Hier pakte ons zoontje ook alles door elkaar, dat is nu nog steeds zo trouwens. Hij eet langzamer dan ik en dan ga ik vast fruit schillen en dan pakt hij daar wat van om vervolgens weer aan een stuk brood te beginnen. Allemaal prima!

Probeer je frustraties te bedwingen, je kind merkt dat!
    En ga niet dwingen en in zijn mond proppen; wil hij niet, dan niet.

Ik begrijp wel dat je ervan baalt als hij nog om een fles komt als je er zelf net in ligt, maar ik denk dat dat ook wel logisch is als hij om 5 uur al een potje krijgt. Probeer dat moment gewoon naar achter te schuiven en ga lekker samen aan tafel. Dan gaat hij met een gevuld buikje naar bed en kan je die laatste fles weg laten, want die heeft hij niet meer nodig! Je kan wel water, thee of dunne diksap geven.

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Bedankt meid voor je duidelijk uitleg.

Smiddags krijg hij nog een fles halfvolle melk omdat hij om 12.00 bijna niks eet. Als dat wel komt dan laat ik die fles ook vervallen.
    Vanmiddag geef ik m nog ff een potje & dan eerst oefenen om 18.00.. Of zal ik dat helemaal niet doen.
    Gewoon om 18.00 ook wat op zn bord leggen en dan kijken wat hij doet??

Straks eet hij 1 boon, en halve aardappel meer niet :)
    Kvind het allemaal best moeilijk ;)

20. zogelukkig

Ik zou het laatste doen, want als je eerst een potje geeft, is hij natuurlijk minder gretig!
    Probeer je niet teveel zorgen te maken, een kind verhongert zich niet zo snel! Als jij denkt dat hij nog een potje/fles nodig heeft na die ene boon en hap aardappel, dan moet je dat gewoon doen.
    Het komt echt wel goed!;)

Deel Deze Pagina