Nou meiden: Kheb het geprobeerd en het is 1 grote kliederboel. Er zijn misschien 2 bonen en 1 hapje aardappeld in zn mond gegaan en verder NIKS.. Daarna nog een prakje gemaakt, misschien 3 hapjes.. Ik kan dit toch niet vergelijk met een potje???????? Wat moet ik nou doen?? Ik heb net een half uur staan schoonmaken! Dit ga ik niet weer doen..
Meid; als het je ding niet is, is het je ding niet. Het is hier altijd een gezellige kliederboel (ik heb na 7 maanden bijvoeden heel kunstzinnige muren). Gaan straks lasagna eten, verheug me er nu al op!
hihihi, herkenbaar die kliederboel. Milan maakte er ook een gigantische kliederboel van toen hij begon met zelf eten. Na een tijdje veranderd dat, dan verdwijnt er meer in de mond dan ernaast. Ik denk dat je van het eten geen stress situatie moet maken. Eet die niet, nou prima, dan niet. Geen strijd erom maken. Kindjes voelen dat haarfijn aan. Laat hem maar eens ermee knoeien en geef complimentjes als hij iets in zijn mondje stopt, of poging tot doet. Eten moet wel een beetje leuk zijn. Uiteindelijk komt het vanzelf.
oja en een tip tegen de kliederboel, stuk plastic onder de stoel. (moeten wij nog altijd halen, moet nu iedere dag onder zijn stoel dweilen)
Hier ligt een badmat onder de stoel, zeil op tafel en lange mouwerslabber om. De hond ruimt de rest op. Ik hoef alleen een washand over handen en toet te halen een een vaatdoekje over het zeil. De muur is mooi gemeleerd, hebben er al complimenten op gehad, dus we laten het zo! Zodra hij zijn naam kan schrijven, mag hij deze eronder zetten!
Dit is dus mijn ding niet.. Maar ja ik moet toch wat?? Ik ben hier veel te schoon voor. Kloop alleen maar met een doekje rond.. Maar ja hoe krijg ik m ooit aangeleerd om een prakje te eten??
dat hebben wij elke avond..hij moet het toch eens leren en ja dat gaat met een puinhoop haha. Ik heb vanavond ook weer op de grond gezeten om de stukken aardappel, bonen en gehakt op te ruimen hihihi je moet ook niets vergelijken met een potje, in een potje is het gepureerd en zit veel vocht in. Vers bevat minder vocht en daarop moet je goed kauwen dus je zit eerder vol. Bij een potje is het hap slik weg. Hoe kauwt hij de rest van zijn eten wat hij wel eet? Je moet wel in de gaten houden dat zijn kauw reflexen wel goed zijn werk blijven doen.
wat is te schoon .. je kan toch moeilijk hem de rest van zijn leven potjes gaan geven omdat jij er niet tegen kan als er eten op de grond valt . Ik persoonlijk zou de potjes afschaffen zodat hij een verse prak moet eten. Verhongeren doen ze echt niet zo snel, hij weet precies wat jij doet. Als hij niet eet krijgt hij een potje. Als hij honger heeft komt hij echt wel. Je geeft hem altijd de dingen die hij toch wel eet nadat hij iets nieuws probeert, dat weet hij dus hij zal niets nieuws eten want weet toch wel dat hij een potje van je krijgt omdat je bang bent dat hij niets eet.
Ik heb me erbij neergeled. Hier kan ik ook niet tegen. En hij eet vast niet tot zn 18e potjes.. Mn nichtje heb tot haar 2e potjes gegeten en toen haar kiezen door waren snapte ze het pas..
@Jann...Finn krijgt twee flessen en dat is het... Jouw kindje zit nog op 5 of 6 grote eetmomenten. 3 flessen en een bak yoghurt die net zo groot ik als een fles. Finn krijgt 1,5 fles nu (sinds ene paar dagen de laatste fles voor de helft) en verder brood en avondeten. Het is niet veel meer...maar het zijn veel meer momenten..dat bedoelde ik meer. Ik zou bij zijn brood bijv een beker melk of drinken geven ipv een hele fles. Ik denk ook dat Finn meer eet omdat het een reus van 11,5 kilo is en dat ie ook al los loopt e.d. en erg veel energie verbruikt. Maar ik bedoelde dus de momenten. Heeft ie verder nog gereageerd op de melk? Met diarree bedoel ik dan? En maak je niet te druk meid! Hij zal echt niet alleen maar altijd potjes eten! Gewoon langszaam opbouwen! Als je niet van de zooi houdt doe je het anders..dan geef je hem een potje en bijv. als jullie boontjes eten 1 of 2 boontjes van jullie. Dan kan ie ook niet teveel zooi maken maar kan hij het wel even zelf uit proberen! @Mamavankirsten...ja ook...maar ook omdat het een hongerlap is hoor! Hahaha! Zoals ik al teggen Jann zei...hij is erg groot en verbuikt hele veel energie...maar deze hele week krijgt hij in zijn laatste fles nu nog maar de helft...hij dronk het toch niet meer op. Dus 1,5 fles per dag vind ik best netjes! Hahaha!
@ sarah: bedankt meid voor je reactie. Ik ga geen fles smiddags meer geven en sochtends half potje fruit, smiddags de andere helft zodat hij tussen de middag wat meer honger heeft en misschien wel brood ga eten. Ik ga het idd doen hoe jij het zegt. Steeds met ons meeeten! En dan komt het vanzelf!! Hij zal vast niet bij zn vriendin later met zn potje groente aankomen haha..
Sarah 1,5 fles dat valt mee. Kirsten zit nu ook ongeveer op 1,5 fles. Maar als ik haar bij elke maaltijd melk aanbied drinkt ze zo volle flessen leeg ze vind het gewoon lekker Jann als het te frustrerend is voor je dat moet je het laten rusten! En misschien volgende maand weer is proberen. En het is een goed idee van een half potje fruit, daarom krijgt Kirsten smorgens geen tussendoortjes. Ze eet haar brood anders tussen de middag niet. En haar middag tussendoortje is ook niet groot anders eet ze haar avondeten ook niet goed . Daarom zijn het ook tussendoortjes Succes!
Vergis je niet hoor! Ze bestaan, die gasten die geen groente lusten en overal ketchup en appelmoes overheen gooien! Je hoeft niet meteen zelf stukken te laten eten, er is meer tussen potje en dat. Geef anders gewoon te eten van een lepel dat wat jullie ook eten. Zien is doen, zo is het hier wel iig.
Inderdaad, je kunt ook kijken of ie wel vers eten lust, gewoon een prakje maken van wat jullie eten en dan net zoals een potje met een lepel geven. Als dat goed gaat kun je dat combineren met een stukje banaan of een boontje in de hand geven en de rest 'voeren'. En zo verder. Wij doen dat laatste, kids eten zelf mee, maar krijgen ook van ons happen van een lepel. En bij een kind duurt het echt langer dan bij ander. Hier eet Aldin alles op wat je voor hem neerlegt (en jat vervolgens eten van zijn zusjes ). En Diyana ziet stukken eten nog steeds als speelgoed. Nadat zij klaar is met eten kan ik haar, de stoel en alles om haar heen boenen.
Dat hebben we gisteren ook nog gedaan. Het leg gewoog aan de structuur want dan zit hij alles uit zn mond te vissen
Het ligt er maar net aan hoe belangrijk jij het vindt. Van mij moet je niks hoor; als jij tevreden bent met potjes dan moet je die gewoon geven. Maar ik denk dat je wel ooit eens mag beginnen met ander eten dan uit een potje. Ik vraag me ook af hoeveel voedingswaarde daar in zit en kauwen is toch ook lekker voor een kind van >1 jaar? Met sommige dingen moet je gewoon wat meer geduld hebben en gaat niet in 1 dag. Maal jullie eigen eten eerst eens heel fijn en dan steeds minder fijn. Mar ieder kind is anders, dat zie je maar aan Adi, die heeft een drieling en zijn echt niet alledrie hetzelfde! En mijn zoon heeft nog nooit fijngemalen eten gehad. Die kauwde alles weg met 6,5 maand.
@Jann...hahah ik zie het al voor me..."mag deze even in de magnetron?" Hahaha! Heel veel succes! @Mamavankirsten...hier zou het ook elke keer eten hoor! Al snap ik dat echt niet...die voeding voor zn KMA is zooooo goor! Hahaha!
ik zelf vind warme melk ranzig maar zij vind het zo lekker, ze zou zo bij elke maaltijd 200 cc wegdrinken.