wij hebben plannen om in de mei vakantie misschien een trip naar new york te maken samen met onze zoon van 11. Wie van jullie is daar al eens met kinderen geweest? Is dat leuk voor kinderen ? Hoeveel dagen moet je ongeveer doen? En als ik heel onbeleefd mag zijn : wat moeten we ongeveer tellen wat we in totaal kwijt zijn voor zo een reis ?
Ik ga met onze dochter van, dan, 11 ook in de mei vakantie naar New York. We gaan met mijn beste vriendin, en haar dochter (beste vriendin van mijn dochter). Ze weet het nog niet, ze krijgt het cadeau voor haar 11de verjaardag. Tickets en hotel zijn allemaal al geboekt. Wij gaan 6 nachten en zijn er dus 7 dagen. Ben twee jaren geleden met mijn man geweest en vond 7 dagen prima! Ik verwacht dat mijn dochter het gewéldig gaat vinden. Maar dat verschilt ook echt per kind en waar de intresses liggen. Qua tickets...waren we rond de 450 p.p kwijt incl koffers, vliegen met Delta airlines. 11u in de ochtend heen en 20u in de avond vliegen we terug. Ideale vliegtijden. Voor een 4 persoons grote junior suite op een goede locatie, met ontbijt zijn we 1720 euro voor kwijt. Mijn ervaring is hoe eerder je boekt, des te goedkoper.
Ik denk dat New York zo veel te bieden heeft. Er zijn hele gave musea, dierentuinen, Central Park, met een bootje over de East River varen, Times Square, Wandelen over de Brooklyn Bridge, 9-11 memorial (hoewel het museum misschien wat heftig is), etc. Een zeer lang weekend tot een week is een mooi begin om al redelijk wat te kunnen zien. Maar dat zijn dan wel vermoeiende dagen, of je moet goed keuzes kunnen maken. Kosten: geen idee meer. New York is wel een zeer prijzige stad. Maar toen ik er was heb ik daar niet op gelet, want dat was gewoon iets waar ik me daar niet deuk om wilde maken. Vliegtickets vroeg boeken scheelt geloof ik wel in de kosten. Zodra het vliegtuig bijna vol zit schieten de prijzen omhoog.
Jullie hebben de tickets en hotel zelf lis geboekt? Dus als ik het zi begrijp moet ik niet wachten met boeken tot januari
Wij (2 volwassenen) gaan 6/13 nov (zonder kinderen, dat dan weer wel) naar new york. We vliegen met KLM en hebben een 4* op times square voor 2100€ We hebben deze deal gevonden via expedia. Je kan ook los de tickets boeken, maar een betaalbaar hotel in hartje New York is de grootste uitdaging hebben we gemerkt. Hoop dat je hier iets aan hebt!
Er is een veel groter twee persoonskamer aanbod dan kamers voor 4 personen. Deze zijn veel duurder! Toen ik met mijn man ging, hadden we ook alles los geboekt en waren we voor tickets en hotel samen 2 duizend euro kwijt, incl ontbijt. Tickets zijn het goedkoopst zo'n 9 a 10 maanden van te voren. Ik zou dus niet wachten.
Dit inderdaad. Wij zijn een paar jaar geleden met zijn tweetjes geweest, maar de hotels zijn gewoon echt duur. Zeker als je een beetje leuk in Manhattan wilt zitten. Maar wij hebben toen toch wel een prima hotel voor een redelijke prijs gevonden. Kwestie van goed zoeken. En tijdig beginnen.
Heb het zelf 1 maal gedaan in Spanje, Maar nooit weer. Het is net wat je treft denk ik. We hebben wel gekeken naar de prijzen in NY voor air bnb, maar die mensen weten ook wat ze vragen daar
Ik ben nog nooit met kinderen geweest, maar ga nu voor de 3e keer in april. Er is genoeg te doen voor kids, dus denk dat het prima gaat. We gaan nu 7 nachten en zijn 1090 euro kwijt, per persoon. Dat is inclusief vlucht (KLM, 450 euro) en hotel (holiday inn financial district, inclusief ontbijt). Daar komen nog uitjes en eten en vervoer bij. We gaan met zn 5en. De vorige 2 keer was ik al in Amerika en heb ik alleen het hotel geboekt. Had de 2e keer een hotel voor 4 nachten, ongeveer 500 euro (shoreham hotel). Het is vrij duur om in Manhattan te zitten. En je moet ook oppassen dat je niet een te goedkoop hotel boekt vanwege bedwantsen. Die komen er veel voor. Queens en Brooklyn zijn goedkoper maar je moet dan langer reizen. Ik zou adviseren om minimaal 4 nachten te gaan. Oh en ga niet te dicht bij Times square zitten. Het is daar mega druk en luidruchtig. (Onze eerste ervaring) Beter dichtbij central park of richting world trade center.
Joehoe de kogel is door de kerk we hebben geboekt ! Een mooi hotel in Manhattan Dusssss als jullie nog tips hebben heel graag!!!
Ik verblijf in NY altijd in een prijzig hotel (voor mijn werk) en ook daar komen collega’s regelmatig terug met bedwantsen..bah!
Ja, had ik ook na een werktrip in een duur hotel. Gelukkig uiteindelijk na zorgvuldig wassen en vriezen het niet mee naar huis genomen, maar wat een ellende
Wij vonden het trouwens erg leuk om naar de Yankees te gaan. En bij veel musea heb je ook tijdstippen waar je gratis naar binnen kan. Heeft ons veel geld gescheeld. Zeker bij sommige musea die op dat moment geen tijdelijke tentoonstelling hadden en we al snel weer uitgekeken waren.
Wij hadden een new york pass gekocht! Er zijn meerdere varianten. Je hebt dan een pas (of scanbare code vanaf telefoon) waarmee je meerdere dingen kan bezoeken. Is echt de moeite waard als je meerdere dingen wil bezoeken! Je kan er flink mee besparen en je doet sneller ook andere dingen die inbegrepen zijn, gewoon omdat het kan.
New york is geweldig! Ik wil zeker een keer terug met mijn jongens want ook voor kinderen is het een heel leuke stad. Maar inderdaad echt heel duur. Als je denkt dat de Starbucks hier duur is bijvoorbeeld... voor koffie to go ben je minstens 8 euro kwijt etc. Verder vond ik het qua restaurants moeilijk... ook omdat wij na elke dag sjouwen door de stad en een flinke jetlag geen zin hadden om op zoek te gaan naar een restaurant werd het vaak pizza etc. Ook prima want op elke straathoek is wel wat te vinden. Het is ook een warme stad, soort van vochtig warm. De new york pass aanschaffen is echt een supertip, je doet dan 6 grote attracties zoals empire state building en naar het Vrijheidsbeeld. Ook een fietstrip door central park is geweldig om te doen. Veel plezier!
Wij hadden een pas met megaveel opties om te doen! Wel duurder maar je haalt het er wel snel uit. Het is in ieder geval zeker de moeite waard om te onderzoeken! Er zijn meerdere varianten