Leuke dingen doen in kerstvakantie.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Miranda81, 27 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Even een topic ter inspiratie!

Doen jullie ook nog iets leuks in de vakantie buiten kerst/oud en nieuw om? Mag zowel leuke dingen zijn die wel of geen geld kosten.

Om iets buitenshuis te gaan doen, lukt het wel om iets te bedenken wat iedereen leuk vindt. Maar iets leuks thuis doen, is hier een hele opgave.
    Wij hebben 2 tieners en zij houden niet van tv kijken. Dus gezellig film/serie kijken zit er niet in.
    1 van de tieners houdt er niet van om bordspelletjes te doen. Zo jammer.
    Tja, en verder kom ik niet.

Dus zet hieronder neer wat jullie leuk vinden om te doen, of gaan doen in de vakantie.

Ik trap af:

Poolen, is iets wat wij alle 4 leuk vinden om te doen. Wij sluiten het dan altijd af met een hapje/drankje in restaurantje.

Wat wij nog niet hebben gedaan maar wat ik hoop dat iedereen het leuk vindt: thuis een online escape room oplossen.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij ons houden ze wel van spelletjes, maar ook bijvoorbeeld van darten en sjoelen, dus dat doen we vaak wel in de vakanties. Koken en bakken vinden we ook allemaal leuk, we plannen sowieso elke vakantie een hapjesdag, waarbij iedereen een aantal hapjes maakt.

Verder vind ik het binnenshuis ook wel lastig om twee pubers te vermaken. Maar ze spreken ook wel regelmatig af of ze doen zelf iets (gamen, lezen, etc).

3. tuc

tuc Niet meer actief

Hier houden ze wel van bordspelletjes gelukkig. Dat doen we veel.
    Maar ook dagjes weg, zoals Archeon, spoorwegmuseum enz.
    De jongste houdt enorm van wandelen en dan ergens afsluiten met een warme choco.

citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Een moord oplossen (crimibox bijvoorbeeld. Maar je hebt er meerdere geloof ik) is ook heel leuk!

Zijn wij uren zoet mee geweest hier

5. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    En als je het de tieners zelf vraagt? Kan best verrassende antwoorden opleveren misschien :)

Onze tieners willen niet echt meer iets samen doen. Ze houden van gamen (ook samen met vrienden, terwijl ze elkaar bellen), lezen en films kijken. Dat laatste alleen of samen, op hun eigen kamer, maar niet meer met ons. En af en toe een bordspelletje, al krijg ik ze daar niet altijd meer voor gemotiveerd. Wat ik erg jammer vind, want ik hou ervan!
    De middelste (10, gr 8) houdt van tekenen en van samen met mij koken. Dan gaan we samen op zoek naar een recept, doen daar boodschappen voor en gaan dan samen de keuken in. Zoiets gaan we ook voor oudjaar doen, samen hapjes uitzoeken, boodschappen doen en dan maken. Maar de oudste (bijna 13) vindt daar dan weer niks aan.
    Ook gaan we nog een escaperoom van Exit doen en een keer een filmavond of naar de bios. En als het droog is schop ik ze naar buiten (figuurlijk dan) en gaan ze met hun vrienden voetballen of basketballen.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    Ik heb zo'n escape room spelletje klaar leggen voor volgende week. Ik ken het niet maar mn zusje vind het erg leuk

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    30 seconds
    Samen koken

Wat wij verder doen maar mijn kinderen zijn jonger is :
    Schaatsen
    Bioscoop
    Springpark

verder vermaken ze zichzelf of zijn ze buiten aan het voetballen of de middelste met dr vriendinnen in de speeltuin

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij hebben twee verjaardagen in de kerstvakantie en we gaan 1x naar een museum. Verder gaan we niet zoveel weg, mijn kinderen (6 en 8) zijn moe en toe aan rust. Wel gaan we samen iets lekkers bakken en thuis film kijken.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hier eerst wat kluswerk gedaan (vakantie kdv en bso) aan kinder kamers en onze eigen slaapkamer. Kerstboom opgeborgen en speelkeukentje weer op zn vertrouwde plek van weleer terug.

Morgen verder kijken. We waren al wezen schaatsen

10. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.197
    1.992
    113
    Misschien iets bakken (taart, cake, koek, desert) of koken.

Sieraden maken?
    Schilderij maken?

Deel Deze Pagina