Tips!! Schema omgooien..

Discussion in 'Voeding' started by jannn, Jun 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    Hier ben ik het zeker met je eens
    Kirsten had er nog niet echt interesse voor met 6 maanden dat kwam pas rond 8 maanden en sindsdien eet ze met ons mee. Eerst fijngeprakt en toen steeds grover. Nu prak ik niets meer voor haar. Het enige wat in stukjes wordt gesneden is het vlees en vis.

Ik weet wel dat hoe langer je ze gepureerd eten geeft des te moeilijker je het gaat krijgen. Een buurjongen van mij die nu 15 is heeft nog steeds moeite met een stukje vlees. Zijn moeder pureerde zijn eten tot hij 12 was (!!) omdat hij hetn iet weg kreeg. Zijn moeder heeft hem altijd gepureerd / potjes gegeven.

En ik zou toch ook gaan denken aan zijn kauwtechniek, dit kan effect hebben op zijn spraak ontwikkeling!

2. adi

adi Niet meer actief

:$:$:$:$ Dit meen je niet??? Dan weet je toch als moeder dat je je kind aan het verpesten bent?

3. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Gistereavond had hij bijna niks gegeten, zn fles voor de helft op en toch heerlijk geslapen.

Nu toch eerst zn potje gegeven, anders zou ik hem gelijk vla geven maar ik dacht dat doe ik dan na ons eten zodat hij toch nog een beetje trek heb..
    Wij aten kroten ( nou alles ging er weer uit hoor ) gehaktbal zat hij wel van te smullen :) Daarna nog zn toetje, maar dat is later als anders dus al gevolg wilde hij niks van zijn fles.
    Nou we zien het wel. Misschien slaapt hij nu ook wel weer goed!

Ik hoop dat ik snel wat duidelijks hierin te vinden krijgt, want dit geeft mij zo'n onvoldaan gevoel. Een kind moet toch lekker eten??

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Had ook al in je andere topic antwoord gegeven...ik vind dat namelijk ook heel lastig!

Die ene keer per week/2 weken dat Finn slecht eet geef ik hem wat extra fruit bij zn toetje ofzo.
    Dat ie toch zn vitamines heeft ofzo..hahaha!
    Of omdat ik het zielig vind...geen idee!

Ik zou hem ook niet helemaal niets kunnen geven...

5. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    ja bizar he!!
    mensen zitten mij soms aan te kijken als Kirsten stukken fruit van 1 a 2 cm in haar handen geef en ze dan ook netjes op eet zonder te kokhalzen.

@Jann hoe is het vannacht gegaan?

6. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    wat zijn kroten :(.. heb ff gegoogled.. ik zie dat dat rode bieten zijn.
    Ja dat is ook wel gelijk een groente met een hele specifieke smaak hahaha Kirsten spuugde dat eerst ook uit ;)
    Probeer anders wat zachtere groenten met een neutrale smaak zoals:

bloemkool roosjes
    brocolli roosjes
    wortels
    doperwten
    sperciebonen

De laatste 3 zijn echt topfavoriet hier, eigenlijk allemaal. Ze eet het zo op.
    Wat ze hier aan vlees en vis lekker vind is:

gehakt, geruld dat is zachter
    kipfilet gekookt is ook zachter
    braadworst
    runder/slavink
    zalm
    witvis zoals koolvis, kabeljauw ed

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    ik zou ook die flessen minderen! is sowiezo niet goed meer als ze tandjes krijgen en wordt wel aangeraden om daar mee te stoppen als ze 1 zijn.

wij geven smorgens een bord brinta, met gewone halfvolle melk (rond half 8 is dat meestal)

rond 10 uur fruit, een hele banaan is dat meestal

half 1 , 2 bruine boterhammen met smeerkaas oid

tussen 2 en 4 meestal wat lekkers, liga, banaan, rozijntjes

en om 6 uur avond eten, heel soms potje, maar nu ook vaak gewone maaltijd, aardapels, worteltjes en doperwtjes en vissticks zijn hier erg in trek, en laat m lekker zelf eten dan vindt ie geweldig! daarna een danoontje als toetje

en dan om 7 uur naar bed!!

gaat super dit schema! misschien proberen waard? :)

8. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    @ muisje dankjewel voor je reactie. Het voordeel is dat jou kindje wel goed brood eet. Ik krijg er geen 2 boterhammen in.. Soms maar 1 stukje!!
    Ik heb nu een beter schema gevonden wat vandaag heel goed gaat.

En meiden... Goed nieuws. Vandaag heeft hij 4 happen andyvie met aardappel op! Door elkaar geprakt.. En gehaktbal had hij in zn handje.. Een plakje.
    kben er zo blij mee :)
    Ik ga dit gewoon ff elke dag oefenen.. En dan proberen over te stappen.

Hoeveel eet jullie kindje??

@ mamavankirsten: Kroten zijn rode bieten ja.. Sorry zo noemen wij ze hier zo :)

9. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    he wat goed zet dat hij wel 4 happen heeft gegeten!!:D
    Dat is ook wat Kirsten at toen ze net begon met warm eten.
    Gisteravond at ze een halve rundervink, 1 aardappel en 4 opscheplepels bloemkool...ze vind heel erg lekker hahaha
    En voordat ze naar bed ging 150 gram kwark

Ze heeft nu 2 avonden geen avondfles gehad

Je moet wel weten dat vers eten veel meer vult dan potjes. Dus verwacht niet dat hij gelijk 200 gram gaat eten hoor. Kinderen eten totdat ze vol zitten en als dat na 4 happen is.

Heeft hij daarna nog een potje gekregen of zat hij vol na de andijvie?

10. adi

adi Niet meer actief

Hier inmiddels ook een 'avondeten-weigeraar'. Diyana wil al 3 dagen geen avondeten eten... Tot nu toe laten we het gaan, en krijgt ze een wat grotere fles voor het naar bed gaan.
    Maar als ze het langer dan een week volhoudt, moet ik ook trucjes gaan verzinnen ;)

11. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    @ mamavankirsten: Ik had m wel eerst een potje gegeven dus vol zat hij natuurlijk al. Maar dit is echt ff alleen om te oefenen!!
    En hij vond het nog lekker ook :)

Vanmorgen een potje fruit met stukjes geprobeerd en ook dat pikte hij nu..

We gaan de goede kant op :)

12. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Gisteren ook weer prakje met snijbonen op! 1 aardappel & een eetlepel groente.
    Ging heel goed!

Share This Page