Hoi Ik heb een vreselijke vette aanslag op mn RVS afzuigkap en ik krijg deze niet schoon. afwasmiddel en HG helpen niks.. met mn nagel heb ik er al wel een laagje afgekrabt maar dat is niet te doen.. Van HG heb je ook van dat oppoetsspul werkt prima maar nu zie je precies wat ik er af gekrabt heb enz en t stomme is paar jr terug heb ik een stukje met schuurspons gedaan (jong, gefrustreerd en onbezonnen) en er zitten van die spotjes boven.. t is toch geen gezicht.. iemand nog een (grootmoeders) tip hoe ik de bovenkant van mn RVS afzuigkap vet vrij en schoon krijg dus dat vieze vet laagje eraf krijg? het is echt zo`n aangekoekt laagje.. alvast bedankt!
Ontvetter van dasty te koop bij de wibra werkt als een tierelier vaak deed ik ook na het afnemen met dasty ook met een keukenpapiertje met wat babyolie erover heen Glanzend mooi
Babyolie op een microvezeldoek, werkt hier altijd als een tierelier en de keer erna is het er zo af! Even insmeren en in laten trekken!
Ik zou inderdaad Dasty en babyolie proberen. Wel een doekje gebruiken dat je weg kunt gooien, want oud vet wordt een soort rubber dat je er niet meer uit kunt wassen...
Dasty! Handige flessen in spray vorm. Onverdund er op, even intrekken, doekje er over heen: ét voila!
Wij hebben traanplaat ipv tegels in de keuken. Ik heb een hoop geprobeerd maar niks werkte echt goed. Mijn moeder heeft het toen met ammoniak (water met een scheutje) gedaan en het vloog eraf.
Eerst met dasty inderdaad het vet eraf halen en daarna met babyolie (wij gebruiken altijd de zwitsel doekjes) het schoonmaken. Ziet er dan echt goed uit
Als het al schoon is, dan kun je op een doek ook een klein beetje glansspoelmiddel van de vaatwasser doen.
Oke wibra dus zal morgen eens kijken voor nu probeer ik een billendoekje van zwitsal eens kijken of dit helpt glanzend krijg ik em wel maar eerst moet dat vieze laagje eraf Edit: met billendoekjes word het laagje wel ietsje lichter maar ik krijg het er alsnog niet mee af.. morgen eens bij de wibra proberen ook nogmaals geprobeerd met HG spray maar ook hiermee lukt het niet..
Gewoon ouderwetse groene zeep erop, dat werkt hier wel goed. Wel even laten intrekken/ weken. Is ook niet zo agressief. Die tips van de babyolie ga ik ook eens proberen, het blijft altijd een beetje streperig.
Soda ! Mijn rvs afzuigkap en alles wat onder het vet heeft gezeten was zó vetvrij. Heel even in laten trekken en je veegt het er zo af. Is ook voor ander vuil te gebruiken, echt een wondermiddel. Te koop in de supermarkt zoals c1000, te koop in een blauwe zak waar silver soda op staat.
Ovenreiniger van action voor het hardnekkige vuil er op spuiten, even in laten trekken, afhalen met een doek en daarna met rvs reiniger ook van action eroverheen werkt perfect en kost weinig
Ik had van de aldi geloof ik zon rode spuit fles met oranje geel etiket.. vet verwijderaar nou die helpt hier dus voor geen meter oh groene zeep heb ik ook! thanks ga ik die ook nog ff proberen haha en ik die van HG halen
Ik doe inderdaad ook eerst met Dasty van de wibra en daarna gewoon met een droge doek oppoetsen. Werkt prima